mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Toyota Hilux w Polsce

Toyota Hilux w Polsce

W październiku na polskim rynku pojawiła się nowa, już szósta generacja modelu Toyota Hilux. W porównaniu do poprzednika nowa wersja japońskiego Pickup'a zdecydowanie urosła i jak zapewnia producent auto oferuje znacznie większy komfort jazdy.

Toyota Hilux w Polsce

Zanim jednak samochód trafił do globalnej sprzedaży przeszedł szereg badań i testów „sprawnościowych” w wymagających terenach Afryki Południowej, Australii, Hiszpanii, peruwiańskich górach i arabskich pustyniach.

W ogólnym efekcie Toyocie udało się jednocześnie stworzyć oryginalną akcję marketingową nowego modelu demonstrując, że Hilux potrafi sobie radzić w każdych warunkach i na każdym terenie, jednocześnie zapewniając pasażerom wysoki komfort podczas jazdy.

Dowiedz się więcej o marce Toyota

Zatem na kołach nowego produktu Japończyków spoczywa duża odpowiedzialność obietnic, którą z pewnością zweryfikuje rynek. Zostawiając jednak na uboczu finansowo-marketingowe niuanse warto przejść do prezentacji nowego Pickup’a.   

Już na pierwszy rzut oka, można dostrzec, że nowa wersja Toyoty Hilux zdecydowanie zwiększyła swoje gabaryty w porównaniu z poprzednikiem. W przypadku wersji z podwójną kabiną długość samochodu wynosi 5 255 mm, czyli o 400 mm więcej, dzięki czemu jego wygląd odpowiada roli pojazdu przeznaczonego do aktywnego wypoczynku i wypraw w teren.

Ta różnica długości wynika głównie ze zwiększenia rozstawu osi (obecnie 3 085 mm). Dzięki temu obszerniejsze stało się także wnętrze samochodu. Przy tych zabiegach ważnym aspektem była także poprawa właściwości jezdnych i zwiększenia komfortu odczuwanego przez pasażerów. Również skrzynia załadunkowa jest bardziej pojemna, szczególnie w wersjach z pojedynczą i podwójną kabiną. Jej długość w wersji z dwuczęściową kabiną wynosi 1520 mm.

Podstawową, a zarazem jedyną jednostką napędową Hiluxa jest 2,5-litrowy silnik o zapłonie samoczynnym D-4D 100 i układem wtrysku paliwa common-rail. Jednostka ta generuje moc 102 KM przy 3600 o/m oraz moment obrotowy 260Nm (200Nm dla wersji 4x2). Takie osiągi gwarantują bezproblemowy udźwig (w wersji z podwójną kabiną) ładunku o masie całkowitej 935 kg

Dla klientów przewidziano trzy wersje wyposażenia. Cena podstawowej DLX (kabina pojedyncza) wynosi 84 000 PLN, średniej DLX – 100 000 PLN, zaś za najdroższy model oznaczony symbolem SRS (kabina podwójna) trzeba liczyć się z wydatkiem 106 000 PLN.

Czytaj także:

7 miejsc w Toyocie RAV4 2005-11-16

Nowoczesne Pickup'y 2005-11-07

Hilux II 2005-05-04

Zobacz koniecznie: Wszystko o Toyota Hilux Wszystko o Toyota
Tematy w artykule: Toyota Toyota Hilux

Podobne wiadomości:

7 miejsc w Toyocie RAV4

7 miejsc w Toyocie RAV4

Aktualności 2005-11-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.