mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Takie będą przyszłe Audi z rodziny Q

Takie będą przyszłe Audi z rodziny Q

Na rozpoczętej dziś wystawie w Paryżu Audi zaprezentowało koncept Crosslane Coupe, który zdradza, w jakim kierunku stylistycznym pójdą w niedalekiej przyszłości modele niemieckiej rodziny z literką "Q" w nazwie.

Takie będą przyszłe Audi z rodziny Q
Jak zwykle w przypadku nowych modeli, w tym także prototypów, rodem z Ingolstadt są one obficie wyposażone w najnowocześniejszą technologię, która często w tych modelach pojawia się po raz pierwszy. W końcu slogan reklamowy marki "Vorsprung durch Technik" (Przewaga dzięki technice) do czegoś zobowiązuje.

I taki właśnie jest najnowszy projekt Audi, który możemy podziwiać na paryskiej wystawie. Audi nie zwodzi nas tym, że w przyszłości podobnie wyglądający model trafi do sprzedaży (a szkoda, swoją drogą), to bardziej zapowiedź, w jakim kierunku będzie się zmieniać design nadwozia SUV-ów i crossoverów niemieckiej marki. Jednak technologia, w jaką został uzbrojony Audi Crosslane Coupe, z całą pewnością zostanie wykorzystana tak szybko, jak to tylko będzie możliwe.

Nowatorskie jest przede wszystkim nadwozie prototypowego Audi, które zostało wykonane z trzech materiałów - aluminium, włókna węglowego i włókna szklanego, przy czym dwa ostatnie zostały wzmocnione polymerami. Taka kompozycja pozwoliła zredukować masę auta do zaledwie 1.390 kg, mimo, o czym będzie mowa później, dość ciężkich baterii litowo-jonowych na pokładzie. Całość tworzy niezwykle wytrzymałą konstrukcję, która zwiększa bezpieczeństwo podróżnych w razie ewentualnego wypadku.

Za napęd koncepcyjnego Audi odpowiada układ hybrydowy, w skład którego wchodzi 1,5-litrowa jednostka benzynowa oraz dwa motory eletryczne. Całość generuje moc 177 KM, do setki auto rozpędza się w 8,6 sekundy, a w trybie elektrycznym niewiele więcej, bo zaledwie w 9,8 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 182 km/h, średnie spalanie to jedynie 1,1 litra benzyny na 100 km, podczas gdy emisja CO2 wynosi 26 g/km.


Silnik benzynowy to także nowość w ofercie Audi. Trzycylindrowa jednostka TFSI rozwija moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy 200 Nm. Podczas jazdy wspomagają ją dwa motory elektryczne. Pierwszy (EM1), działa podczas rozruchu oraz jako alternator, dysponuje mocą 68 KM i maksymalnym momentem 210 Nm. Mocniejszy z silników elektrycznych (EM2) rozwija moc 116 KM i maksymalny moment 250 Nm.

Napęd hybrydowy daje możliwość jazdy w kilku trybach. Do prędkości ok. 55 km/h auto napędzane jest tylko silnikiem EM2, choć w trybie elektrycznym można się poruszać nawet do prędkości 130 km/h. Jednostka TFSI powyżej prędkości 55 km/h jest gotowa do użycia, jednak głównym źródłem napędu staje się dopiero po przekroczeniu 130 km/h.

Kierowca, chcąc zmaksymalizować osiągi, może wybrać pomiędzy opcją "cruise" a "race". W tej pierwszej priorytetem jest jazda w trybie elektrycznym, a w drugim ważniejsze stają się już wartości przyspieszenia.

Nowatorskie rozwiązanie znajdziemy także w bagażniku, który jest przytwierdzony do oparć tylnych siedzeń, które z kolei oddzielone są od siedzisk. Po naciśnięciu przycisku cała część przesuwa się około 40 centymetrów do przodu, dzięki czemu zdemontowany dach może zostać schowany w taki sposób, by jednocześnie chronić bagaż. W takim położeniu zostaje udostępniona przestrzeń pod bagażnikiem, oferując płaski schowek na brudne lub mokre przedmioty.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi Concept targi w Paryżu

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulum

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport