mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Trzycylindrowa hybryda BMW

Trzycylindrowa hybryda BMW

Jak powiedziało się "A", trzeba następnie powiedzieć "B", a później jeszcze "C" i "D". Zgodnie z tą maksymą, po debiucie BMW i3, bawarski koncern prezentuje kolejnego reprezentanta rodziny BMW i - tym razem hybrydę typu plug-in. Oficjalna premiera BMW i8 odbędzie się już we wrześniu na wystawie we Frankfurcie.

Trzycylindrowa hybryda BMW
Ale póki co BMW nie zdradza, jak dokładnie będzie wyglądać najnowsze dziecko koncernu, prezentując zdjęcia wyłącznie zamaskowanej wersji. Nie przeszkadza to jednak w snuciu różnych teorii, na czele ze stworzeniem konkurenta dla Porsche 911. Coś w tym zapewne jest, bowiem sylwetka BMW i8 dość mocno przypomina najbardziej znany model Porsche.

Tyle że BMW i8 to zupełnie inna bajka, jeśli chodzi o użyty napęd. Będziemy mieć tu do czynienia z hybrydą typu plug-in, czyli taką, której baterie można doładować z gniazdka.

Głównym źródłem napędu będzie turbodoładowana jednostka benzynowa - po raz pierwszy w modelu BMW trzycylindrowa - o pojemności 1,5 litra, która generuje 231 koni mechanicznych maksymalnej mocy i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd na koła tylnej osi trafiać będzie za pośrednictwem sześciostopniowej automatycznej przekładni. Układ napędowy uzupełnia silnik elektryczny, której 131 KM trafia na przednią oś za pośrednictwem automatycznej dwustopniowej przekładni. 250 Nm maksymalnego momentu jest dostępne w tym silniku już od startu.


W sytuacji, gdy obie jednostki działają jednocześnie układ hybrydowy oferuje łączną moc 362 KM i 570 Nm maksymalnego momentu. Możliwe jest jednak działanie obu silników niezależnie od siebie. W trybie elektrycznym BMW i8 jest w stanie przejechać ok. 35 kilometrów i rozpędzić się do prędkości 120 km/h. Gdy oba silniki będą pracować równocześnie, wówczas i8 rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, a maksymalna prędkość, elektronicznie ograniczona, wynosi 250 km/h. Do pełna zatankowany bak paliwa i naładowane maksymalnie baterie litowo-jonowe pozwolą pokonać dystans ok. 500 km. Baterie te mogą być następnie doładowane albo ze standardowego gniazdka domowego, albo w publicznych punktach ładowania energii bądź przy użyciu specjalnego modułu BMW i Wallbox. Cały cykl ładowania powinien trwać od 2 do 3 godzin, w zależności od wybranego miejsca ładowania energii.

Wykorzystanie silnika elektrycznego, ale i użycie lekkich materiałów (auto waży zaledwie niecałe 1500 kg, m.in. dzięki zastosowaniu do budowy kabiny tworzyw wzmocnionych włóknami węglowymi) pozwoliło na maksymalne zredukowanie spalania. Według danych BMW auto średnio na 100 kilometrów będzie potrzebować tylko 2,5 litra benzyny.


Choć BMW i8 to hybryda, choć pod maską pracuje trzycylindrowy silnik benzynowy, to jednak auto ma dawać poczucie jazdy prawdziwym autem sportowym. Dziś jeszcze ciężko powiedzieć, jak to będzie wyglądało w praktyce, ale już powoli trzeba zacząć się przyzwyczajać, że również sportowe modele coraz częściej będą korzystać z ekologicznych rozwiązań. A już na pewno, jeśli BMW i8 wypali i będzie się dobrze sprzedawać.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW i8
BMW i8
Cena podstawowa już od: 597 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

~yoyo 2013-08-13

nie ma juz prawdziwych mercedesów, fordów czy toyot, mortoryzacja sie zmienia, trzeba to zaakceptowac, nie ma innego wyjśca

~bociek 2013-08-13

niby osiągi fajne, do tego spalanie niewielkie, ale jakoś tego nie czuję.... to już nie bezdie to prawdziwe BMW....

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport