mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Suzuki Splash za rok

Suzuki Splash za rok

Jeszcze rok temu, na targach w Paryżu, Suzuki Splash prezentowany był jako model koncepcyjny. W tym roku we Frankfurcie pojawi się już wersja produkcyjna, która w sprzedaży w trzech wersjach silnikowych dostępna będzie od wiosny 2008 r.

Suzuki Splash za rok

Suzuki Splash ma pomóc japońskiej marce jeszcze bardziej umocnić swoją pozycję w segmencie małych aut. Choć sylwetką będzie nieco nawiązywać do modelu Wagon R+, to jednak nie będzie to jego bezpośredni kontynuator. Ma zaspokoić europejskie gusta i wymagania pod względem przestronności, kompaktowości, nowoczesnego wzornictwa, aerodynamiki, jakości, zwrotności, osiągów i przyjazności środowisku naturalnemu. Również pod względem bezpieczeństwa nowy model powinien spełnić oczekiwania klientów oferując m.in. 6 poduszek powietrznych oraz system ESP.

Suzuki Splash pośród innych modeli z tego segmentu wyróżniać się będzie relatywnie wysokim nadwoziem (1,6 metra), bazującym na nadwoziu modelu Swift. Pozostałe wymiary samochodu, czyli długość 3,7 metra i szerokość 1,7 metra, zapewniają, że kabina jest dostatecznie przestronna, oferując wygodę podróżowania wszystkim pasażerom. Wnętrze zostało zaprojektowane tak, że dorośli na wszystkich miejscach będą mieli wystarczająco miejsca na nogi.

Suzuki Splash będzie dostępny z dwoma silnikami benzynowymi: 1.0 l, trzycylindrowy, 12V, o mocy 65 KM oraz 1.2 l, czterocylindrowy, 16V, o mocy 86 KM. Klienci zdecydowani na zakup auta napędzanego jednostką wysokoprężną będą mogli wybrać sprawdzony silnik 1.3 l z systemem common-rail, wyposażony w filtr cząstek stałych. Silnik ten osiąga maksymalną moc 75 KM.

Suzuki w nowym modelu zastosowało jednostki napędowe, które spełniają rygorystyczne normy emisji spalin. Wszystkie trzy silniki w połączeniu z piecioprzełożeniową skrzynią biegów charakteryzują się emisją CO2 od 120 do 140 g/km.

Roczny plan sprzedaży modelu Splash w Europie ustalony został na poziomie 60.000 sztuk. Ten zupełnie nowy samochód produkowany będzie w fabryce Magyar Suzuki Corporation na Węgrzech, która obecnie wytwarza takie model jak Swift, SX4 i Ignis. Suzuki zwiększy liczbę aut produkowanych w MSC z 164.000 (wynik z 2006) do poziomu 300.000 sztuk w 2008 roku.

Czytaj także:
Swift Sport i koncepcyjny Splash (2006-08-14)

Zobacz koniecznie: Wszystko o Suzuki Splash Wszystko o Suzuki
Tematy w artykule: Suzuki Suzuki Splash

Podobne wiadomości:

Suzuki i Toyota pracują razem

Suzuki i Toyota pracują razem

Aktualności 2016-10-13

Suzuki pojedzie na Księżyc

Suzuki pojedzie na Księżyc

Aktualności 2016-08-10

Komentuj:

~gol 2007-05-16

Jednak wygląd zewnętrzny udany i będzie się raczej podobał, pewnie prócz kontrowersyjnego - dziwnego - tyłu ! Jednak nie widokiem zewnętrznym kierowca "żyje", a wyglądem i "atmosferą" wnętrza ! I to polecam wszystkim konstruktorom i producentom, za wszelką cenę szukającym oszczędności i przez to potrafiącym SPAPRAĆ nawet dobry projekt !

~gol 2007-05-16

Wynik dalszej współpr. SUZUKI i OPLA (nowa AGILA). Te same deski rozdzielcze, kierownice, wbudowane radia fabryczne, manipulatory nawiewów, plastiki (tylko czarne tak jak cała tapicerka - prócz wstawek). Mnie CZARNE przygnębia. Lepiej czuję się w jasnych wnętrzach (np. Honda Civic sedan - poprzedniej generacji, Skoda OCTAVIA w jasnej odmianie wersji Elegance, czy FABIA (stara - Elegance, a nowa COMFORT). Poza tym te "wkurzające" czerwone podświetlenia (potęgujące wzrost napięcia nerwowego - którego na drogach i tak zbyt dużo) i brak np. przedniego centralnego (regulowanego na długość i w pionie) podłokietnika, brak (na pewno) seryjnego parktronika na tył (nie mówiąc o przodzie), brak na boczkach drzwi zintegrowanych z ich podłokietnikami uchwytów - doskonałych do przytrzymania się. Ktoś tu pisał, że FABIA nie ma co robić przy tym autku. To oczywista pomyłka, bo to nie jest ta sama klasa. SUZUKI/OPEL - oczko niżej. Wystarczy popatrzeć na ofertę silników.

~czekista 2007-05-16

a wedlug mnie ma w sobie to coś, co sprawia ze moze sie podobac, jak zreszta wszystkie ostatnie modele suzuki: swift, grand vitara czy sx4

~roman 2007-05-15

fajnie wygladal jako prototyp, a teraz stal sie po prostu normalny, czy ladniejszy od innych niewiem, kwestia gustu, z calą pewnosćia nie bedzie jakoś specjalnie sie wyroznail z tlumu. A fabie i logany wcale nie przestaną sie sprzedawac bo beda po prostu tansze o te kilka tys.

~MiCHaŁ 2007-05-15

jakbym patrzył na nowa agille ze znaczkiem suzuki . . .

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport