mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Touran - wielofunkcyjne wnętrze

Touran - wielofunkcyjne wnętrze

Przemyślane wielofunkcyjne wnętrze Tourana przeznaczone jest dla wszystkich.

Trzy rzędy foteli pozwalają na dużą elastyczność w kształtowaniu wnętrza, a tym samym na wykorzystanie go do wielu zadań. Mimo kompaktowych wymiarów Tourana charakteryzuje przestronność typowa dla większych samochodów. Kolejną zaletą nowego vana Volkswagena jest bogate wyposażenie seryjne, obejmujące między innymi radio z odtwarzaczem płyt CD, centralny zamek z pilotem oraz ABS, EDS i ESP.

Skonstruowane od nowa przez inżynierów Volkswagena fotele kierowcy i siedzącego obok pasażera są niezwykle ergonomiczne. Podwyższone w stosunku do tradycyjnego samochodu osobowego siedzisko (631 mm) oraz odległość między nim a dachem wynosząca 1.020 mm zapewniają odpowiednią swobodę podróżowania. O bezpieczeństwo kierowcy i pasażera dbają stanowiące wyposażenie seryjne aktywne zagłówki, przednie i boczne poduszki powietrzne oraz boczne poduszki chroniące głowę. Jeżeli na siedzeniu przednim podróżuje małe dziecko w foteliku zwróconym tyłem do kierunku jazdy system poduszek powietrznych po stronie pasażera może być dezaktywowany przy pomocy wyłącznika umieszczonego w zamykanym schowku. O tym, że poduszki powietrzne nie są aktywne informuje lampka ostrzegawcza.

Touran został wyposażony w liczne schowki i półki w przedniej części pojazdu, które są bardzo użyteczne w życiu codziennym. Znajdziemy tu schowek i szufladę ( w wersji Trendline i Highline) pod siedzeniem kierowcy i pasażera, przeznaczone na większe przedmioty. Nad deską rozdzielczą znajduje się kolejny schowek, którego zawartość jest chroniona pokrywą przed wzrokiem ciekawskich. Bardzo praktyczny jest także duży schowek z trzema półkami umieszczony w dachu.

W konsoli środkowej, pod podłokietnikiem między kierowcą i pasażerem, znajduje się kolejny, zamykany schowek. Łatwo dostępne są duże kieszenie w drzwiach z miejscem na 1-litrową butelkę lub duży atlas drogowy. Poniżej radioodbiornika umieszczono jeszcze jedną półkę. Dwa uchwyty na kubki znajdują się obok dźwigni hamulca ręcznego, a bogatą ofertę "poręcznych miejsc" uzupełnia chłodzony przez klimatyzację (w zależności od wersji wyposażenia) zamykany schowek.

Większość istotnych elementów wnętrza - od kokpitu przez tapicerkę drzwi po elementy obsługowe - zaprojektowano całkowicie od nowa. Kierowca znajdzie jednak również znane już elementy przejęte świadomie z innych modeli, jak np. przełącznik świateł drogowych, które są obsługiwane intuicyjnie i nie wymagają od kierowcy zmiany przyzwyczajeń. Zupełnie nowy, przejrzysty system sterowania stworzono dla wentylacji oraz klimatyzacji ( z oddzielną regulacją dla kierowcy i pasażera).

W drugim rzędzie trzy ustawione obok siebie i ważące po niecałe 16 kg pojedyncze fotele drugiego rzędu można z łatwością przesuwać do przodu i do tyłu, obracać, składać lub demontować. Dzięki wysokiej pozycji siedziska (676 mm) oraz odległości między nim a dachem wynoszącej 989 mm oferują one bardzo wysoki komfort podczas długich podróży.

W drugim rzędzie foteli również widać zamiłowanie do szczegółów: kieszenie i składane stoliki wraz z uchwytami na kubki w oparciach foteli kierowcy i pasażera (od wersji Trendline), środkowy fotel, który może być wykorzystywany jako stół, schowki w podłodze przed fotelami oraz duże schowki w drzwiach doskonale nadające się na przykład do ułożenia w nich przez najmłodszych pasażerów ulubionych zabawek.

Pasażerowie VW Tourana są bardzo dobrze chronieni. W drugim rzędzie siedzeń znajdują się boczne poduszki powietrzne chroniące głowy, wszystkie fotele posiadają trójpunktowe pasy bezpieczeństwa oraz zagłówki. Dwa skrajne fotele wyposażone są ponadto w uchwyty Isofix do montowania fotelików dziecięcych. Podwyższone siedzenia nie tylko pozwalają dzieciom lepiej obserwować to, co dzieje się na zewnątrz, lecz również ułatwiają rodzicom zapięcie pasów. Mali i więksi pasażerowie mogą z łatwością sięgnąć do znajdujących się w końcowej części konsoli środkowej uchwytów na kubki, w których można także bezpiecznie ustawić litrową butelkę napoju.

Na życzenie Touran może być wyposażony w trzeci rząd foteli. Dwa pełnowymiarowe fotele, jeżeli akurat nie są potrzebne, można z łatwością schować w podłodze.

Naturalnie fotele te wyposażone są także w trójpunktowe pasy bezpieczeństwa i wysuwane zagłówki. Przed schowaniem foteli zagłówki wyciąga się i umieszcza się w specjalnym schowku w podłodze.

VW Touran, w zależności od wersji wyposażenia, posiada do 39 schowków, z których część znajduje się w przestrzeni trzeciego rzędu foteli. Są to na przykład zamykane kieszenie w tapicerce bocznej, uchwyty na kubki, schowki w bocznej ścianie i w podłodze części bagażowej. Trójkąt ostrzegawczy ma również swoje specjalne miejsce w klapie bagażnika i jest łatwo dostępny nawet, gdy bagażnik jest wypełniony po brzegi. Siatka i uchwyty na torby w prawej ścianie bocznej, łatwa w obsłudze osłona części bagażowej (wersja Trendline i Highline) uzupełniają wyposażenie nowego samochodu, który bez wątpienia został tak skonstruowany, aby jego użyteczność na co dzień była jak największa. W wersji siedmioosobowej osłona części bagażowej umieszczona jest za trzecim rzędem foteli.

W klasycznej, pięcioosobowej konfiguracji część bagażowa ma pojemność do 695 litrów, maksymalna ładowność wynosi ponad 660 kg. W siedmioosobowym Touranie można przewieźć bagaż o objętości 121 litrów. Po wymontowaniu wszystkich foteli drugiego rzędu i schowaniu foteli trzeciego rzędu w podłodze, maksymalna pojemność wynosi 1.913 litrów, a w wersji 5-cio osobowej nawet 1.989 litrów.

Volkswagen będzie oferował Tourana w trzech wersjach wyposażenia (Basis, Trendline, Highline) z jednym silnikiem benzynowym oraz dwoma silnikami wysokoprężnymi (w początkowym okresie sprzedaży). Zastosowana zostanie jednostka benzynowa 1,6 FSI osiągająca moc 85 kW / 115 KM. Słabszy z silników wysokoprężnych z turbodoładowaniem będzie dysponował 74 kW / 100 KM (1,9 TDI), a mocniejszy o pojemności 2.0 l, zbudowany w technologii czterozaworowej, 100 kW/ 136 KM. Jeszcze w 2003 roku oferta zostanie uzupełniona o dwa kolejne silniki benzynowe. Szczególny nacisk Volkswagen kładzie na niski poziom emisji substancji szkodliwych - wszystkie silniki spełniają normę EU 4.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport