mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Taka może być następna Klasa C

Taka może być następna Klasa C

Koncepcyjny Mercedes F800, którego będziemy mogli zobaczyć już od przyszłego tygodnia na wystawie w Genewie, to zapowiedź nie tylko nowej generacji klasy C, ale i nowej stylistyki Mercedesa oraz nowych rozwiązań technologicznych w całej gamie koncernu.

Taka może być następna Klasa C
Mercedes F800 stanowi stylistyczną mieszankę luksusowej limuzyny, coupe, a nawet auta sportowego. Jeśli zbyt wiele by się nie zmieniło w tym względzie do momentu debiutu rynkowego, co jednak wydaje się trochę mało realne, to Mercedes mógłby w końcu zacząć rywalizować o klienta także i atrakcyjną stylistyką.

Mierzący 4,75 m długości, 1,94 m szerokości i 1,45 m wysokości prototypowy Mercedes F800 ma dość długi rozstaw osi (2,92 m), krótkie zwisy i płynnie unoszącą a następnie opadającą linię dachu. Charakterystycznymi elementami nadwozia są brak słupków B i przesuwane tylne drzwi, których zadaniem jest znaczne ułatwienie zajmowania miejsca na tylnej kanapie. Na pewno w oczy będą się też wpadać światła w technologii LED, które zobaczymy zarówno w tylnej, jak i przedniej części auta. Nie zabraknie jednak typowych cech rozpoznawczych Mercedesów, jak gwiazda umieszczona centralnie na przednim grillu.

Sonda Która z prezentowanych na wystawie w Genewie nowości będzie największym hitem targów?
Alfa Romeo Giulietta
22.63 %
Audi A1
16.05 %
Dacia Duster
7.82 %
Lexus CT 200h
4.53 %
MINI Countryman
2.06 %
Mitsubishi ASX
2.06 %
Nissan Juke
3.29 %
Opel Meriva
4.12 %
Porsche Cayenne
7 %
Renault Wind
2.47 %
Volkswagen Polo GTI
4.12 %
Volkswagen Touareg
2.88 %
Volvo S60
15.23 %
inny model
5.76 %
O ile stylistyka z całą pewnością ulegnie pewnym, mniejmy nadzieję, iż nie za dużym, modyfikacjom, to możemy się spodziewać, że zademonstrowana w koncepcie technologia już wkrótce pojawi się w sprzedaży w najnowszych modelach niemieckiej marki. Stworzona przez Mercedesa nowa platforma jest dostosowana do dwóch rodzajów napędu. Z jednej strony zbudowany na niej model może być typową hybrydą typu plug in, z drugiej może być także autem napędzanym również silnikiem elektrycznym, ale który zasilany jest energią z ogniw paliwowych wytworzonych przy użyciu wodoru.

Oba te rozwiązania to oczywiście wyraźny ukłon w stronę ekologii, ale jednak bez większego uszczerbku dla osiągów. Pokazany w Genewie F800 w wersji hybrydowej dysponować będzie 3,5-litrowym silnikiem benzynowym V6 o mocy 300 KM, którego wspomagać ma silnik elektryczny o mocy 109 KM. Litowo-jonowe baterie będą się ładować w czasie jazdy, ale również będą mogły być doładowane z zewnętrznego gniazdka. Opracowany przez inżynierów Mercedesa układ hybrydowy pozwala na jazdę wyłącznie w trybie elektrycznym na dystansie tylko do 30 kilometrów, ale z maksymalną prędkością nawet 120 km/h. Przy użyciu silnika spalinowego auto dysponuje porównywalnymi jak na auta tej klasy osiągami. Do setki przyspiesza w 4,8 sekundy, zaś maksymalnie jest w stanie pojechać 250 km/h. Wg danych Mercedesa średnie spalanie podczas jazdy z wykorzystanie obu silników będzie wynosić zaledwie 2,9 l/100 km.

Po raz pierwszy hybryda plug in Mercedesa pojawi się w sprzedaży wraz z debiutem rynkowym kolejnej generacji flagowego modelu w gamie, czyli klasy S.

O ile hybryda, także w przypadku wersji plug in, już nie jest niczym nowym, to ogniwa paliwowe wciąż jeszcze stanowią pewną zagadkę. Problemem jest to, że wodór jako paliwo, z którego w wyniku reakcji z tlenem wytwarzana jest elektryczność bez żadnych ubocznych szkodliwych substancji, stanowi wciąż pewne zagrożenie. Dlatego niezwykle istotne jest jego odpowiednie przechowywanie. Drugim problemem jest niemal kompletny brak sieci tankowania wodorem, przez co ta technologia, mimo iż sukcesywnie rozwijana, wciąż nie może trafić do seryjnej produkcji.

Inżynierowie Mercedesa przekonują, że są już jednak blisko. F800 dysponuje silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 290 Nm, który umieszczony został przy tylnej osi. Baterie litowo-jonowe umieszczone zostały za tylnymi siedzeniami, ogniwa paliwowe na przodzie auta, zaś dwa zbiorniki z wodorem w tunelu pomiędzy siedzeniami pasażerów i kolejne dwa pod tylnymi siedzeniami. Większość elementów modułu z ogniwami paliwowymi pochodzi z limitowanej edycji klasy B F-Cell oraz autobusu Citaro również napędzanego ogniwami paliwowymi. Mercedes F800 w tej wersji jest w stanie przejechać bez dodatkowego tankowania dystans ok. 600 km, ze startu do 100 km/h rozpędza się w 11 sekund i maksymalnie może pojechać z prędkością 180 km/h.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa C
Mercedes Klasa C
Cena podstawowa już od: 119 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

~zen 2010-02-23

cenę bym przełknął gdyby nie te mega kosztowne ubezpieczenia

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport