mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Trans-syberyjskie Cayenne

Trans-syberyjskie Cayenne

Porsche Cayenne S jest już samo w sobie połączeniem samochodu o lekkich zapędach terenowych, bez porzucania dynamicznego charakteru. Inżynierowie niemieckiej marki postanowili opracować specjalne wydanie modelu, kładąc szczególny nacisk na zwiększenie bezpieczeństwa oraz poprawę właściwości sportowych w terenie.

Trans-syberyjskie Cayenne

Nowa odsłona samochodu została skrojona na potrzeby długodystansowych rajdów w terenie oraz na zwykłych drogach. Jednostka napędowa Porsche Cayenne S Transsyberia pozostała niezmieniona w stosunku do modelu seryjnego. Osiem cylindrów ułożonych widlasto, których pojemność wynosi 4,8 litra, generuje moc 385 koni mechanicznych przy 6.200 obr./min. Wspomniany silnik w nowej generacji Cayenne może być zasilany standardową benzyną, a także 25 procentową miksturą etanolową.

Tak jak w seryjnej wersji, również tutaj zamontowano system Porsche Traction Management (PTM), który przy standardowym ustawieniu odpowiada za przekazywanie 62 procent momentu obrotowego na tylną oś, natomiast pozostałe 38 procent trafia na przednie koła. Wielotarczowe sprzęgło sterowane elektronicznie jest w stanie rozdysponować wspomniane proporcje, w zależności od warunków na drodze. Przy skrajnej opcji nawet 100 procent momentu może być przekazywane na jedną oś. W związku z off-roadową charakterystyką samochodu, konstruktorzy wzmocnili jego podwozie montując dodatkowe panele ochronne wykonane z aluminium, a także pokrywy z nierdzewnej stali chroniące układ wydechowy. W terenie przyda się także Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), a także system aktywnego zarządzania zawieszeniem (PASM). Maksymalne ustawienia zwiększają prześwit nadwozia na tyle, żeby pozwolić pokonywać nurt wody o głębokości do 75 centymetrów. Aby ułatwić jazdę w takich terenach końcówka układu wydechowego została przeniesiona na dach.

W celu zapewnienia odpowiedniego stopnia bezpieczeństwa dla pasażerów, Cayenne S Transsyberia zostało wyposażone standardowo w klatkę bezpieczeństwa, zgodną z wymaganiami FIA. Aby zmniejszyć ciężar samochodu oraz obniżyć środek ciężkości, usunięto całkowicie tylną kanapę, elementy obicia oraz tapicerki zastąpiono lżejszymi odpowiednikami. Z przodu zamontowano bardzo lekkie, sportowe fotele kubełkowe. W standardowym wyposażeniu nietypowego Cayenne pojawi się także system nawigacyjny pozwalający planować trasę poza drogą asfaltową. W przestrzeni bagażowej zmieszczą się dwa kanistry o pojemności 20 litrów na dodatkowe paliwo, a także dwa koła zapasowe oraz pudełka na narzędzia.

Dowiedz się więcej na temat marki Porsche

Czytaj także:

Do szpitala w Porsche Cayenne (2007-04-04)

Porsche-Mix: 911 w Cabrio! (2007-03-09

Nowe wieści o Porsche Panamera (2007-02-22)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Cena podstawowa już od: 352 870 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Porsche 911 RSR 2017 - broń doskonała

Premiery 2016-11-17

Porsche Panemera - obwieszona ekskluzywnymi dodatkami

Porsche Panemera - obwieszona ekskluzywnymi...

Aktualności 2016-07-29

Komentuj:

~Globen 2007-04-20

hmm...Bardzo podobaja mi sie Porsche tymbarzidej Cayenne. Porsche Cayenne turbo jest bardzo dobre jak widac to nowe sprawdza sie zarowno w terenie jak i na szosie;) super samnochodzik ;)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport