mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Toyota Land Cruiser 150 - Wszędołaz

Toyota Land Cruiser 150 - Wszędołaz

Historia Toyoty Land Cruiser sięga już pół wieku. Samochód ten zawsze zapewniał osiągi i wytrzymałość, której pozazdrościć mu może niejeden konkurent. O jego sukcesie świadczy choćby liczba 5 milionów użytkowników. Na rynek polski wchodzi właśnie wersja Land Cruiser 150.

Toyota Land Cruiser 150 - Wszędołaz

Nowy, wielki przedni zderzak ze zintegrowanymi lampami przeciwmgielnymi wzmacnia szeroką, mocną postawę Land Cruisera. Jednocześnie ostro ścięta część dolna minimalizuje efekt przedniego zwisu przy kącie podejścia w trakcie jazdy w terenie. Przedni grill, o nowej strukturze z pionowymi belkami, w wersjach z wysokim poziomem wyposażenia, wyposażony w chromowane i srebrne elementy, otoczony jest dużymi, funkcjonalnymi kloszami lamp przednich, w których mieszczą się okrągłe światła długie i krótkie, a także w celu uzyskania lepszej bocznej widoczności rozciągnięte na boki kierunkowskazy.

Z tyłu, otoczone uwydatnionymi, kloszami lamp LED o wysokiej widoczności, tylne drzwi zawieszone na bocznych zawiasach są zagłębione w tylny zderzak, zapewniając praktyczny, płaski schodek (wyposażony w wytrzymałe pokrycie) do wewnętrznej części  bagażowej. Tylne drzwi wyposażone są w zawieszony na górnych zawiasach szklany właz oraz zintegrowany z dachem spoiler, w którym zamontowana jest tylna wycieraczka oraz wysoko umieszczone LED-owe światło stopu.

Zewnętrzne gabaryty nadwozia nowego Land Cruisera zostały ograniczone do minimum,  tak aby utrzymać jego wspaniałą zwrotność zarówno na szosie, jak i w terenie. Nowy model 5-drzwiowy jest dłuższy od swojego poprzednika jedynie o 45 mm i szerszy o 10 mm. Minimalny promień skrętu wynosi 5,8 m.

Rozstaw osi oraz tylny zwis pozostają bez zmian, a nowy projekt przedniego zderzaka zapewnia, mimo wydłużenia przedniego zwisu o 45 mm, 32 stopniowy kąt natarcia. Kąt zejścia wynoszący 25 stopni (24 stopnie w wersji z elektronicznie sterowanym zawieszeniem pneumatycznym) oraz kąt rampowy wynoszący 22 stopnie zapewniają, że uznane umiejętności terenowe Land Cruisera nie uległy zmianie.

Opcjonalny trzeci rząd siedzeń w pięciodrzwiowej wersji Land Cruisera wyposażony jest w dwa siedzenia ze zintegrowanymi zagłówkami. Siedzenia te w całości składają się pod podłogę części bagażowej samochodu. Pozycja pasażera stała się wygodniejsza dzięki zwiększeniu odległości od punktu biodrowego do stopy o 50 mm, a przesuwający się drugi rząd siedzeń zapewnia miejsce na nogi trzeciemu rzędowi w zakresie od 489 mm do 618 mm, czyli ponad dwa razy więcej niż w poprzednim modelu. Niestety ta opcja kosztuje 25.000 złotych.

Poza standardowym systemem ABS, nowy Land Cruiser wyposażony jest w system Multi-terrain ABS, który zapewnia dobre hamowanie w szerokiej gamie warunków terenowych, w tym na nieutwardzonych nawierzchniach takich jak piasek, szuter czy żwir. System zapobiega blokowaniu kół na utwardzonych nawierzchniach tak samo jak tradycyjne systemy ABS, jednak na nieutwardzonych nawierzchniach celowo pozwala kołom zablokować się do pewnego stopnia, po to by wkopały się w nawierzchnię zwiększając tym samym siłę hamowania.

Jeszcze bardziej wzbogacając technologię stałego napędu na cztery koła Land Cruisera, system aktywnej trakcji (A-TRC) steruje zarówno silnikiem, jak i hamulcami tak, aby odpowiednio przenieść obroty na wszystkie koła.

System nieustannie otrzymuje informacje o prędkości z każdego koła, pozwalając mu wykryć, które z kół straciły, a które utrzymują przyczepność. Hamując buksujące  koła, kontrolując moc silnika i dystrybuując obroty na koła, które utrzymują przyczepność A-TRC automatycznie zapewnia maksymalną przyczepność w trudnym terenie oraz stabilne ruszanie i hamowanie, nawet na śliskich jezdniach i błotnych drogach.

Land Cruiser 150 może być wyposażony w nowy system Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS) -  układ zmiennej sztywności stabilizatorów. Jest to elektronicznie sterowany system hydrauliczny, który optymalizuje pracę przednich i tylnych stabilizatorów, poprawiając sprawność zarówno na szosie, jak i w terenie. Na  szosie system nie tylko minimalizuje przechył nadwozia i poprawia precyzję sterowania, ale także amortyzuje nierówności jezdni.

Nowa Toyota Land Cruiser dostępne jest w dwóch wersjach silnikowych - 3-litrowy turbodiesel lub 4-litrowy, benzynowy V6. Benzynowe V6 wyposażony jest w pięciostopniową, automatyczną sekwencyjną skrzynię biegów, a jednostka wysokoprężna może być wyposażona w manualną skrzynię sześciostopniową lub pięciostopniową  automatyczną sekwencyjną.

16-zaworowa, czterocylindrowa jednostka DOHC z technologią common rail osiąga moc 173 KM przy 3400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 410 Nm w zakresie 1600-2800 obr./min. Rozpędza ona nowego Land Cruisera od 0 do 100 km/h w 11,7 sekund i pozwala osiągnąć maksymalną prędkość 175 km/h (5, A/T).

Ulepszony, lekki, 24-zaworowy, z rozrządem napędzanym łańcuchem, silnik V6 DOHC o pojemności 3956 cm3, osiąga moc 282 KM (297 kW) przy 5600 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 385 Nm przy 5600 obr./min. Jednostka ta rozpędza Land Cruisera od 0 do 100 km/h w 9,2 sekundy i pozwala osiągnąć maksymalną prędkość 180 km/h.

Podstawowa wersja nowej Toyoty Land Cruiser 150 otwiera cennik kwotą 193 tysięcy złotych. Auto jest wyposażone w silnik wysokoprężny z manualną przekładnią. Jest to wersja wyposażeniowa Sol. Najbogatsza wersja X wraz z silnikiem benzynowym V6 to koszt przynajmniej 317 tysięcy złotych.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Land Cruiser
Toyota Land Cruiser
Cena podstawowa już od: 199 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

~Behemot 2010-02-26

A lamp ksenonowych zapewne nie dali. W tej klasie i za taką cene to wstyd!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport