mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Taka jest nowa Fiesta

Taka jest nowa Fiesta

Nie spełniły się groźby, że następca Fiesty będzie sprzedawany pod inną nazwą. Już w marcu na wystawie w Genewie pojawi się kolejna generacja tego przedstawiciela segmentu małych aut Forda.

Taka jest nowa Fiesta

Produkowana od 1976 roku i sprzedana już w liczbie ok. 12 mln egzemplarzy Fiesta stanie się wręcz globalną nazwą, w ciągu najbliższych dwóch lat zaprojektowany i produkowany od jesieni br. w Europie (w Kolonii, później być może również w Walencji) model trafi także do Azji, Afryki, Australii oraz obu Ameryk.

Nowy Ford Fiesta został zaprojektowany zgodnie z fordowską stylistyką kinetic design, dlatego nie powinno nikogo dziwić, że w aucie można dopatrzeć się podobieństw do większych modeli z błękitnym owalem na masce. Nie zabrakło także podobieństw do koncepcyjnego modelu Verve, który zaprezentowany w trzech różnych odsłonach (na targach we Frankfurcie, w Guangzhou oraz Detroit) stanowił zapowiedź nowej Fiesty.

Co ciekawe, wbrew panującym trendom, także wśród konkurencji w segmencie, nowa Fiesta nie urosła zachowując praktycznie niezmienione rozmiary. Jest nawet lżejsza, co nie znaczy, że mniej sztywna, dzięki zastosowaniu blach z ultra podwyższonej wytrzymałości. Udoskonalone, ale bez większych zmian, pozostało zawieszenie nowej Fiesty z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu. Po raz pierwszy w Fordzie Fiesta wprowadzono elektryczny układ wspomagania kierownicy (E-PAS). Układ E-PAS zapewnia właściwą równowagę pomiędzy wspomaganiem przy niskiej prędkości a precyzyjną reakcją podczas jazdy.

W chwili debiutu rynkowego nowy Ford Fiesta oferowany będzie ze znanymi silnikami benzynowymi o pojemności 1,25 (60 i 80 KM), 1,4 (90 KM) oraz jednostkami wysokoprężnymi 1,4 (68 KM) i 1,6 (90 KM). Całkowitą nowością w Fieście będzie silnik benzynowy Ti-VCT o pojemności 1,6 l i mocy 115 KM z układem zmiennych faz rozrządu. Nowy Ford Fiesta będzie oferowany z mechaniczną pięciostopniową skrzynią biegów Durashift lub automatyczną czterostopniową skrzynią biegów Durashift (dostępną z silnikiem Duratec o pojemności 1.4 l i mocy 91 KM).

We wnętrzu będzie można znaleźć również wiele rozwiązań z innych modeli Forda, w tym m.in. konsolę środkową obejmującą wyświetlacz z dużym ekranem i panel sterujący. Przełączniki w kierownicy umożliwiają intuicyjne sterowanie głównymi funkcjami układu. System Ford Convers+, dostępny już w modelach Mondeo, S-MAX i Galaxy, to duży krok do przodu dla nabywców małych samochodów. Inną nowością w Fordzie Fiesta nowej generacji jest system bezkluczykowy, z charakterystycznym przyciskiem Ford Power w tablicy rozdzielczej.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Fiesta
Ford Fiesta
Cena podstawowa już od: 46 930 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford Fiesta Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford Ford Fiesta

Podobne wiadomości:

Odświeżony Ford EcoSport już w Europie

Odświeżony Ford EcoSport już w Europie

Aktualności 2017-09-06

Ford Fiesta - DNA mistrzów?

auto motor i sport 0000-00-00

Na tle Focusa i Mondeo mały Ford Fiesta wygląda dość niepozornie. Czy płynie w nim ta sama, gorąca krew dowiemy się z testu długodystansowego, do którego 75-konna Fiesta w wersji FX Gold wystartowała na początku lutego.

Komentuj:

~lulos 2008-06-27

czy ja wiem???Dla rodziny 3 osobowej nie za bardzo!!!!Lepsza ta o model starsza.

~miczwak 2008-02-24

a co z fusionem? będzie czy nie będzie?

~Artur 2008-02-18

Fajna

~robert 2008-02-18

ciekawe jak bedzie wygladac pieciodrzwiowa wersja, ale obwawiam sie ze mneij ciekaweiej

~Kuba 2008-02-18

Przesliczne cudenko. Niesamowity design. Wroze sukces!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.