mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Tata Nano dla Europejczyka

Tata Nano dla Europejczyka

Trochę niespodziewanie, bez szumnych zapowiedzi, na wystawie w Genewie indyjski koncern Tata Motors zaprezentował europejską wersję najtańszego samochodu świata, czyli modelu Nano. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planami firmy, to na europejskich drogach Tata Nano zadebiutuje już w przyszłym roku.

Tata Nano dla Europejczyka

Od początku, kiedy tylko pojawiły się pierwsze informacje o tym modelu oraz o jego cenie, Tata Nano wzbudzała olbrzymie zainteresowanie niemal wszystkich interesujących się motoryzacją. Kiedy jednak auto zostało zaprezentowane przed rokiem podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, szefowie koncernów, którzy o klienta walczą między innymi niską ceną, mogli odetchnąć z ulgą. Nawet tak niska cena, jak 2 tys. dolarów, nie była w stanie przykryć wszystkich wad, jakie rzucały się od razu w oczy. Pod względem stylistycznym, wyposażenia, standardów bezpieczeństwa oraz emisji zanieczyszczeń Tata Nano nie miała żadnych szans, by zaistnieć na Starym Kontynencie. A przy tym było wiadomo, że tak niska cena jest możliwa do uzyskania jedynie na rodzimym rynku. Z całą pewnością nie w Europie.

Czy to był koniec modelu Nano? A przynajmniej propozycji wprowadzenia go do Europy? Jeśli ktoś tak sądził, to się grubo pomylił. Minął dokładnie rok i ponownie na genewskim salonie samochodowym pojawił się Tata Nano, a dokładniej rzecz biorąc Tata Nano Europe. Czyli europejska wersja indyjskiego malucha, który ma być najtańszym samochodem świata.

Nano na Europę urósł w stosunku do pierwotnej wersji, która w tym miesiącu trafi do sprzedaży w Indiach. Mierzy teraz 3,29 m długości i 1,58 m szerokości. Większy jest też rozstaw osi wynoszący obecnie 2,28 m. Auto zostało poddane również zmianom stylistycznym. Nie znaczy to zaraz, że Tata Nano należeć będzie to najładniejszych modeli w swojej klasie, ale z całą pewnością poprawa jest widoczna. Większe wymiary zewnętrzne sprawiają, że we wnętrzu będzie również wygodniej, choć o jakimś super wysokim komforcie nie ma co mówić. Zresztą wnętrze kabiny było dość ściśle strzeżone przed zbyt natrętnym wzrokiem dziennikarzy podczas dni prasowych. Nam udało się nie tylko zajrzeć do środka, ale nawet na chwilę zasiąść za kierownicą (po prawej stronie). Chwilę później pracownik koncernu zamknął drzwi prezentowanego egzemplarza.

Czym jeszcze odróżniać się będzie prezentowany w Genewie Nano Europe? Wyposażeniem, które spełniać będzie nie tylko te minimalne wymagania dotyczące bezpieczeństwa. Poza pojawieniem się poduszki powietrznej czy pasów bezpieczeństwa na tylnej kanapie, na liście wyposażenia pojawiły się ponadto ABS oraz ESP.

Bardzo mało wiemy o jednostkach napędowych, jakie pojawią się wraz z Nano w Europie. Choć na stoisku Taty w Genewie była mowa o co najmniej kilku, z jakimi auto będzie dostępne (niestety bez żadnych niemal szczegółów), to nieco konkretów wiemy tylko o jednym silniku. Będzie to 3-cylindrowy motor współpracujący z automatyczną przekładnią. Żadnych danych dotyczących mocy, momentu obrotowego oraz osiągów nie ujawniono, choć zdradzono, że emisja CO2 nie będzie przekraczać 100 g/km.

Czy zeuropeizowany Tata Nano będzie wciąż najtańszym autem na świecie? Jak już wspomniano, o cenie 2 tys. dolarów można zapomnieć. Przedstawiciele indyjskiego koncernu nie chcieli puścić pary z ust w tej kwestii. W nieoficjalnej rozmowie dowiedzieliśmy się tylko, iż bardzo prawdopodobna jest cena na poziomie ok. 5 tys. euro. Może już nie tak mała, ale wciąż bardzo atrakcyjna.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Tata
Tematy w artykule: Tata

Podobne wiadomości:

Wpadka Tata Motors z nazwą modelu

Wpadka Tata Motors z nazwą modelu

Aktualności 2016-02-24

Tata prezentuje model Kite

Tata prezentuje model Kite

Aktualności 2015-11-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport