mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Szybszy maluch Porsche

Szybszy maluch Porsche

Rodzina Caymana właśnie zyskała nowe dziecko - odmianę z literką "R", które będzie najszybszą wersją najmniejszego niemieckiego auta z Zuffenhausen.

Szybszy maluch Porsche
Porsche rezerwuje literkę R tylko dla wyjątkowych samochodów - i takim właśnie ma być Cayman R. Posiada jedynie 10 koni mechanicznych więcej niż dotychczasowa najszybsza wersja S, jednak konstruktorzy obniżyli masę auta aż o 55 kilogramów, co skutkuje dużo lepszymi osiągami, w połączeniu ze specjalnie dostosowanym do auta sportowym zawieszeniem.

Silnik to znana sześciocylindrowa jednostka o pojemności 3,4 litra, rozwijająca w standardzie 320 koni mechanicznych, tu, jak wspomnieliśmy, wzmocniona o 10 kucy, sparowana z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Cały ten zestaw zapewnia przyspieszenie do setki w granicach 5 sekund i prędkość maksymalną 282km/h. Jedną z opcji jest skrzynia PDK, także wdzięcznie nazwana Porsche Doppelkupplungsgetriebe, która obniża czas przyspieszenia do 4,9 sekundy. Dodatkowo można dobrać jeden z pakietów Sport Chrono, który dociąga auto do setki już po 4,7 sekundy.

Spalanie samochodu, zdaniem producenta oczywiście, wynosi średnio 9,7l/100km, a przy skrzyni PDK 9,3l/100km. Auto waży teraz 1.295 kilogramów, co udało się osiągnąć głównie poprzez zastosowanie lekkich materiałów oraz wywalenie kilku niepotrzebnych zabawek z wnętrza. Dodatkowo, Cayman R wyposażony jest w najlżejsze, bo ważące łącznie mniej niż 40 kiogramów, 19 calowe obręcza, które Porsche ma w swojej ofercie.

Jeśli chodzi o ogólny design auta, sylwetka nieco się powiększyła, dodano czarne obręcza przednich reflektorów, obniżono zawieszenie o 20 milimetrów, dodano tylny spojler, czarne lusterka oraz napis PORSCHE po bokach, który nawiązuje do klasyków marki. We wnętrzy mamy, typowo dla wszystkich lekkich aut firmy - a w zasadzie nie mamy klamek, systemu nawigacji, audio - mamy za to kubełkowe fotele i czerwone sznurki zamiast wspomnianych właśnie klamek.

Nowy Cayman R wejdzie do sprzedaży w lutym 2011 roku, a jego cena na rynku polskim wyniesie równowartość 85.983 euro. Auto zostanie oficjalnie pokazane na wystawie w Los Angeles.


Podobne wiadomości:

Porsche 911 GT2 RS - nowy rekord na Nurburgring

Porsche 911 GT2 RS - nowy rekord na...

Aktualności 2017-10-02

Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed premierą

Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało przed...

Aktualności 2017-08-29

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.