mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Takie będą Renault przyszłości?

Takie będą Renault przyszłości?

Na zbliżającej się już powoli wystawie samochodowej w Paryżu Renault zaprezentuje koncepcyjny model DeZir. Ten prototyp napędzany silnikiem elektrycznym ma również stanowić zapowiedź nowego designu modeli z rombem na masce.

Takie będą Renault przyszłości?
Renault DeZir, będący pierwszym z całej serii koncepcyjnych pojazdów zrealizowanych pod kierunkiem Laurensa van den Ackera, to dwumiejscowe coupe o mocno wyprofilowanych i wyrazistych kształtach. Nadkola mieszczą 21-calowe felgi, których design jest wyraźnie zainspirowany ruchem. Również pofalowane boki nadwozia oraz zagłębienia odzwierciedlają ruch auta, a przy tym jego lekkość. Całą szerokość przodu DeZir wypełnia wlot powietrza zaprojektowany wokół powiększonego i pionowo ustawionego logo. Ciemne wykończenie atrapy wlotu powietrza uwydatnia kontrast z chromowanym rombem, dzięki czemu jest on jeszcze bardziej widoczny. Boczne wloty powietrza z umieszczonymi w nich reflektorami nawiązują zaś do tradycyjnej stylistyki Renault. Charakterystycznym elementem konceptu są zaś unoszone do góry drzwi.

W celu zwiększenia zasięgu i osiągów samochodu, konstruktorzy starali się uzyskać jak najmniejszą masę konstrukcji. Z tego względu w DeZir zastosowano nadwozie z kewlaru i szkielet podwozia wykonany ze stalowych rur tego samego typu co konstrukcja Megane Trophy. Z tego samego modelu przejęte zostały również elementy zawieszenia – podwójne wahacze trójkątne, które zapewniają wysoką precyzję prowadzenia.

Dużą uwagę poświęcono również aerodynamice, w wyniku czego powstało nadwozie ze spojlerami progowymi i tylnym dyfuzorem. Współczynnik oporu powietrza tego samochodu wynosi 0,25. Umożliwiło to uzyskanie bardzo obiecujących osiągów: przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 5 sekund, a od 0 do 50 km/h tylko 2 sekundy.

Renault DeZir jest napędzany silnikiem elektrycznym umieszczonym centralnie z tyłu nadwozia w celu uzyskania idealnego rozłożenia masy. Litowo-jonowy akumulator o pojemności 24 kWh jest ustawiony pionowo za tylnym siedzeniem i zapewnia zasięg 160 km. Chłodzenie akumulatora zapewnia strumień powietrza kierowany od przodu ku tyłowi samochodu, ale przede wszystkim doprowadzany przez boczne wloty powietrza umieszczone za aluminiowymi nakładkami na bokach pojazdu. W DeZir zastosowano ten sam silnik, co w seryjnych samochodach elektrycznych, wprowadzając w nim modyfikacje pozwalające na uzyskanie mocy 150 KM i momentu 226 Nm.

Użytkownik może skorzystać z trzech sposobów ładowania akumulatora. Tryb standardowy, z domowego, typowego gniazda pozwala w pełni naładować baterie w ciągu 8 godzin. W trybie szybkiego ładowania z gniazda prądu trójfazowego 400V naładowanie akumulatora do 80% jego pojemności trwa 20 minut. I wreszcie istnieje możliwość wymiany całeo akumulatora w technologii Renault Quick Drop.

W samochodzie wykorzystano również system odzyskiwania energii przy hamowaniu, dzięki zastosowaniu urządzenia nawiązującego do zasady działania systemu KERS stosowanego w Formule 1. Podczas zwalniania i hamowania, energia kinetyczna jest odzyskiwana i składowana w akumulatorze. W DeZir ten zapas energii może być wykorzystany przez kierowcę do chwilowego zwiększenia mocy w dowolnie wybranym momencie, przy użyciu specjalnego włącznika przy kierownicy.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Renault
Tematy w artykule: Renault koncepty targi w Paryżu

Podobne wiadomości:

Renault wzywa auta do serwisu

Renault wzywa auta do serwisu

Aktualności 2016-11-15

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Tanie auto elektryczne od Renault-Nissan

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

~damjan 2010-07-05

no nie ukrywam że bardzo fajnie ta renówka wygląda, bardzo mi się podoba, taki trochę styl Lotusowy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.