mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Toyota C-HR bez tajemnic

Toyota C-HR bez tajemnic

C-HR to dowód na to, że o tylko ignoranci powiedzą o japońskiej marce, że tworzy nudne samochody. Niebanalna stylistyka i hybrydowy napęd to dwa atuty, które mają sprawić, że crossover Toyoty sporo namiesza w segmencie.

Toyota C-HR bez tajemnic
Toyota C-HR wyróżnia się ogromnymi reflektorami o ostrych kształtach i zderzakiem z dużym wlotem i poprzecinanymi krzywiznami. Linia auta nisko opada w tylnej części, a małe okna podkreślają dynamiczne kształty. W słupku "C" zamontowano klamkę drzwi, która została ułozona poziomo, odwrotnie niż mogliśmy to spotkać w innych samochodach z tym rzowiązaniem stylistycznym. Z tyłu wypukłe klosze lamp skrywają diodowe lampy.

Toyota C-HR wymiary:


  • długość - 4360 mm
  • szerokość - 1795 mm
  • wysokość - 1555 mm
  • rozstaw osi - 2640 mm


Wnętrze przypomina futurystyczny kokpit statku powietrznego. Centralnym punktem jest ekran dotykowy o przekątnej 8-cali. Wrażenie potęguje panel klimatyzacji wysunięty w stronę kierowcy wyglądający jak pulpit sterowniczy. W kabinie nie brakuje wykończenia skórą Nappa i elementów z tworzywa w stylu błyszczącej, fortepianowej czerni. Auto jest oferowane w trzech konfiguracjach kolorystycznych: Dark Grey, Black/Blue and Black/Brown.

Lista wyposażenia opcjonalnego zawiera m.in. wysokiej klasy system audio marki JBL, stworzony specjalnie dla C-HRa. W jego skład wchodzi, 8-kanałowy wzmacniacz o mocy 576 W, który współpracuje z 9 głośnikami. Cały zestaw audio może wytwarzać efekty dźwiękowe imitujące dźwięk hali koncertowej.

 

 

Systemy bezpieczeństwa:

Nowy crossover Toyoty może być wyposażony w zależności od wersji w kilka systemów bezpieczeństwa. Lista zawiera m.in. układ minimalizujący skutki zderzenia. Z kolei system Pre-Collision korzystając z kamery i czujników pozwoli uniknąć zderzenia, gdy kierowca nie zareaguje. Poza tym nie brakuje asystenta monitorującego przekroczenie pasa ruchu, czy adaptacyjnego tempomatu i rozpoznawania znaków drogowych.

C-HR jest dostępny w dwóch wersjach napędowych. Podstawowy wariant zasilany jest przez silnik benzynowy 1.2 turbo, przeszczepiony z Aurisa. Moc jednostki napędowej to 116 KM i 185 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Hybrydowy C-HR oferuje w sumie 122 KM mocy. Układ napędowy składa się z 98-konnego (142 Nm) silnika benzynowego o poj. 1,8 l i dwóch jednostek elektrycznych MG1 i MG2. Pierwszy z nich pełni rolę generatora i rozrusznika, drugi dostarcza 53 kW energii i 163 Nm. W zależności od wersji auto może być niewyposażone w mechaniczną przekładnię lub skrzynię CVT.



C-HR z silnikiem 1.2 T  i skrzynią CVT może być wyposażona w napęd AWD - Dynamic Torque Control AWD System, który w zależności od warunków rozdziela siłę napędową w proporcji 100-0% lub 50-50% (przód-tył). Przekazanie momentu obrotowego pomiędzy osiami trwa zaledwie 6 milisekund. Auto powstało na nowej płycie podłogowej TNGA (Toyota New Global Architecture).

 

Cennik Toyoty C-HR w Polsce: 

Wersja silnikowa
   Active   
   Premium   
   Dynamic   
   Prestige   
1,2 T (116 KM)
6 M/T benzyna
79 900
89 90096 900*
103 800*
1,8 Hybrid
(122 KM) E-CVT hybryda
-
104 900
111 900*
118 800*

  • Lakier  metalik   2 500  zł
  • Lakier specjalny / biała perła   3 500 zł 
  • Dopłata do skrzyni Multidrive S   7 500  zł
  • Dopłata do  napędu  4x4       10  000 zł**

* Wymaga dokupienia lakieru metalik lub biała perła.

** Napęd 4x4 jest dostępny tylko z silnikiem  1,2 Turbo (116 KM) i skrzynią automatyczną Multidrive S.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota C-HR
Toyota C-HR
Cena podstawowa już od: 79 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Toyota C-HR Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota Toyota C-HR

Podobne wiadomości:

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Toyota Yaris GRMN - 210 KM w maluchu

Aktualności 2017-02-22

Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen

Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen

Aktualności 2017-01-31

Komentuj:

~Ja 2016-12-12

Porażką w tym samochodzie jest brak elektrycznie sterowanych siedzeń w najbogatszej wersji wyposażenia.

~franek 2016-11-29

moim zdaniem c-hr to bardzo udany model. wizualnie i nie tylko. sprzedaż podobno dopiero od stycznia a już ponad 1000 sztuk jest zamówionych. cieszy się popularnością.

~moris-44 2016-11-15

Jestem zagorzałym zwolennikiem modeli Toyoty. Dla mnie marka niezastąpiona od zawsze.Nawet wybierane ostatnio auto zastępcze z Panka, też bez żadnego cudowania, tylko po prostu Toyota. Niezawodna.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.