mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Takiego BMW jeszcze nie było

Takiego BMW jeszcze nie było

BMW powiększa swoją ofertę o kolejną odmianę nadwoziową serii 2. Do odmiany coupe dołącza wariant Active Tourer, coś na kształt kombi bądź minivana. Jednak nie to będzie najbardziej zaskakujące w tym aucie, a napęd na przednie koła.

Takiego BMW jeszcze nie było
Do tej pory bawarska marka była wierna swojej tradycji i wszystkie jej modele oferowane były z tylnym napędem (nie licząc naturalnie wersji 4x4). Nawet kompaktowa "jedynka" nie ustrzegła się takiego rozwiązania. Jednak motoryzacja zmienia się, coraz mniejsze znaczenie odgrywa tradycja, a koncerny motoryzacyjne coraz częściej eksplorują te pola, które do tej pory omijały szerokim łukiem.

Tak jest też w przypadku BMW. Seria 2 Active Tourer będzie pierwszym modelem w historii tej niemieckiej marki, która będzie miała napędzane koła przedniej osi. Technologia przeniesienia napędu została zaszczepiona z modeli Mini, marki która znajduje się pod rządami BMW. Układ jezdny, w którym wykorzystano kolumny McPhersona na przednich kołach i oś wielowahaczową z tyłu, ma zapewnić prowadzenie godne innych modeli. A zresztą, jak przekonuje BMW, obecnie niewielka już grupa nabywców, zwłaszcza w przypadku mniejszych modeli, zwraca uwagę na to, czy napęd trafia na przód czy też na tył...

Mierzące 4.342 mm długości BMW seria 2 Active Toura (1.800 mm szerokości i 1.555 mm wysokości) ma dość wysoko poprowadzoną linię dachu, dzięki czemu w kabinie jest wyjątkowo przestronnie. Możemy się poczuć niczym w jakimś kompaktowym minivanie. Zresztą takie rozwiązania jak przesuwana tylna kanapa, regulowane jej oparcie dzielone w stosunku 40:20:40 mogą sugerować przynależność do tego segmentu rynkowego. W zależności od naszych potrzeb można regulować również wielkość bagażnika, od 468 do aż 1.510 litrów.

Innowacyjnie, a przede wszystkim nietypowo jest również pod maską tego modelu BMW. W momencie wejścia auta na rynek do wyboru będą trzy wersje silnikowe, z 3 lub 4 cylindrami i turbodoładowaniem. Podstawowa, półtoralitrowa jednostka w wersji 216i Active Tourer dysponuje trzema cylindrami i mocą 136 KM, które średnio "wypiją" zaledwie 4,9 l benzyny na każde 100 kilometrów. Mocniejsza wersja benzynowa (225i Active Tourer) ma jeden cylinder więcej i moc 231 KM. Sprint do setki za jej kierownicą może trwać zaledwie 6,8 s.

Również czterocylindrowa jest jedyna w tym towarzystwie wersja wysokoprężna (218d Active Tourer). Silnik ten rozwija moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy 330 Nm, zużywając średnio 4,1 l/100 km. Jesienią do oferty dołączy wersja z napędem na wszystkie koła xDrive.

Choć w tym wariancie BMW serii 2 więcej jest rodzinnego charakteru, to jednak można dodać mu nieco sportowego zastrzyku. A to za sprawą sportowego pakietu M-Sport. W tej wersji auto otrzymuje szereg rozwiązań zmiejszających opory powietrza, zmodyfikowane zawieszenie, 17- bądź 18-calowe felgi oraz skórzaną sportową kierownicę i specjalnie tapicerowane sportowe fotele.

Na rynku niemieckim seria 2 Active Tourer znajdzie się w ofercie od końcówki września. Ceny startować będą od 27.200 euro. Polskie ceny jak na razie nie są jeszcze znane.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 2
BMW Seria 2
Cena podstawowa już od: 114 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

~Mamoń (inż.) 2014-12-18

Niestety, wszystko dziadzieje :(

Aldik 2014-07-24

Bmw i 3 cylindry i przód napęd eh to smutne ;(

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport