mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > To będzie najlżejsze Porsche

To będzie najlżejsze Porsche

Ważący zaledwie 1.275 kg Porsche Boxster Spyder będzie najlżejszym ze wszystkich Porsche dostępnych dziś w sprzedaży. Światowa premiera tego roadstera w grudniu na wystawie w Los Angeles, debiut rynkowy w lutym 2010.

To będzie najlżejsze Porsche
Lekki, mocny, otwarty i maksymalnie efektywny - tak w wielkim skrócie określany jest najnowszy model przez jego twórców. Boxster Spyder już na pierwszy rzut oka wyraźnie odróżnia się od innych modeli roadsterów z centralnie umieszczonym silnikiem. Został on zaprojektowany przede wszystkim jako kabriolet. Płaski, sięgający daleko do tyłu, lekki i miękki dach służy co najwyżej jako osłona przed słońcem i deszczem. Po zamknięciu, razem z niskimi bocznymi szybami i dwoma uwypukleniami na długiej tylnej pokrywie, dach nadaje sylwetce rozciągniętą linię przypominającą nieco model Carrera GT. Znacznie mniejsza masa, niż w przypadku Boxstera S, niżej położony punkt ciężkości i zupełnie nowe sportowe zawieszenie gwarantują dynamiczne zachowanie Boxstera Spyder - dokładnie zgodnie z tym, co obiecuje jego wygląd.

>>Zobacz Porsche Boxster Spyder na filmie<<
 
Nie ma się zresztą, co dziwić – nowy Boxster z centralnie umieszczonym silnikiem ma być kontynuatorem wielu sportowych Porsche przeznaczonych do jazdy po drogach publicznych i torach wyścigowych. Począwszy od legendarnego 550 Spyder z 1953 roku (ten dwuosobowy model był pierwszym autem z fabryki w Stuttgartcie-Zuffenhausen stworzonym specjalnie na tory wyścigowe, dopuszczonym jednak również do ruchu po drogach publicznych), do odnoszącego dzisiaj sukcesy RS Spyder. Boxster Spyder kontynuuje tę linię aut z homologacją na drogi publiczne, spełniając powszechnie wyrażane oczekiwania klientów Porsche. Nowy model pojawi się na rynku w lutym 2010 roku, jako trzecia wersja auta – obok Boxstera i Boxstera S.

Pomiędzy tylnymi kołami Boxstera Spyder pracuje sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,4 litra z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Uzyskuje on moc 320 KM – tj. o dziesięć więcej, niż ma do dyspozycji Boxster S. Wyposażony w dwusprzęgłową przekładnię (PDK) i pakiet Sport Chrono, nowy Spyder dzięki systemowi Launch Control przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekundy. W wersji z PDK, auto zużywa 9,3 litra benzyny na 100 kilometrów w NEFZ. Prędkość maksymalna z otwartym dachem wynosi zaś 267 km/h.

Wprowadzenie na rynek nowego Porsche Boxster Spyder rozpocznie się na całym świecie w lutym 2010 roku.

Podobne wiadomości:

Porsche 911 Carrera T – budżetowe „R”

Porsche 911 Carrera T – budżetowe „R”

Aktualności 2017-10-23

Porsche, Genesis i BMW to najlepsze marki

Porsche, Genesis i BMW to najlepsze marki

Aktualności 2017-07-31

Komentuj:

~Piękno 2009-11-12

Coś pięknego !

~mareczek 2009-11-12

ach, już sie w nim zakochałem

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.