mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Super terenowy Citroen

Super terenowy Citroen

Dla uczczenia legendarnych już wypraw Andre Citroena przez Saharę, kontynent afrykański oraz azjatycki powstał prototypowy Cruise Crosser, który mógłby podejmować wyprawy do najbardziej oddalonych zakątków.

Super terenowy Citroen

Prototyp tego auta został zaprezentowany w Genewie na stoisku szkoły Espera Sbarro, która przy współpracy działu stylistycznego Citroena zaprojektowała ten pojazd. Wywodzący się z nowego sportowo-użytkowego modelu C-Crosser koncept, jest wyposażony w trzy mosty i sześć kół, które na wzór pierwszych samochodów gąsienicowych umożliwiają poruszanie się w bardzo trudnych warunkach (śnieg, piasek, błoto).

Cruise Crosser jest zauważalny, dzięki pomarańczowemu kolorowi, niezależnie od otoczenia. Posiada szeroką, otwartą przestrzeń z tyłu umożliwiającą przewożenie dodatkowych pasażerów (składany trzeci rząd) oraz zapewniającą dużą pojemność ładunkową. Otwierana szyba tylnej klapy ułatwia załadunek, a schodki z obydwu stron umożliwiają łatwy dostęp do tylnej części samochodu.

Wnętrze Cruise Crossera dorównuje jego zewnętrznej stylizacji. Skórzane siedzenia (w 1 i 2 rzędzie) zostały zaprojektowane w nowoczesnym stylu high-tech. Ładny wygląd wnętrza uzupełniają elementy w kolorze karoserii umieszczone w obramowaniu siedzeń, w desce rozdzielczej i panelach drzwi.

Głównym założeniem auta miało być bezpieczeństwo i komfort podróżujących w szczególnie trudnych warunkach. Na górskich drogach lub w terenie o nierównej nawierzchni Cruise Crosser oferuje trzeci elektryczny most zapewniający doskonałą sterowność. Osłony wspomagające umieszczone z tyłu ułatwiają manewry w przypadku zapadania się w piasku.

Zgodnie z polityką marki Citroen w zakresie zmniejszania zużycia paliwa i emisji CO2 Cruise Crosser jest prototypem samochodu z napędem hybrydowym, złożonym z wysokoprężnego silnika spalinowego oraz silnika elektrycznego wbudowanego pod podłogą przestrzeni ładunkowej. Trzeci zestaw kół, wykorzystywany doraźnie jako wspomaganie czterech pozostałych kół pędnych w sytuacji, gdy pojazd porusza się po bardzo trudnej nawierzchni kamienistej, po piasku lub błocie, zapewnia lepszą sterowność. Napęd elektryczny włączony samodzielnie umożliwia jazdę w cichym i przyjaznym dla środowiska trybie "ZEV" (Zero Emission Vehicle).

Zobacz serwis specjalny Genewa 2007 w mojeauto.pl

Zobacz więcej o samochodach marki Citroen


Podobne wiadomości:

Citroen C-Elysee po nowemu

Citroen C-Elysee po nowemu

Premiery 2016-11-15

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Nowy Citroen C3 - mały Cactus

Premiery 2016-06-30

Komentuj:

~MANY 2007-06-08

Ej Maniek masz coś do Cytryny to są porządne samochody i odczep sie łaskawie od tej marki , ciekawe jakim wynalazkiem ty sie poruszasz Cwaniaaku!!

~Mateusz 2007-05-11

Ale fura najładniejsza.

~Mateusz 2007-05-11

Ale fura najładniejsza.

~Maniekk 2007-04-09

To u Citroena normalne - zaraz zamontują drugą oś z przodu, a skręcać będą koła z tyłu. Dla mnie Cytryna - to kiepski samochód - a i wynalazków w tej marce nie brakuje :-(

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport