mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Toyota Corolla sedan - pierwsza jazda

Toyota Corolla sedan - pierwsza jazda

Dostępna w sprzedaży od kilku tygodni dziesiąta już generacja Toyoty Corolli, tylko w wersji sedan, sprzedaje się ponoć niczym świeże bułeczki. Postanowiliśmy sprawdzić, czym tak przyciąga nowa Corolla.

Toyota Corolla sedan - pierwsza jazda

Pierwszy rzut oka i od razu widać, iż dziesiąta generacja kompaktowej Toyoty znacznie urosła w porównaniu do poprzednika - jest dłuższa o 155 mm i szersza o 50 mm, wysokość pozostała bez zmian. Ponad 4,5-metrowe nadwozie pozwala aspirować do klasy średniej, jest tylko o 10 cm krótsze od Avensisa. Ale to już typowe, że obecne nowości coraz częściej wyrastają ponad swój docelowy segment.
 
Dłuższa i szersza Corolla sprawia wrażenie niskiej, jakby bardziej przyklejonej do podłoża. Mocno pochylona przednia szyba, niemal w jednej linii z maską, nadaje autu nieco dynamicznego wyglądu. Choć z całą pewnością więcej znajdziemy tu oznak prestiżu czy elegancji.

Zobacz galerię zdjęć nowej Toyoty Corolli
 
Wnętrze jest zdecydowanie bardziej przestronne niż w poprzedniku, szczególnie pod dostatkiem będzie miejsca na nogi. Bardzo, ale to bardzo wysokie osoby, mogą nieco narzekać na niski dach. Widać, że położono także nacisk na wykończenie wnętrza - niezłe materiały i starannie wykonane dają całkiem przyjemny efekt wizualny.
 
Corolla sedan powinna dobrze radzić sobie jako auto rodzinne. Spokojnie zmieści się w niej nawet 5-osobowa rodzina, 450-litrowy bagażnik, choć wcale nie największy w segmencie, pomieści dużo bagażu, zaś drobne przedmioty spokojnie zmieścimy do sporej liczby dostępnych schowków.
 
Obecnie Corolla sedan dostępna jest niemalże z tymi samymi jednostkami napędowymi, co jej poprzednik. Do wyboru są dwa diesle: 1,4 90KM i 2,0 126KM (poprzednio 116KM) oraz dwa silniki benzynowe: 1,4 97KM i 1,6 124KM (110KM).
 
Wrażenia z jazdy
Mocniejsza wersja benzynowa w technologii VVT-i (inteligentne zmienne fazy rozrządu) zapewnia wystarczające osiągi (prędkość maksymalna 195 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 sek.), choć o jakimś większym ściganiu raczej trzeba zapomnieć. W końcu nowa Corolla jest o ponad 200 kg cięższa od poprzedniczki, a przyrost mocy nie jest też zbyt okazały. Ciekawym gadżetem, który dba o lepsze parametry oraz zużycie paliwa, jest wskaźnik biegu (shift) znajdujący się pomiędzy obrotomierzem i prędkościomierzem. W razie potrzeby, strzałeczką do góry albo w gół, sugeruje on nam zmianę biegu na wyższy lub niższy.
 
Za to auto bardzo dobrze trzyma się drogi, precyzyjny układ kierowniczy powoduje, że prowadzenie jest przyjemne i co najważniejsze pewne. Przekonstruowane zawieszenie (kolumny McPhersona z przodu oraz belka skrętna z tyłu) jest nieco bardziej sztywne, jednak na szczęście bez jakiegoś wyraźnego spadku poziomu komfortu.
 
Za nową Toyotę Corollę sedan trzeba zapłacić minimum 62.100 zł. Tyle kosztuje 1,4-litrowa wersja benzynowa w najuboższym pakiecie wyposażenia Terra. Corolla z silnikiem 1,6 to wydatek minimum 65.900 zł, ceny diesla 1,4 zaczynają się od 68.700 zł, zaś 2,0 D-4D od 80.800 zł.
 
Z całą pewnością nowa Corolla może służyć jako eleganckie auto rodzinne. Szczególnie dla osób, dla których liczą się przede wszystkim takie cechy jak bezpieczeństwo, komfort i prestiż, i w zupełności mogą zadowolić się bardziej stonowanymi osiągami. A bardziej sportowe ambicje powinien zaspokoić, wchodzący już w najbliższych tygodniach do sprzedaży, model Auris.
 
Zobacz więcej o nowej Toyocie Corolla

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Corolla
Toyota Corolla
Cena podstawowa już od: 69 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Toyota Corolla Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota Toyota Corolla

Podobne wiadomości:

Toyota Yaris GRMN do kupienia w internecie

Toyota Yaris GRMN do kupienia w internecie

Aktualności 2017-07-25

Toyota Auris Selection w polskich salonach - ceny

Toyota Auris Selection w polskich salonach -...

Aktualności 2017-05-03

Komentuj:

~nimfapl 2007-02-19

Mojego męża marzeniem zawsze była toyota [ oczywiście jeśli chodzi o markę auta ] .Spełnił swoje marzenie i mamy corolle szkoda tylko że to jego auto bo ja z chęcią też bym sobie takie kupiła i teraz moim marzeniem jest wygrać chociażby aigo ale to chyba niemożliwe .... To naprawde przyjemne autka

~bruyus 2007-02-13

dla mnie bomba auto, moze nie zdominuje segmentu kompaktow, ale gdybym sie mial decydowac na jakies auto, to z pewnoscia bralbym pod uwage to autko. A swoją drogą wielka szkoda, że zrezygnowali z nazwy Corolla w przypadku hatchbacka, nie wiem czy to nie bedzie aby strzal nieco samobojczy

~idiot 2007-02-13

corolla nie zdominuje na bank segmentu kompaktow, bo jest dostepna tylko w wersji sedan, chyba ze masz na mysli corolle razem z aurisem, ale i tak watpie, jestwiele duzoi ciekawszych propozycji w tej klasie

~dvl 2007-02-11

PRZEM -> Kompleksy maja golfiarze i uzytkownicy starych audic... Dla nich Corolla jest nieosiagalnym samochodem, dlatego wala, ze to szmelc itp. Toyota to o wiele wiekszy prestiz niz VW, Ford, Opel czy inne badziewia dla laweciarzy. Avensis jest najlepszym autem w segmencie D/E, Corolla prawdopodbnie podzieli los swej wiekszej siostry i zdominuje kompakty, a i z sredniakami niemieckimi powalczy. A wy dalej wierzcie w swoje bundeswozidelka. Mozecie mnie jutro obgadac wszyscy "prestizowi" kierowcy, kiedy spotkacie sie rano w serwisie.

~PRZEM 2007-02-11

hehe! Widzę, że ktoś tu ma straszne kompleksy w stosunku do Toyoty...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowy Mercedes CLS już dostępny. Znamy polskie ceny
Nowy Mercedes CLS już dostępny. Znamy polskie ceny
Polscy klienci mogą już składać zamówienia na nowego Mercedesa CLS. Model, który zadebiutował pod koniec listopada na salonie motoryzacyjnym w Los Angeles kosztuje od 350 500 zł.