mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Trzy nowe modele VW Polo

Trzy nowe modele VW Polo

Volkswagen wprowadza trzy nowe wersje swojego popularnego modelu Polo. Będą to Polo Limousine, Polo FUN oraz sportowy model Polo GT.

Polo Limousine
Polo jest najpopularniejszym samochodem kompaktowym na rynku niemieckim. Od połowy października oferta Volkswagena zostanie wzbogacona o kolejny model z rodziny Polo – Polo Limousine. Ten przestronny, pięciodrzwiowy samochód o długości 4,18 metra charakteryzuje zdradzający siłę wygląd. Dynamikę sylwetki podkreśla unosząca się ku górze linia szyb bocznych. Lekko wypukły dach jest typowy dla marki Volkswagen. Zagłębiona dość mocno w bagażnik tylna szyba i wyraźnie zarysowany tylny słupek zbliżają sylwetkę tego modelu do wersji coupe. Z tyłu uwagę przyciągają duże, podzielone poziomo światła.
Na przedłużeniu nadwozia o 28 centymetrów, w porównaniu z wersją hatchback, zyskują siedzący z tyłu pasażerowie oraz bagażnik (pojemność 432 litry). Po złożeniu kanapy tylnej przestrzeń bagażowa zwiększa swoją objętość do 1 127 litrów.
Polo Limousine będzie dostępne w dwóch wersjach wyposażenia (Basis i Comfortline) z czterema jednostkami napędowymi. W wersji podstawowej montowany jest znany już czterozaworowy silnik 1,4 l o mocy 55 kW / 75 KM, który na życzenie będzie współpracował z automatyczną skrzynią biegów. Drugi silnik benzynowy to jednostka o pojemności 1,4 litra i mocy 74 kW/100 KM. Oba silniki spełniają wymagania normy dotyczącej emisji spalin Euro4. W ofercie znajdują się także dwie jednostki wysokoprężne z wtryskiem bezpośrednim. Sprawdzony już silnik 1,9 SDI o mocy 47 kW/ 64 KM oraz nowy silnik 1,4 TDI z pompowtryskiwaczami o mocy 55 kW / 75 KM.
Bogate jest wyposażenie standardowe, do którego należą między innymi: centralny zamek, elektrycznie podnoszone i opuszczane szyby, wysokiej jakości tapicerka, kolumna kierownicy z regulacją wysokości i odległości, elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, lusterka do makijażu w osłonach przeciwsłonecznych.
Wyższy poziom bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego osiągnięto dzięki sztywnej karoserii, nowoczesnemu rozwiązaniu zawieszenia oraz montowanym seryjnie systemom, takim jak: ABS, przednie i boczne poduszki powietrzne (poduszka pasażera z możliwością deaktywacji) oraz zaczepy Isofix do montowania fotelików dla dzieci.
Polo FUN
Polo FUN wzbogaca ofertę tego popularnego samochodu kompaktowego o nowy, zorientowany na nowoczesny styl życia model, różniący się pod wieloma względami od innych samochodów tego segmentu. Wyjątkowa stylistyka Polo FUN jednoznacznie charakteryzuje swojego właściciela – osobę prowadzącą aktywny tryb życia, otwartą na świat, pełną optymizmu.
Nowoczesną stylistykę podkreśla kolor lakieru „Limette”, przy czym cały dolny zarys nadwozia utrzymany jest w kontrastowej, ciemno matowej kolorystyce. Całkowicie nowym elementem są duże zderzaki z wbudowanymi reflektorami przeciwmgielnymi, które - wraz z podwyższonym o ok. 20 milimetrów nadwoziem – sprawiają, że Polo FUN przypomina swoim wyglądem samochód terenowy. Dynamiczne wrażenie podkreślają 17-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich ze sportowymi, niskoprofilowymi oponami 215/40 ZR 17. Kolejnym interesującym detalem jest srebrny reling dachowy, który kolorystycznie harmonizuje ze srebrnymi obudowami lusterek zewnętrznych.
Radość życia promieniuje także z wnętrza Polo FUN: nowa kolorystyka (do wyboru Space-Limette lub Space-Grau), sportowe fotele z przodu, pokryta perforowaną skórą, sportowa czteroramienna kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów z logo FUN, zestaw wskaźników obramowanych chromowanymi pierścieniami oraz aluminiowe pedały. Model ten jest wyposażony seryjnie w radioodbiornik „beta”, centralny zamek z pilotem, elektrycznie podnoszone i opuszczane przednie i tylne szyby.
Polo FUN oferowane jest z siedmioma jednostkami napędowymi. Wersję podstawową wyposażono w jeden z dwóch silników trzycylindrowych: 1,2 litra o mocy 40 kW/ 55 KM lub 47 kW/ 64 KM. Kolejne silniki to jednostki czterocylindrowe 1,4 litra o mocy 55 kW/ 75 KM, 74 kW / 100 KM oraz silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem (FSI) o mocy 63 kW/ 86 KM. Naturalnie Polo FUN dostępne jest także z silnikami wysokoprężnymi: trzycylindrowym silnikiem 1,4 TDI (55 kW/ 75 KM) i silnikiem 1,9 TDI o mocy 74 kW/ 100 KM.
Polo GT
Nowym, sportowym modelem w palecie Polo będzie Polo GT o mocy 96 kW/ 130 KM, które zostanie wprowadzone do sprzedaży pod koniec roku 2003. Silnik 1,9 TDI z pompowtryskiwaczami, znany z modeli Bora, Passat i Sharan, zapewnia nawet większym modelom wystarczającą moc i doskonałe osiągi. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 310 Nm, będącemu do dyspozycji przy 1 900 obr/min Polo GT jest prawdziwym kompaktowym samochodem sportowym. Wyposażone seryjnie w sześciobiegową przekładnię manualną przyspiesza do 100 km/h w czasie 9,3 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 206 km/h. Zużycie paliwa, mimo doskonałych osiągów, jest niskie jak w każdym TDI (średnio 5,0 l paliwa na 100 km).
Sylwetka Polo GT nie rzuca się w oczy. Jedynie przyciemnione światła tylne i boczne kierunkowskazy oraz napisy z przodu i z tyłu zdradzają drzemiącą w nim moc. Sportowe zawieszenie z 16-calowymi obręczami kół ze stopów metali lekkich i szerokimi oponami zapewnia doskonałe trzymanie się drogi. Sportowe fotele pokryte specjalnymi tkaninami, skórzana kierownica oraz inne szczegóły nadają wnętrzu sportowy charakter.
W 2004 roku Polo GT będzie dostępne także z silnikami benzynowymi:1,4 55 kW / 75 KM, FSI 63 kW / 86 KM i 74 kW / 100 KM oraz z dwoma kolejnymi jednostkami TDI o mocy 55 kW / 75 KM i 74 kW / 100 KM.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport