mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Szybkie hybrydowe Porsche

Szybkie hybrydowe Porsche

918 RSR, bo o tym mowa - napomknęliśmy już o nim swego czasu. Dzisiaj napłynęło dużo więcej informacji na temat tego auta.

Szybkie hybrydowe Porsche

Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG postanowiło pobawić się technologią hybrydową w bardzo szybkich samochodach, czego owocem jest model 918 RSR, pokazywany właśnie na North American International Auto Show w Detroit. Firma połączyła technologię ze wcześniejszej 911 GT3 R Hybride z designem prototypu 918, aby stworzyć właśnie coś takiego.

Wyścigowe 911 GT3 R pokazało, że taki układ w tego typu samochodzie jest możliwy i może się dobrze sprawdzać i konkurować z przeciwnikami z konwencjonalnym napędem. Takie 911 miało szansę się sprawdzić w wyścigach w Nürburgring, a także podczas American Le Mans Series (ALMS) oraz wyścigu ILMC w Zhunhai w Chinach. Samochód wręcz przerósł bardzo wysokie oczekiwania konstruktorów.



Designerzy Porsche czerpali inspirację na swój nowy samochód, 918, z takich legend jak 908 (1969 rok) i 917 (1971 rok), a także kierowali się filozofią "form follows function", czyli forma podąża za treścią, funkcją. Auto zostało zaprojektowane tak, aby nie być najpiękniejsze, lecz jak najbardziej aerodynamiczne i mocno "przyssane" do podłoża. W 918 RSR wszystko podyktowane jest przeznaczeniem samochodu - smukłe linie wsparte są na muskularnych łukach nad kołami, wnętrze sprawia wrażenie kokpitu myśliwca. Samochód ma kolor ciekłego metalu, jednak charakterystyczne dla hybrydowych Porsche pomarańczowe elementy pozostały. Felgi mają rozmiar 19 cali.

Porsche 918 RSR napędzanyejest silnikiem V8 o mocy 563 koni mechanicznych, które osiągane są aż na poziomie 10.300 obrotów na minutę. Silnik elektryczny dostarcza dodatkowo 150 kW mocy, co sprawia, że łącznie cały układ napędowy ma 767 koni mechanicznych. Silnik spalinowy to rozwojowa wersja motoru z RS Spyder.

Wnętrze auta to ściśle wyścigowy kokpit bez żadnych zbędnych dodatków ani upiększeń. Wyścigowa kierownica, wiele kolorowych przycisków i ekranów, podających ważne informacje dotyczące obecnego stanu 918 RSR. Zamiat fotela pasażera, w tym samym miejscu zamontowany został akumulator, w którym gromadzi się energia podczas hamowania.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche 911
Porsche 911
Cena podstawowa już od: 482 030 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Premiery 2016-11-17

Ferrari stawia na hybrydy

Ferrari stawia na hybrydy

Samochody luksusowe 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport