mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Takie będą Renault przyszłości?

Takie będą Renault przyszłości?

Na zbliżającej się już powoli wystawie samochodowej w Paryżu Renault zaprezentuje koncepcyjny model DeZir. Ten prototyp napędzany silnikiem elektrycznym ma również stanowić zapowiedź nowego designu modeli z rombem na masce.

Takie będą Renault przyszłości?
Renault DeZir, będący pierwszym z całej serii koncepcyjnych pojazdów zrealizowanych pod kierunkiem Laurensa van den Ackera, to dwumiejscowe coupe o mocno wyprofilowanych i wyrazistych kształtach. Nadkola mieszczą 21-calowe felgi, których design jest wyraźnie zainspirowany ruchem. Również pofalowane boki nadwozia oraz zagłębienia odzwierciedlają ruch auta, a przy tym jego lekkość. Całą szerokość przodu DeZir wypełnia wlot powietrza zaprojektowany wokół powiększonego i pionowo ustawionego logo. Ciemne wykończenie atrapy wlotu powietrza uwydatnia kontrast z chromowanym rombem, dzięki czemu jest on jeszcze bardziej widoczny. Boczne wloty powietrza z umieszczonymi w nich reflektorami nawiązują zaś do tradycyjnej stylistyki Renault. Charakterystycznym elementem konceptu są zaś unoszone do góry drzwi.

W celu zwiększenia zasięgu i osiągów samochodu, konstruktorzy starali się uzyskać jak najmniejszą masę konstrukcji. Z tego względu w DeZir zastosowano nadwozie z kewlaru i szkielet podwozia wykonany ze stalowych rur tego samego typu co konstrukcja Megane Trophy. Z tego samego modelu przejęte zostały również elementy zawieszenia – podwójne wahacze trójkątne, które zapewniają wysoką precyzję prowadzenia.

Dużą uwagę poświęcono również aerodynamice, w wyniku czego powstało nadwozie ze spojlerami progowymi i tylnym dyfuzorem. Współczynnik oporu powietrza tego samochodu wynosi 0,25. Umożliwiło to uzyskanie bardzo obiecujących osiągów: przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5 sekund, a od 0 do 50 km/h tylko 2 sekundy.

Renault DeZir jest napędzany silnikiem elektrycznym umieszczonym centralnie z tyłu nadwozia w celu uzyskania idealnego rozłożenia masy. Litowo-jonowy akumulator o pojemności 24 kWh jest ustawiony pionowo za tylnym siedzeniem i zapewnia zasięg 160 km. Chłodzenie akumulatora zapewnia strumień powietrza kierowany od przodu ku tyłowi samochodu, ale przede wszystkim doprowadzany przez boczne wloty powietrza umieszczone za aluminiowymi nakładkami na bokach pojazdu. W DeZir zastosowano ten sam silnik, co w seryjnych samochodach elektrycznych, wprowadzając w nim modyfikacje pozwalające na uzyskanie mocy 150 KM i momentu 226 Nm.

Użytkownik może skorzystać z trzech sposobów ładowania akumulatora. Tryb standardowy, z domowego, typowego gniazda pozwala w pełni naładować baterie w ciągu 8 godzin. W trybie szybkiego ładowania z gniazda prądu trójfazowego 400V naładowanie akumulatora do 80% jego pojemności trwa 20 minut. I wreszcie istnieje możliwość wymiany całeo akumulatora w technologii Renault Quick Drop.

W samochodzie wykorzystano również system odzyskiwania energii przy hamowaniu, dzięki zastosowaniu urządzenia nawiązującego do zasady działania systemu KERS stosowanego w Formule 1. Podczas zwalniania i hamowania, energia kinetyczna jest odzyskiwana i składowana w akumulatorze. W DeZir ten zapas energii może być wykorzystany przez kierowcę do chwilowego zwiększenia mocy w dowolnie wybranym momencie, przy użyciu specjalnego włącznika przy kierownicy.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault koncepty targi w Paryżu

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

~damjan 2010-07-05

no nie ukrywam że bardzo fajnie ta renówka wygląda, bardzo mi się podoba, taki trochę styl Lotusowy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport