mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Takie będą przyszłe Audi z rodziny Q

Takie będą przyszłe Audi z rodziny Q

Na rozpoczętej dziś wystawie w Paryżu Audi zaprezentowało koncept Crosslane Coupe, który zdradza, w jakim kierunku stylistycznym pójdą w niedalekiej przyszłości modele niemieckiej rodziny z literką "Q" w nazwie.

Takie będą przyszłe Audi z rodziny Q
Jak zwykle w przypadku nowych modeli, w tym także prototypów, rodem z Ingolstadt są one obficie wyposażone w najnowocześniejszą technologię, która często w tych modelach pojawia się po raz pierwszy. W końcu slogan reklamowy marki "Vorsprung durch Technik" (Przewaga dzięki technice) do czegoś zobowiązuje.

I taki właśnie jest najnowszy projekt Audi, który możemy podziwiać na paryskiej wystawie. Audi nie zwodzi nas tym, że w przyszłości podobnie wyglądający model trafi do sprzedaży (a szkoda, swoją drogą), to bardziej zapowiedź, w jakim kierunku będzie się zmieniać design nadwozia SUV-ów i crossoverów niemieckiej marki. Jednak technologia, w jaką został uzbrojony Audi Crosslane Coupe, z całą pewnością zostanie wykorzystana tak szybko, jak to tylko będzie możliwe.

Nowatorskie jest przede wszystkim nadwozie prototypowego Audi, które zostało wykonane z trzech materiałów - aluminium, włókna węglowego i włókna szklanego, przy czym dwa ostatnie zostały wzmocnione polymerami. Taka kompozycja pozwoliła zredukować masę auta do zaledwie 1.390 kg, mimo, o czym będzie mowa później, dość ciężkich baterii litowo-jonowych na pokładzie. Całość tworzy niezwykle wytrzymałą konstrukcję, która zwiększa bezpieczeństwo podróżnych w razie ewentualnego wypadku.

Za napęd koncepcyjnego Audi odpowiada układ hybrydowy, w skład którego wchodzi 1,5-litrowa jednostka benzynowa oraz dwa motory eletryczne. Całość generuje moc 177 KM, do setki auto rozpędza się w 8,6 sekundy, a w trybie elektrycznym niewiele więcej, bo zaledwie w 9,8 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 182 km/h, średnie spalanie to jedynie 1,1 litra benzyny na 100 km, podczas gdy emisja CO2 wynosi 26 g/km.


Silnik benzynowy to także nowość w ofercie Audi. Trzycylindrowa jednostka TFSI rozwija moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy 200 Nm. Podczas jazdy wspomagają ją dwa motory elektryczne. Pierwszy (EM1), działa podczas rozruchu oraz jako alternator, dysponuje mocą 68 KM i maksymalnym momentem 210 Nm. Mocniejszy z silników elektrycznych (EM2) rozwija moc 116 KM i maksymalny moment 250 Nm.

Napęd hybrydowy daje możliwość jazdy w kilku trybach. Do prędkości ok. 55 km/h auto napędzane jest tylko silnikiem EM2, choć w trybie elektrycznym można się poruszać nawet do prędkości 130 km/h. Jednostka TFSI powyżej prędkości 55 km/h jest gotowa do użycia, jednak głównym źródłem napędu staje się dopiero po przekroczeniu 130 km/h.

Kierowca, chcąc zmaksymalizować osiągi, może wybrać pomiędzy opcją "cruise" a "race". W tej pierwszej priorytetem jest jazda w trybie elektrycznym, a w drugim ważniejsze stają się już wartości przyspieszenia.

Nowatorskie rozwiązanie znajdziemy także w bagażniku, który jest przytwierdzony do oparć tylnych siedzeń, które z kolei oddzielone są od siedzisk. Po naciśnięciu przycisku cała część przesuwa się około 40 centymetrów do przodu, dzięki czemu zdemontowany dach może zostać schowany w taki sposób, by jednocześnie chronić bagaż. W takim położeniu zostaje udostępniona przestrzeń pod bagażnikiem, oferując płaski schowek na brudne lub mokre przedmioty.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi Concept targi w Paryżu

Podobne wiadomości:

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Audi Q8 – koncept jest już gotowy

Aktualności 2016-12-23

Wydanie specjalne

Wydanie specjalne "auto motor i sport": Audi...

Aktualności 2016-12-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Japoński koncern rozpoczyna prace nad ciężarówką napędzaną ogniwami paliwowymi. Jest to kolejny pojazd Toyoty po autobusie FC Bus wykorzystujący innowacyjną technologię.