mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > To już szósta generacja Passata

To już szósta generacja Passata

Jako przedsmak lutowej premiery najnowszej generacji Passata, Volkswagen zaprezentował pierwsze zdjęcia i informacje o nowym modelu. Na rynku nowy Passat pojawi się już od marca.

To już szósta generacja Passata

Design nowego Passata prezentuje nową twarz marki Volkswagen, choć nie należy się w niej doszukiwać jakichś rewolucyjnych rozwiązań. Po raz pierwszy w seryjnie produkowanym modelu VW zastosował rozwiązania, które wcześniej pokazano w dwóch prototypowych modelach: Concept R (roadster) i Concept C (cabriolet-coupe). Znacznie zwiększono wymiary auta, które zbliżone są już do aut z wyższej klasy. Długość Passata wynosić będzie 4,77 mm (+62 mm), a rozstawu osi 2,71 m (+6 mm). Ponadto szerokość została zwiększona o 74 mm (1,82 m), a wysokość o 10 mm (1,47 m). Oczywiście znalazło to przełożenie w powiększonej przestrzeni w kabinie pasażerskiej oraz w bagażniku o 90 l (565 l). Powiększona została również, aż o 57%, sztywność karoserii.

Spora zmiana zajdzie w napędzie nowego Passata. Sześć z siedmiu oferowanych jednostek silnikowych będzie nowa w tym modelu. Ta sama co w poprzedniej generacji będzie tylko podstawowa jednostka benzynowa o mocy 102 KM. Pozostałe trzy czterocylindrowe silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa będą dysponować mocą 115, 150 i 200 KM. W czwartym kwartale przyszłego roku pojawi się najmocniejszy silnik 3,2-litrowy V6 o mocy 250 KM

Nowe będą też trzy silniki wysokoprężne. Będą rozwijać moc 105, 140 i 170 KM i sukcesywnie będą wyposażane w filtr cząstek stałych. Dwa mocniejsze diesle posiadają nowoczesny wysokociśnieniowy układ wtrysku z piezoelektrycznymi pompami.

Do przeniesienia napędu wersji benzynowych posłużą skrzynie manualne i automatyczne (bez silnika 102 KM), a w przypadku dwóch mocniejszych wersji wysokoprężnych dostępna będzie też sekwencyjna skrzynia DSG. VW przewiduje też wprowadzenie w późniejszym czasie wersji z napędem na wszystkie koła 4Motion.

Volkswagen zastosował w nowym Passacie szereg nowości technologicznych, które wcześniej znane były jedynie z modeli wyższych klas, w przypadku VW stosowane np. w Phaetonie. Pierwszą nowością jest elektryczny hamulec postojowy. Uruchamiany poprzez naciśnięcie przycisku posiada m.in. funkcję, która wspomaga ruszanie pod górę, a także nie wymaga ciągłego trzymania wciśniętego pedału hamulca np. podczas postoju na światłach.

Nowością jest także zastąpienie tradycyjnego kluczyka zdalnie sterowanym pilotem, którym można zamknąć/otworzyć drzwi, a także uruchomić silnik. Auto posiada także funkcję współpracującą z tempomatem, która pozwala zachować odpowiedni dystans do poprzedzającego auta.

Wśród nowości należy także wymienić technologię Bluetooth, wysokiej klasy sprzęt audio oraz dostępną w opcji dwustrefową klimatyzację. Bezpieczną jazdę zapewnić mają, obok standardowego wyposażenia, także system ESP oraz światła biksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport