mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Toyota Corolla sedan - pierwsza jazda

Toyota Corolla sedan - pierwsza jazda

Dostępna w sprzedaży od kilku tygodni dziesiąta już generacja Toyoty Corolli, tylko w wersji sedan, sprzedaje się ponoć niczym świeże bułeczki. Postanowiliśmy sprawdzić, czym tak przyciąga nowa Corolla.

Toyota Corolla sedan - pierwsza jazda

Pierwszy rzut oka i od razu widać, iż dziesiąta generacja kompaktowej Toyoty znacznie urosła w porównaniu do poprzednika - jest dłuższa o 155 mm i szersza o 50 mm, wysokość pozostała bez zmian. Ponad 4,5-metrowe nadwozie pozwala aspirować do klasy średniej, jest tylko o 10 cm krótsze od Avensisa. Ale to już typowe, że obecne nowości coraz częściej wyrastają ponad swój docelowy segment.
 
Dłuższa i szersza Corolla sprawia wrażenie niskiej, jakby bardziej przyklejonej do podłoża. Mocno pochylona przednia szyba, niemal w jednej linii z maską, nadaje autu nieco dynamicznego wyglądu. Choć z całą pewnością więcej znajdziemy tu oznak prestiżu czy elegancji.

Zobacz galerię zdjęć nowej Toyoty Corolli
 
Wnętrze jest zdecydowanie bardziej przestronne niż w poprzedniku, szczególnie pod dostatkiem będzie miejsca na nogi. Bardzo, ale to bardzo wysokie osoby, mogą nieco narzekać na niski dach. Widać, że położono także nacisk na wykończenie wnętrza - niezłe materiały i starannie wykonane dają całkiem przyjemny efekt wizualny.
 
Corolla sedan powinna dobrze radzić sobie jako auto rodzinne. Spokojnie zmieści się w niej nawet 5-osobowa rodzina, 450-litrowy bagażnik, choć wcale nie największy w segmencie, pomieści dużo bagażu, zaś drobne przedmioty spokojnie zmieścimy do sporej liczby dostępnych schowków.
 
Obecnie Corolla sedan dostępna jest niemalże z tymi samymi jednostkami napędowymi, co jej poprzednik. Do wyboru są dwa diesle: 1,4 90KM i 2,0 126KM (poprzednio 116KM) oraz dwa silniki benzynowe: 1,4 97KM i 1,6 124KM (110KM).
 
Wrażenia z jazdy
Mocniejsza wersja benzynowa w technologii VVT-i (inteligentne zmienne fazy rozrządu) zapewnia wystarczające osiągi (prędkość maksymalna 195 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 sek.), choć o jakimś większym ściganiu raczej trzeba zapomnieć. W końcu nowa Corolla jest o ponad 200 kg cięższa od poprzedniczki, a przyrost mocy nie jest też zbyt okazały. Ciekawym gadżetem, który dba o lepsze parametry oraz zużycie paliwa, jest wskaźnik biegu (shift) znajdujący się pomiędzy obrotomierzem i prędkościomierzem. W razie potrzeby, strzałeczką do góry albo w gół, sugeruje on nam zmianę biegu na wyższy lub niższy.
 
Za to auto bardzo dobrze trzyma się drogi, precyzyjny układ kierowniczy powoduje, że prowadzenie jest przyjemne i co najważniejsze pewne. Przekonstruowane zawieszenie (kolumny McPhersona z przodu oraz belka skrętna z tyłu) jest nieco bardziej sztywne, jednak na szczęście bez jakiegoś wyraźnego spadku poziomu komfortu.
 
Za nową Toyotę Corollę sedan trzeba zapłacić minimum 62.100 zł. Tyle kosztuje 1,4-litrowa wersja benzynowa w najuboższym pakiecie wyposażenia Terra. Corolla z silnikiem 1,6 to wydatek minimum 65.900 zł, ceny diesla 1,4 zaczynają się od 68.700 zł, zaś 2,0 D-4D od 80.800 zł.
 
Z całą pewnością nowa Corolla może służyć jako eleganckie auto rodzinne. Szczególnie dla osób, dla których liczą się przede wszystkim takie cechy jak bezpieczeństwo, komfort i prestiż, i w zupełności mogą zadowolić się bardziej stonowanymi osiągami. A bardziej sportowe ambicje powinien zaspokoić, wchodzący już w najbliższych tygodniach do sprzedaży, model Auris.
 
Zobacz więcej o nowej Toyocie Corolla

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Corolla
Toyota Corolla
Cena podstawowa już od: 68 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Toyota Corolla Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota Toyota Corolla

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

~nimfapl 2007-02-19

Mojego męża marzeniem zawsze była toyota [ oczywiście jeśli chodzi o markę auta ] .Spełnił swoje marzenie i mamy corolle szkoda tylko że to jego auto bo ja z chęcią też bym sobie takie kupiła i teraz moim marzeniem jest wygrać chociażby aigo ale to chyba niemożliwe .... To naprawde przyjemne autka

~bruyus 2007-02-13

dla mnie bomba auto, moze nie zdominuje segmentu kompaktow, ale gdybym sie mial decydowac na jakies auto, to z pewnoscia bralbym pod uwage to autko. A swoją drogą wielka szkoda, że zrezygnowali z nazwy Corolla w przypadku hatchbacka, nie wiem czy to nie bedzie aby strzal nieco samobojczy

~idiot 2007-02-13

corolla nie zdominuje na bank segmentu kompaktow, bo jest dostepna tylko w wersji sedan, chyba ze masz na mysli corolle razem z aurisem, ale i tak watpie, jestwiele duzoi ciekawszych propozycji w tej klasie

~dvl 2007-02-11

PRZEM -> Kompleksy maja golfiarze i uzytkownicy starych audic... Dla nich Corolla jest nieosiagalnym samochodem, dlatego wala, ze to szmelc itp. Toyota to o wiele wiekszy prestiz niz VW, Ford, Opel czy inne badziewia dla laweciarzy. Avensis jest najlepszym autem w segmencie D/E, Corolla prawdopodbnie podzieli los swej wiekszej siostry i zdominuje kompakty, a i z sredniakami niemieckimi powalczy. A wy dalej wierzcie w swoje bundeswozidelka. Mozecie mnie jutro obgadac wszyscy "prestizowi" kierowcy, kiedy spotkacie sie rano w serwisie.

~PRZEM 2007-02-11

hehe! Widzę, że ktoś tu ma straszne kompleksy w stosunku do Toyoty...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu
BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu
Polski importer samochodów BMW przedstawił dziś cennik nowej "piątki". Auto będzie dostępne w salonach od 11 lutego 2017.