mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Ten Golf będzie idealny na zimę

Ten Golf będzie idealny na zimę

Wprawdzie zima nieco odpuściła, jednak z całą pewnością nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa w tym roku. A na takie warunki, jakie panowały na naszych drogach przez ostatnie tygodnie, napęd 4x4 wydaje się być idealnym rozwiązaniem.

Ten Golf będzie idealny na zimę
Debiutujący jesienią ubiegłego roku na europejskim rynku Volkswagen Golf VII właśnie wyciąga kolejnego asa z rękawa. To wersja z napędem na cztery koła, czyli 4Motion. Jej atutem ma być nie tylko lepsza trakcja w trudnych warunkach drogowych, ale niewiele tylko większy apetyt na paliwo. Tym samym Golf 4Motion ma być najmniej paliwożernym kompaktem w świecie 4x4.

Golf z napędem na cztery koła po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1986 roku, a więc już w drugiej generacji modelu. Od tego czasu system ten jest cały czas udoskonalany i dziś Volkswagen chwali się, że napęd 4x4 Golfa to najlepsze tego typu rozwiązanie na świecie.

Obecny napęd 4x4 w Golfie bazuje na sprzęgle Haldex piątej generacji, modyfikacje układu pozwoliły na redukcję masy o 1,4 kilograma w stosunku do napędu Golfa VI. Jak zapewnia niemiecki koncern, nowe sprzęgło reaguje jeszcze szybciej na zmieniające się warunki drogowe, przyczyniając się do znacznego wzrostu bezpieczeństwa jazdy.

W Europie Volkswagen Golf VII 4Motion będzie oferowany w dwóch wersjach silnikowych - 1,6 TDI 105 KM oraz 2,0 TDI 150 KM, które mają zużywać średnio 4,5 i 4,7 litra paliwa na 100 kilometrów. Mocniejsza z jednostek TDI w wersji 4Motion, mimo iż jej stado zwiększyło się o 10 KM w porównaniu do dwulitrowego diesla szóstej odmiany Golfa, będzie zużywać o 0,8 (15 proc.) litra paliwa mniej.


Golf 4Motion dostępny będzie w trzech wersjach wyposażeniowych - Trendline, Comfortline oraz Highline. Już w podstawowej otrzymamy m.in. poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS, elektroniczną blokadę dyferencjału EDS na obu osiach, siedem poduszek powietrznych, hamulec multikolizyjny, 5-calowy, dotykowy wyświetlacz TFT, klimatyzację oraz system start&stop.


Niewiele koncernów ma w swojej ofercie kompakta z napędem 4x4, dlatego też dopłata (na rynku niemiecki wynosząca 1.800 euro) do wersji 4Motion wydaje się warta rozważenia. Zwłaszcza, jeśli poruszamy się częściej po górzystym terenie, gdzie zimowe warunki mogą już być dużo bardziej niebezpieczne.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Pacio 2013-01-31

napewno będzie w beznynie ale GTI akbo R

~oLEK 2013-01-30

dLACZEGO NIE MA W BENZYNCE 160 KUNI ??? co chcą zmusić ludzi do jazdy na ropniakach pfff.

~alabert 2013-01-29

a dlaczego nie będzie benzyny z 4x4?? ja nie chce diesla, wole benzyniaka i w ten sposób nie kupie tego Golfa

~ja 2013-01-29

czyli ile na złotówki?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport