mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Terenowy luksus anno domini 2006

Terenowy luksus anno domini 2006

Na rozpoczynających się 9 stycznia targach NAIAS w Detroit, Land Rover zaprezentuje nowe wcielenie swojego topowego terenowca. Poza dwoma monstrualnymi - jak na Europę - silnikami, Range Rover dostanie nowe wnętrze i zmienione elementy zewnętrzne.

Terenowy luksus anno domini 2006

"Range Rover zawsze był naszym najbardziej konkurencyjnym luksusowym autem" - powiedział Matthew Taylor, dyrektor zarządzający Land Rovera. "Z tym nowym modelem wierzymy, że najlepszy terenowy SUV jest jeszcze lepszy." I faktycznie, z nowym rokiem możemy spodziewać się dużego postępu. Już od połowy 2005, a potem na kolejnych rynkach europejskich, klienci będą mogli nabyć całkowicie odświeżonego konkurenta BMW X5, Mercedesa ML, Jeepa Grand Cheeroke i Porsche Cayenne.

Serce - a raczej dwa. Jedno, 4,4-litrowy benzynowiec V8 dający ponad-dwutonowemu autu 305 KM (20 KM więcej niż obecnie). Komu mało będzie mocy, może zostąpić go mniejszą, ale wydajniejszą ,bo turbodoładowaną, jednostką 4,2-litra. Oba serca są lekkie i wspomagane systemem zarządzania momentem obrotowym, który wspólnie z 'drive-by-wire' (u Forda: elektroniczne sterowanie gazem) zapewnia możliwie ciągłe dostarczanie mocy. Cały system dba też o optymalne zużycie paliwa i redukcję emisji spalin.

Auto, które wspólnie z pozostałymi modelami Land Rovera już stanowi ikonę motoryzacji, zostało również poddane retuszowi stylistycznemu. Aby nie zmienić zasadniczo jego wyglądu, zdecydowano się na ewolucję zamiast rewolucyjnych zmian. Range Rover 2006 ma między innymi nowy wygląd zderzaków, lamp przednich i tylnych. Do tego nowy wzór 19-calowych felg z aluminium. Zdecydowano się również na odróżnienie turbodoładowanej wersji. W niej znalazło się miejsce na znany już z prototypu Range Rover Sport mechowaty grill i boczne wloty powietrza oraz unikalne 20-calowe felgi.

Dodatkowe, nowe elementy wyposażenia Range Rovera 2006 to m.in.:
- dokładniejszy system kierowniczy, mocniejsze hamulce i zawieszenie powietrzne,
- cichsze wnętrze i dodatkowe kolory wnętrza i ekran dotykowy radia oraz telefonu,
- reflektory adaptacyjne, monitoring stanu ciśnienia opon i system informacji o drogach gruntowych,
- kamera monitorująca tył auta.

Wspólnie z tymi wersjami, można spodziewać się debiutu modelu Sport. Ciekawe na ile to auto stanie się godnym rewalem dla Cayenne Turbo czy Volvo XC90 V8.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport