mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Suzuki Baleno - pierwsza jazda

Suzuki Baleno - pierwsza jazda

Japoński producent postanowił sięgnąć po prawie dekadzie po model Baleno. Jednak na wstępie trzeba mocno zaznaczyć, że nowy model ma niewiele wspólnego z poprzednikiem. To zupełnie nowa konstrukcja, która ma szansę namieszać w bardzo ciasnym segmencie B.

Suzuki Baleno - pierwsza jazda

Suzuki Baleno, które właśnie wjechało do salonów zbudowano na zupełnie nowej płycie podłogowej. Stylistyka samochodu odróżnia go od pozostałych modeli w gamie, co jest ewidentnym plusem w dzisiejszych czasach. Producent określa ten styl jako "Liquid Flow". Przejawia się on w płynnych liniach nadwozia, które potwierdza bardzo dobry współczynnik aerodynamiczny

Jeżeli samochód nie przekonuje do siebie na zdjęciach to warto przyjrzeć się mu na żywo, gdyż działa to na jego korzyść. Bryła nadwozia jest zwarta, a ostre zarysowania nadają mu sportowego charakteru przemycając w tym wszystkim japońskie DNA.

Poprzednie Baleno było kompaktem, natomiast nowa wersja jest przedstawicielem segmentu B, choć producent określa go jako B+ żeby podkreślić jego przewagę nad konkurentami takimi jak Skoda Fabia, Fiat Tipo czy Ford Fiesta. Jego wymiary to: 3995 mm długości, szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio: 1745 mm i 1470 mm (1460 mm z układem SHVS), a rozstaw osi 2520 mm.

Przy takich rozmiarach auto oferuje całkiem sporą ilość miejsca w środku. Zajęcie idealnej pozycji za kierownicą zajmuje chwilę. Denerwuje jedynie brak poziomej regulacji kierownicy, która jest dostępna tylko w najbogatszej wersji. W pozostałych kierownicę regulujemy jedynie w płaszczyźnie pionowej. Na tylnej kanapie zmieszczą się dwie dorosłe osoby bez konieczności opierania kolan o fotele pasażerów siedzących z przodu, chyba że trafi się tam wyjątkowo wysokie osoby.



Kokpit Baleno nie jest skomplikowany. W centralnej części dominuje urządzenie multimedialne (w bogatszych wersjach) z dotykowym ekranem. Kombajn obsługuje łączność Bluetooth i posiada nawigację. Dodatkowym plusem jest obecność systemów Apple CarPlay i Android MirrorLink. Poniżej znajdują się przyciski służące do obsługi jednostrefowej klimatyzacji. Pomiędzy zegarami na desce rozdzielczej zamontowano kolorowy, wielofunkcyjny wyświetlacz. Po lewej stronie na wysokości kolan umieszczono przełączniki systemów kontroli trakcji, start&stop oraz trybu systemu hamowania awaryjnego (Radar Brake Support), który jest montowany w wersji z tempomatem adaptacyjnym.

Mocną stroną japońskiego malucha jest bagażnik. Po wyjęciu podwójnej podłogi mamy do dyspozycji aż 355 litrów. Dla porównania wspomniana wyżej Skoda oferuje 330, a Ford 281 litrów pojemności.

Klienci mogą wybrać jedną z trzech wersji silnikowych. Podstawowa i zarazem najmniej zaawansowana konstrukcja wolnossąca 1.2 DualJet oferuje 90 KM i 120 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest to idealna propozycja dla spokojnych kierowców, którym nie zależy na szybkim starcie spod świateł. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje w tej wersji 12 sekund. W niektórych momentach brakuje dynamiki, szczególnie przy wyprzedzaniu, ale sytuację ratuje pięciobiegowa skrzynia ręczna. Przełożenia nie wymuszają częstej konieczności sięgania po lewarek.

W charakterze dynamiczniejszego wariantu dobrze sprawdzi sie turbodoładowana jednostka BoosterJet. Trzycylindrowy silnik o pojemności litra oferuje 110 KM i 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego już przy 2000 obr./min. Rozpędza się do 200 km/h, czyli o 20 km/h szybciej niż podstawowa wersja. Mimo lepszych osiągów obie wersje zużywają podobną ilość paliwa. Podczas jazd testowych w warunkach miejskich udawało sie utrzymać spalanie na poziomie 5,1 l/100 km.

Ciekawostką techniczną, po raz pierwszy pod maską Suzuki, jest system SVHS - Smart Hybrid Vehicle by Suzuki. Wbrew nazwie nie jest to jednak typowy napęd hybrydowy. Oferowany z silnikiem 1.2 DualJet zawiera rozrusznik ISG zespolony z alternatorem i baterią Li-Ion, która odpowiada za magazynowanie energii odzyskiwanej podczas hamowania. W praktyce ISG odpowiada za szybkie i ciche uruchomienie silnika. Jednak nie odczujemy w jakiś szczególny sposób obiecanego "wspomagania" przez silnik elektryczny podczas ruszania. Maksymalna moc (90 KM) pozostaje taka sama. W czasie jazd testowych wersja z napędem SHVS paliła średnio ok. 4,9 l/100 km, czyli nieznacznie mniej.

Zawieszenie w Baleno bardzo sprawnie pracuje na nierównościach. Z przodu zainstalowano kolumny McPhersona, a z tyłu belkę skrętną. Wspomaganie układu kierowniczego pozwala bez większego wysiłku manewrować ważącym niecałą tonę maluchem. Przy większych prędkościach auto prowadzi się pewnie.

Cennik Suzuki Baleno startuje od 43 900 zł z silnikiem 1.2 DualJet. Podstawowa wersja Comfort oferuje m.in. 6 poduszek powietrznych, ABS+EBD+BAS, ESP+TCS, TPMS (kontrola ciśnienia w oponach), ISOFIX, światła LED, klimatyzację, centralny zamek praz elektrycznie sterowane przednie szyby. Brakuje jedynie radia, ale na pokładzie jest instalacja z 4 głośnikami. Oprócz podstawowej wersji dostępne są jeszcze trzy warianty: Premium, Premium Plus oraz Elegance.

Baleno z silnikiem 1.0 BoosterJet jest sprzedawane od 58 900 zł, a wersja z systemem SHVS kosztuje 65 900 zł i jest dostępna wyłącznie z najbogatszym wyposażeniem Elegance.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Suzuki Baleno
Suzuki Baleno
Cena podstawowa już od: 43 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Suzuki Baleno Wszystko o Suzuki
Tematy w artykule: Suzuki Suzuki Baleno

Podobne wiadomości:

Suzuki i Toyota pracują razem

Suzuki i Toyota pracują razem

Aktualności 2016-10-13

Suzuki pojedzie na Księżyc

Suzuki pojedzie na Księżyc

Aktualności 2016-08-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport