mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Toyota Yaris Hybrid - pierwsza jazda

Toyota Yaris Hybrid - pierwsza jazda

Jeśli chodzi o samochody z napędem hybrydowym to spośród wszystkich producentów Toyota posiada największe doświadczenie w tej kwestii. Na drogach całego świata jeździ już ponad 4 miliony, a teraz dołączy do nich najmniejszy model, czyli Toyota Yaris Hybrid.

Toyota Yaris Hybrid - pierwsza jazda

Toyota Yaris zadebiutowała na globalnym rynku w 1999 roku. Do chwili obecnej zostały stworzone trzy generacje tego modelu. Obecna, czyli trzecia zadebiutowała pod koniec zeszłego roku. Japońscy konstruktorzy postanowili odróżnić trochę hybrydowego Yarisa od wersji pozbawionej napędu spalinowo-elektrycznego. W oczy rzuca się nowa atrapa chłodnicy i wlot powietrza w zderzaku. Na potrzeby tej wersji dołożono specjalnie zaprojektowane felgi o rozmiarze 16-cali, które mają pomóc obniżać opór aerodynamiczny. W przednich i tylnych lampach wykorzystano technologię LED.

Jak zajrzymy do wnętrza Yarisa to nie zmieniło się zbyt wiele. Pojawiły się niebieskie akcenty, takie jak drążek zmiany biegów oraz podświetlenie deski rozdzielczej. Jeżeli na wyposażeniu standardowym posiadamy system Toyota Touch, to zostanie on wzbogacony o możliwość wyświetlenia statusu pracy układu hybrydowego raz kilka opcji związanych z oszczędzaniem paliwa. Ów wyświetlacz, który może być jeszcze w opcji poszerzony o nawigację jest standardem w wersji Terra.

Najważniejszy jest jednak fakt, że w hybrydowej wersji Toyoty Yaris nie jest odczuwalna mniejsza ilość miejsca z powodu instalacji dodatkowych akumulatorów. Producentowi udało się na tyle zmniejszyć cały system, ze jego spora część została umieszczona pod tylną kanapą. Także obyło się także bez zmniejszania przestrzeni w bagażniku, co jest częstym chwytem stosowanym przez producentów. Nadal do dyspozycji mamy 286 litrów pojemności.

Toyota Yaris Hybrid została wyposażona w silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra. Jego moc maksymalna to 74KM. Do tego jest on wspomagany przez jednostkę elektryczną, która według danych technicznych jest w stanie rozwinąć moc do 61KM. Jednak sumaryczna moc maksymalna obu silników wynosi 100KM. CAły zestaw dwóch silników udało się zmniejszyć w stosunku do Aurisa czy Priusa aż o 20 procent.

Po przekręceniu kluczyka, a w zasadzie wciśnięcia przycisku POWER samochód bez szelestu jest już gotowy do jazdy. Przy naładowanych do pełna akumulatorach i włączonym trybie EV (praca wyłącznie na silniku elektrycznym) nie przejedziemy jednak więcej niż dwa kilometry. Żeby do akcji nie wkroczył silnik spalinowy musimy bardzo delikatnie operować gazem. Po włączeniu jednostki benzynowej nie będziemy mieli prawa narzekać na osiągi tego malucha. Samochód żwawo rwie się do przyspieszania, mimo że katalogowo pierwszą setkę osiąga po 11,8 sekundy. Bardzo ładnie pracuje także skrzynia biegów, która nie powoduje sytuacji, że silnik bardzo głośno "wyje". Podczas jazd testowych mieliśmy okazję przejechać kilkadziesiąt kilometrów poza miastem oraz taką samą odległość w warunkach miejskich.


Podczas jazdy z dużą, stałą prędkością do akcji bardzo często wchodzi silnik elektryczny, wyłączając przy tym jednostkę spalinową, próbuje podtrzymywać tempo jazdy. W mieście przy redukowaniu spalania bardzo pomocna jest interwencja silnika elektrycznego. Podczas jazdy w trybie normalnym hybrydowy Yaris spalał w mieście około 5l/100km. Trochę sporo, ale pod uwagę trzeba wziąć fakt, że były to egzemplarze z kilkusetkilometrowym przebiegiem. I w dodatku nie był to 100 procent możliwości jakie oferuje ten samochód.

Po wciśnięciu przycisku „Eco mode” znajdującego się w tunelu środkowym obok przycisku „EV” poznamy prawdziwe, ekonomiczne oblicze małej Toyoty. Mimo, że nie udało się nam osiągnąć podczas jazd wartości katalogowych (3,1l/100km w cyklu miejskim) to wyniki rzędu 3,9l/100km można uznać za bardzo satysfakcjonujące.

Kolejny atut hybrydowego Yarisa to bardzo dobra praca zawieszenia. Nie jest ono zbyt sztywne, ładnie pokonuje nierówności (choć na holenderskich drogach nie było ich zbyt wiele), auto w zakręcie utrzymuje swój tor jazdy.

W zeszły weekend w polskich salonach odbyły się już dni otwarte nowego modelu. Toyota zamierza w tym roku sprzedać jeszcze 200 egzemplarzy hybrydowego Yarisa. Auto dostępne jest już od 65.100 złotych. W standardzie otrzymujemy dwustrefową klimatyzację, siedem poduszek oraz kilka systemów wspomagających jazdę.
 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Yaris
Toyota Yaris
Cena podstawowa już od: 40 400 PLN brutto
Rodzaj samochodu: dostawczy osobowy

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

~Athi 2012-08-17

Taniej wychodzi jazda do mieście. Jeśli ktoś szuka dobrego testu, mogę polecić [pkt.5 regulaminu forum]

~misiu 2012-08-16

Kolejna ściema producenta samochodów. Jaka jest oszczędność dla osoby która kupuje taki samochód. Policzmy: Yaris Terra hybrydowa kosztuje od 65000zł Yaris Terra 1,0 kosztuje od 40000zł Różnica 25000zł Za tą różnicę możemy kupić ok. 4385 L paliwa (PB 5,70zł/1L) Producent podaje że hybryda pali w cyklu mieszanym 3,5L, natomiast z silnikiem 1,0 4,8L/100km. Jest to różnica 1,3L / 100km. Podliczając, 25000zł czyli 4385 L paliwa przy różnicy 1,3L zwraca się przy przejechaniu aż ok 337000 km !!! Gdzie tu jest sens kupowania hybrydy? Żaden!!!

~pep 2012-07-01

waase przeczytaj jeszcze raz co to jest napęd hybrydowy i jak przeczytasz ze zrozumieniem to się dowiesz, że za prąd nie zapłacisz, bo hybrydę nie trzeba ładować.

~Toj 2012-06-24

Wiadomo, że 3, 1 to tylko na papierze w ekstra warunkach. Trzeba dodać ok. 2 litra. Toyota Yaris w miescie benzyna 1,3 spala ok 7,00-7,6 paliwa, w tym przypadku hybryda Yaris może ok. 5,00-5,5 litra po miieście np.Warszawa. Wewnątrz poprawiono estetykę, np, ładne zegary, deska, troszkę materiały (niezbyt przyjemne w dotyku są okladziny drzwi. Zewnętrznie robi dobre wrażenie. Ale teraz chodzi o wyścig z cenami paliw ! Mogli pomyśleć o Hybryda Verso.

~TOMEK 2012-06-15

spalanie na tescie mialem 6l przy v29/h test byl na odcinku 7km auto rozgrzane bateria naladowana na 70% trasa srednio ai szybka ani wolna ok 3 krzyzowak na ktorych trzeba bylo sie calkowicie zatrzymac reszta trasy bez zaatrzymywania ruch plunny bez nieprzewidzianych zwolnien roznica wzniesien -poziomow 0 jechalem uwazam ze wolno porownujac do swoich aut na porownywalnych odcinkach jedynie corsa c 1,2 splilaby wiecej ok 8l ale gazu pzostale stilo 1,9d mysle ze by zeszlo ponizej 6 a smart 800d max 5l co do wyniku smarta to opinie o spalaniu 3-4l w miescie to mozna wlazyc miedzy bajki i spalanie yarisa hybrydowego to juz na pewno a caly test wymyslili zeby ludzie ulegli presji super oszczednosci i jezdzili wolniej niz niektorzy biegaja pozdrawiam i czekan na inne wyniki ze srednia nie mniejsza niz 30km/h

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport