mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Tata rusza na podbój Europy. I Polski.

Tata rusza na podbój Europy. I Polski.

Od kilku już lat Europa szykuje się na wejście na Stary Kontynent chińskich marek samochodowych, które głównie dzięki niskiej cenie miałyby zrewolucjonizować rynek. A tymczasem, mimo kilku prób, wciąż ta sztuka producentom zza Wielkiego Muru nie za bardzo się udaje. Trochę tak niepostrzeżenie, podobną drogą na podbój Europy wyruszył indyjski koncern Tata Motors. Zobaczmy, czym już wkrótce będzie kusić europejskich kierowców.

Tata rusza na podbój Europy. I Polski.
Tata Motors to wbrew pozorom nie tylko "najtańszy samochód świata", czyli model Nano. Obecna na polskim rynku indyjska marka (w ubiegłym, pierwszym pełnym roku działalności na rynku sprzedała 1.189 samochodów) obecnie oferuje cztery modele, jednak już wkrótce paleta dostępnych aut powiększy się o kilka nowości. Po raz pierwszy auta można było zobaczyć na początku marca na wystawie w Genewie. Drugim miejscem, gdzie publicznie zaprezentowane zostały nowości indyjskiego koncernu była Polska i targi Poznań Motor Show, co wyraźnie świadczy o tym, jak ważny dla Tata Motors jest nasz rynek.

Oczywiście wszyscy z dużym zainteresowaniem czekają w pierwszej kolejności na model Nano (czytaj więcej), jednak małe, czteroosobowe auto, mimo swojej bardzo atrakcyjnej ceny (nie jest jeszcze znana) nie koniecznie musi spełniać potrzeby wielu polskich rodzin czy nawet indywidualnych kierowców. Co zatem pojawi się niedługo na polskim rynku?

Tata Indica Vista
Najważniejszym modelem z punktu widzenia firmy wydaje się być Tata Indica Vista, czyli nowa generacja obecnego już w sprzedaży modelu Indica. Zmiany stylu, komfortu i rozmiarów zewnętrznych (3795 x 1695 x 1550 mm) oraz wewnętrznych mają spowodować, że Indica Vista nawiąże konkurencję z typowymi hatchbackami z segmentu B. Przód  pojazdu otrzymał bardziej dynamiczny wygląd z reflektorami w kształcie płatków i chromowanym grilem z logo marki. Solidny wygląd jest zaakcentowany przez muskularne nadkola przechodzące płynnie w boczne partie nadwozia. Oryginalnego wyglądu mają nadać autu charakterystyczne piono umieszczone tylne światła.

Indica Vista napędzana będzie dwoma silnikami powstałymi we współpracy z Fiatem. Nowy benzynowy silnik Safire o pojemności 1,4 l dostępny będzie w dwóch wariantach mocy - 75 KM i 95 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym odpowiednio 114 i 116 Nm. Dostępny będzie także znany silnik diesla Quadrajet o pojemności 1,3 l, który rozwija moc 75 KM i moment obrotowy 190 Nm (1.750-3.000 obr/min). Sztywno zestrojone zawieszenie oparte z przodu na ramie pomocniczej i drążku skrętnym zamocowanym do kolumn McPhersona oraz tylną belką skrętną z dwoma wahaczami wleczonymi oraz amortyzatorami gazowymi ma zapewnić dużo większy niż obecnie komfort jazdy poprzez zmniejszenie hałasu oraz wibracji.

Nowy model wyposażony jest w elementy podnoszące wygodę podróżowania, takie jak klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka zewnętrzne, zdalnie sterowany centralny zamek, a nawet skórzaną tapicerkę. Regulacja wysokości ustawienia kolumny kierowniczej w połączeniu z regulacją ustawienia pozycji fotela kierowcy w czterech kierunkach umożliwia uzyskanie właściwej pozycji za kierownicą. Deska rozdzielcza zawiera przydatne schowki, a pojemność głównego schowka przed pasażerem pozwala umieścić tam nawet netbook.

Ponadto w wyposażeniu auta znajdziemy m.in poduszki powietrzne kierowcy, pasażera oraz boczne, ABS z EBD, zintegrowany system audio 2 DIN oraz felgi aluminiowe.

Tata Indica Vista pojawi się na rynku jeszcze w tym roku. Co ciekawe, także w tym roku zadebiutuje elektryczna wersja tego modelu, czyli Indica Vista EV.

Tata Aria
Zupełnie nowym modelem w portfolio Taty będzie model Aria. Wpisuje się on w nowe trendy, jakie można zobaczyć w motoryzacji, jest bowiem przedstawicielem segmentu siedmioosobowych crossoverów.

Z zewnątrz Aria sprawia dość agresywne wrażenie, które podkreślają reflektory, szeroki chromowany grill wraz z poziomymi poprzeczkami, a w linii bocznej zamaszysty łuk dachu oraz muskularne nadkola skrywające 17-calowe felgi.

Wnętrze auta to przede wszystkim przestronność i łatwość adaptacji. Dlatego siedzeń drugiego i trzeciego rzędu nie trzeba wyjmować, aby powiększyć przestrzeń bagażową. Kanapy składają się tworząc płaską powierzchnię oferującą urozmaicone kombinacje aranżacji przestrzeni. Przy siedmiu osobach na pokładzie, bagażnik mieści 342 l. Jeśli pojazdem podróżuje pięć osób, jego pojemność rośnie do 973 l. Maksymalna przestrzeń ładunkowa wynosi 1970 l (przy złożonych miejscach w drugim i trzecim rzędzie), a jej wymiary wynoszą 178 cm (długość) i 113 cm (szerokość). Pod podłogą bagażnika kryje się dodatkowa skrytka na niewielkie przedmioty.

Dzięki przestronności kabiny pasażerskiej kilkoro pasażerów może podróżować modelem Tata Aria w komfortowych warunkach. Przednie fotele są wyjątkowo obszerne i posiadają regulację w poziomie, pionie oraz kąta nachylenia oparcia. Tylna kanapa przeznaczona dla trzech pasażerów również posiada regulację kąta nachylenia oparcia oraz jest dzielona i składana, aby umożliwić przewóz dłuższych przedmiotów. Pasażerowie drugiego rzędu mają do dyspozycji składane stoliki zamontowane w oparciach przednich foteli.

Standardowym wyposażeniem Tata Aria jest klimatyzacja, która w wyższej wersji wyposażeniowej posiada automatyczną regulację. Konsola środkowa zawiera wówczas system infotainment z wysokiej jakości sprzętem muzycznym, łącznością bluetooth, złączem USB oraz nawigacją. Bezpieczeństwo zapewnić mają m.in. sześć poduszek powietrznych, systemy ABS, ESP i TCS.

Aria napędzana jest wypróbowanym i sprawdzonym silnikiem DiCOR o pojemności 2,2 l, mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm (1.750-2.700 obr/min), który współpracuje z 5-stopniową manualną skrzynią biegów nowej generacji (G76 Mark II). Ta kombinacja zapewnia ekonomiczne zużycie paliwa na poziomie 7,0 l/100km wraz z emisją CO2 185 g/km oraz maksymalną prędkość 178 km/h.

Tata Indigo Manza
Tata Indigo Manza to elegancki, zupełnie nowy model z klasycznym nadwoziem typu sedan zbudowany na nowej platformie. Model ten nadjeżdża wyposażony w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, które spełniają międzynarodowe standardy. Wzmocnienia w bocznych drzwiach, sprawdzona i bezpieczna w testach zderzeniowych deska rozdzielca, system ABS i poduszki powietrzne oferują zwiększone bezpieczeństwo podczas ewentualnego zdarzenia drogowego.

Indigo Manza napędzane jest tymi samymi jednostkami, jakie pojawią się w Indica Vista. A więc nowym benzynowym silnikiem Safire o poj. 1,4 l (jednak tylko w mocniejszej, 95-konnej odmianie) i jednostką wysokoprężną 1.3 Quadrajet o mocy również 95 koni mechanicznych.

Auto zapewniać ma wysoki komfort podróżowania, co zapewnić mają spora przestrzeń w kabinie, ukształtowanie tylnej kanapy, ergonomicznie zaprojektowane fotele przednie z wszechstronną regulacją położenia, regulacją odcinka lędźwiowego, które wraz z pionową regulacją ustawienia kierownicy gwarantują kierowcy i pasażerom wygodną pozycję.

Jeszcze w tym roku w ofercie koncernu pojawi się nowa generacja terenowego modelu Safari. Konstrukcja na ramie, napęd 4x4 i reduktor zapewniają niezłe właściwości offroadowe. Nowy model napędzany będzie silnikiem DiCOR o pojemności 2,2 l, mocy 140 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm.

W przeciągu kilku najbliższych lat (nawet dwóch, trzech) gama pojazdów Tata Motors powiększy się również o pojazdy dostawcze, zaprojektowane specjalnie, by spełniać potrzeby rynku europejskiego. Gama obejmie zarówno pojazdy z nadwoziem typu furgon, minibus oraz podwozie pod zabudowy specjalne.

Podobne wiadomości:

Wpadka Tata Motors z nazwą modelu

Wpadka Tata Motors z nazwą modelu

Aktualności 2016-02-24

Tata prezentuje model Kite

Tata prezentuje model Kite

Aktualności 2015-11-13

Komentuj:

~geniusz 2011-01-15

dobra ,dobra, w 2011 miała byc w polsce tata nano, ten SUV i manza , a co mamy ? tz Stare śmieci, safrai i xenona, oraz Viste gdzie reszta ?

~Jest naprawde wielu chętnych na TATĘ 2010-11-26

Wiele sie mówi o TATA , ale co z tego ? Opornie wchodzą auta tej marki na nasz rynek , a szkoda. Mam nadzieje ,że się to zmieni w 2011 . Mam nadzieje ,że bedzie sedan i NANO .Dla mnie NANO to będzie rewolucja ! CZEKAM czy się doczekam ? Jest naprawde wielu chętnych na TATĘ - ale co z tego oferta TATA jest słaba i powli się rozwija , wystarczy tylko dostosować oferte do potrzeb i zachować rozsądną cenę .

~:-) 2010-07-08

Jeżdzę tata indigo od roku. Zrobiłam już 35000 km. Samochód jest przerobiony na gaz. Do tej pory nic się z samochodem nie dzieje. Jest po dwóch przeglądach i wszystko ok. Świetnie sprawdza się na naszych drogach. Polecam każdemu kto chce nowe auto, a nie stać go na ciągłe dopłacanie do używanego samochodu.

~jakubmag 2010-03-26

Jeżdżę tata indica ponad rok i nie żałuję decyzji - kupno nowego samochodu, nawet tak taniego, okazało się lepszym wyborem niż wcześniejsza pomyłka jaką był używany opel astra II.

~zen 2010-03-25

jeśli chodzi o mnie to WIEM, ŻE UŻYWANE Z pierwszej ręki. ale raz chcę nowego!!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport