mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Targi w stolicy motoryzacji

Targi w stolicy motoryzacji

W Cobo Center w Detroit trwają właśnie targi samochodowe North American International Auto Show 2011, które oficjalnie rozpoczęły się 10, a zakończą 23 stycznia.

Targi w stolicy motoryzacji

Pierwsze targi samochodowe w Detroit miały miejsce w 1907 roku w Beller's Beer Garden i od tamtego czasu nieprzerwanie organizowane są co roku (z wyjątkiem lat 1943-1952). W 1989 roku zmieniono nazwę salonu na North American International Auto Show, a od 1961 organizuje się go w Cobo Center na powierzchni prawie 93 tysięcy metrów kwadratowych. Te konkretne targi są jednymi z najważniejszych wśród wszystkich (Los Angeles, Genewa, Frankfurt, Paryż itp.), ponieważ odbywają się w stolicy amerykańskiej motoryzacji, gdzie swoje siedziby ma Wielka Trójka, czyli Chrysler, Ford i General Motors.

Show otwiera się dniami prasowymi, dniem przeznaczonym dla ludzi przemysłu motoryzacyjnego oraz dniem akcji charytatywnych, na których zbierane są pieniądze dla lokalnych fundacji dziecięcych. W 2004 i 2005 roku akcja zainteresowała aż 17.500 osób, dzięki którym łącznie udało się zebrać siedem milionów dolarów. W samym 2006 roku zebrano aż sześć milionów.

2011 North American International Auto Show

Najważniejszymi premierami, które są prezentowane na wystawie NAIAS, są:

Audi A6 (link do artykułu)

Nie wiemy, w jakim kierunku zmierza Audi i co chce przez to osiągnąć, ale jakby nie patrzeć, każdy z odświeżonej gamy modeli jest niesamowicie do siebie podobny, wręcz różniący się jednynie detalami, których laik nie rozpozna, a także oczywiście wymiarami. Audi bardzo zwlekało z nową A6, jednak warto było czekać - auto jest dużo nowocześniejsze, bardziej zaawansowane technicznie, przyjazne środowisku i oszczędne.

Audi A6 Hybrid (link do artykułu)

BMW Serii 1 Coupe/Cabrio (fl)
(link do artykułu)

Lekki facelifting Serii 1. Nieco ostrzejsze linie nadwozia, lepsza aerodynamika, zaawansowane kurtyny powietrzne, czyli wloty, przez które powietrze przelatuje i znajduje ujście w nadkolach, przez co auto jest jeszcze bardziej przyciśnięte do drogi. Nowe kombinacje kolorystyki we wnętrzu, LEDowe światła. Tyle.

BMW Serii 1 M Coupe (link do artykułu)

I to jest ciekawe! Mała Jedynka w wersji M, oj, będzie się działo. Klasyczny trzylitrowy, sześciocylindrowy rzędowy silnik z turbodoładowaniem M-Power ma moc 342 koni mechanicznych, co daje przyspieszenie do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna oczywiście ograniczona do 250 km/h, ale gdyby to ustrojstwo ściągnąć, kto wie, co by się działo. Samochód bardzo usportowiowno poprzez cały pakiet stylistyczny M-Power w postaci zderzaków, progów i spojlera. Zapowiada się świetne auto.

BMW Serii 6 Cabrio (link do artykułu)

BMW najpierw odkryło co nieco o nowej Szóstce w wersji coupe, później dopiero dowiedzieliśmy się więcej o bracie bliźniaku, tyle że bez głowy. Taka wersja nie różni się niczym od coupe - te same silniki V8 i rzędowa szóstka, napęd, wyposażenie i kolorystyka.

Buick Verano (link do artykułu)

Chevrolet Sonic (link do artykułu)

Ford Focus Electric (link do artykułu)

Pierwsze w pełni elektryczne auto Forda, otwierające rodzinę pięciu nowych modeli. Większość części oraz technologii pochodzi ze standardowych spalinowych Focusów, jednak różnicę widać w kosztach podróżowania. Ford zapowiada, że samochód będzie pod wieloma względami lepszy niż konkurencyjny Chevy Volt czy choćby Nissan Leaf.

Ford C-Max Energi/Hybrid (link do artykułu)

Ford Vertrek (link do artykułu)

GMC Sierra All Terrain HD Concept (link do artykułu)

Honda Civic (link do artykułu)

Hyundai Curb (link do artykułu)

Hyundai Veloster (link do artykułu)

Jeep Compass (link do artykułu)

Chrysler 300 (link do artykułu)

Kia KV7 (link do artykułu)

Mercedes SLS AMG E-CELL (link do artykułu

Mercedes Klasy C (fl) (link do artykułu)

Poprawiono kosmetykę, przez co Klasa C wygląda o wiele bardziej świeżo niż pierwotna wersja. Mamy tu m.in. zmienioną nieco konsolę środkowa, odnowioną i bardziej nowoczesną kierownicę, nowe reflektory przednie i minimalnie zmieniony tył. Jest tu także dużo nowych systemów bezpieczeństwa.

MINI Paceman (link do artykułu)

Praktycznie trzydrzwiowa wersja Coutrymana, która z profilu niesamowicie przypomina Range Rovera Evoque. Bezpośrednim konkurentem auta może być Volvo C30.

Porsche 918 RSR (link do artykułu)

Hybrydowe auto wyścigowe, które stanowi pewnego rodzaju eksperyment Porsche. Technologia napędu została przejęta prosto z, także laboratoryjnego, 911 GT3 R, a stylistyka z niedawnego konceptu 918. Silnik V8 w połączeniu z elektrycznym daje łącznie 767 koni mechanicznych. Chyba nie trzeba dodawać niczego więcej.

Toyota Prius v (link do artykułu)

Volkswagen Passat (link do artykułu)

Wersja niezwykle popularnego samochodu, która została przygotowana specjalnie na rynek amerykański. Dotychczas najchętniej kupowanym VW w Stanach była Jetta, jednak teraz niemiecka firma chce to zmienić. W wersji dla USA podniesiono jakość wykonania, poziom komfortu oraz zwiększono wymiary samochodu. Nowy Passat ma być głównym konkurentem dla, niezwykle popularnej na tamtejszym rynku, Toyoty Camry. Podstawowa cena ma oscylować w okolicach 20 tysięcy dolarów.

 

 

Jeszcze więcej informacji na temat tegorocznych targów w Detroit znajdziesz <<TUTAJ>>


Podobne wiadomości:

Kia Telluride - atak na segment luksusowych SUV-ów

Kia Telluride - atak na segment luksusowych...

Premiery 2016-01-12

Chevrolet Cruze - auto, którego w Europie brakuje

Chevrolet Cruze - auto, którego w Europie...

Premiery 2016-01-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport