mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Taka jest nowa Fiesta

Taka jest nowa Fiesta

Nie spełniły się groźby, że następca Fiesty będzie sprzedawany pod inną nazwą. Już w marcu na wystawie w Genewie pojawi się kolejna generacja tego przedstawiciela segmentu małych aut Forda.

Taka jest nowa Fiesta

Produkowana od 1976 roku i sprzedana już w liczbie ok. 12 mln egzemplarzy Fiesta stanie się wręcz globalną nazwą, w ciągu najbliższych dwóch lat zaprojektowany i produkowany od jesieni br. w Europie (w Kolonii, później być może również w Walencji) model trafi także do Azji, Afryki, Australii oraz obu Ameryk.

Nowy Ford Fiesta został zaprojektowany zgodnie z fordowską stylistyką kinetic design, dlatego nie powinno nikogo dziwić, że w aucie można dopatrzeć się podobieństw do większych modeli z błękitnym owalem na masce. Nie zabrakło także podobieństw do koncepcyjnego modelu Verve, który zaprezentowany w trzech różnych odsłonach (na targach we Frankfurcie, w Guangzhou oraz Detroit) stanowił zapowiedź nowej Fiesty.

Co ciekawe, wbrew panującym trendom, także wśród konkurencji w segmencie, nowa Fiesta nie urosła zachowując praktycznie niezmienione rozmiary. Jest nawet lżejsza, co nie znaczy, że mniej sztywna, dzięki zastosowaniu blach z ultra podwyższonej wytrzymałości. Udoskonalone, ale bez większych zmian, pozostało zawieszenie nowej Fiesty z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu. Po raz pierwszy w Fordzie Fiesta wprowadzono elektryczny układ wspomagania kierownicy (E-PAS). Układ E-PAS zapewnia właściwą równowagę pomiędzy wspomaganiem przy niskiej prędkości a precyzyjną reakcją podczas jazdy.

W chwili debiutu rynkowego nowy Ford Fiesta oferowany będzie ze znanymi silnikami benzynowymi o pojemności 1,25 (60 i 80 KM), 1,4 (90 KM) oraz jednostkami wysokoprężnymi 1,4 (68 KM) i 1,6 (90 KM). Całkowitą nowością w Fieście będzie silnik benzynowy Ti-VCT o pojemności 1,6 l i mocy 115 KM z układem zmiennych faz rozrządu. Nowy Ford Fiesta będzie oferowany z mechaniczną pięciostopniową skrzynią biegów Durashift lub automatyczną czterostopniową skrzynią biegów Durashift (dostępną z silnikiem Duratec o pojemności 1.4 l i mocy 91 KM).

We wnętrzu będzie można znaleźć również wiele rozwiązań z innych modeli Forda, w tym m.in. konsolę środkową obejmującą wyświetlacz z dużym ekranem i panel sterujący. Przełączniki w kierownicy umożliwiają intuicyjne sterowanie głównymi funkcjami układu. System Ford Convers+, dostępny już w modelach Mondeo, S-MAX i Galaxy, to duży krok do przodu dla nabywców małych samochodów. Inną nowością w Fordzie Fiesta nowej generacji jest system bezkluczykowy, z charakterystycznym przyciskiem Ford Power w tablicy rozdzielczej.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Fiesta
Ford Fiesta
Cena podstawowa już od: 45 350 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford Fiesta Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford Ford Fiesta

Podobne wiadomości:

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Ford Mustang V8 GT  - dla niemieckiej policji

Ford Mustang V8 GT - dla niemieckiej policji

Samochody luksusowe 2016-11-28

Komentuj:

~lulos 2008-06-27

czy ja wiem???Dla rodziny 3 osobowej nie za bardzo!!!!Lepsza ta o model starsza.

~miczwak 2008-02-24

a co z fusionem? będzie czy nie będzie?

~Artur 2008-02-18

Fajna

~robert 2008-02-18

ciekawe jak bedzie wygladac pieciodrzwiowa wersja, ale obwawiam sie ze mneij ciekaweiej

~Kuba 2008-02-18

Przesliczne cudenko. Niesamowity design. Wroze sukces!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport