mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Trzycylindrowa hybryda BMW typu plug-in

Trzycylindrowa hybryda BMW typu plug-in

Koncepty z reguły stanowią zapowiedź nowych trendów, jakie pojawią się w niedalekiej przyszłości. W przypadku BMW prototypowy model Concept Active Tourer, jaki zobaczymy w Paryżu, to hybryda plug-in oraz trzycylindrowa jednostka benzynowa.

Trzycylindrowa hybryda BMW typu plug-in
BMW Concept Avtive Tourer ma w przyszłości przeobrazić się w kompaktowy model, który powstanie na bazie serii 1 i najprawdopodobniej będzie się nazywał 1 GT. Auto będzie oferować zalety aut z segmentu MPV, spora ilość miejsca w kabinie będzie dodatkowo podkreślona przez wysoko poprowadzony panoramiczny dach. Koncept mierzy 4.350 mm długości, 1.834 mm szerokości i 1.560 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2,67 m.

Sylwetka konceptu, dynamiczna a jednocześnie elegancka, nawiązuje do innych modeli bawarskiej marki, choć nie brak także wyróżników w postaci dużych wlotów powietrza czy tylnego spojlera oraz dużych, jak na auto o tych rozmiarach, 20-calowych felg. Z pewnością wersja produkcyjna może zostać jeszcze bardziej zbliżona stylistycznie do obecnych modeli BMW. Jeszcze bardziej designerskie jest wnętrze studyjnego BMW. Wysokiej klasy materiały atrakcyjnie podświetlone sprawiają niesamowicie eleganckie wrażenie, wątpliwe jednak, by tu zmian nie było nieco więcej.

Prawdziwą rewolucją będzie jednak napęd, jaki trafił do tego koncepcyjnego auta. Po pierwsze jest to hybryda (w przypadku produkcyjnej wersji zapewne do wyboru będą też wersje zasilane wyłącznie silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi), po drugie hybryda typu plug-in. Po trzecie, jednostka benzynowa wchodząca w skład układu napędowego będzie miała trzy cylindry i wreszcie po czwarte, napęd będzie przekazywany na przednie koła.


Układ hybrydowy zastosowany w BMW Concept Active Tourer będzie połączeniem zupełnie nowej 1,5-litrowej, 3-cylindrowej jednostki benzynowej (jak widać moda na 3-cylindrowe motory dotarła i do segmentu premium) oraz silnika elektrycznego znanego z modeli serii BMW i. Całość dysponuje mocą 190 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 200 Nm. Moc z silnika spalinowego trafia wyłącznie na koła przedniej osi, zaś tylne są napędzane silnikiem elektrycznym, który podczas hamowania pełni rolę generatora prądu. Osiągi auta są niezłe - do setki auto przyspiesza w niecałe 8 sekund, zaś prędkość maksymalna wynosi ok. 200 km/h.

Co ważne, BMW Concept Active Tourer może się poruszać wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego i wówczas zasięg wynosi ok. 30 kilometrów. Baterie litowo-jonowe mogą być ładowane bezpośrednio z gniazdka domowego.

Atutem auta ma być też niskie spalanie, które ma wynosić zaledwie 2,5 litra benzyny na 100 km, zaś emisja CO2 będzie oscylować wokół 60 g/km.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 1
BMW Seria 1
Cena podstawowa już od: 112 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr.

Podobne wiadomości:

Lexus GS 450h

auto motor i sport 0000-00-00

Wszystko w jednym. Hybrydowy Lexus GS 450h potrafi być szybki lub oszczędny i dynamiczny lub komfortowy – wszystko zależy od kierowcy i od ustawień auta. Hybrydowa technika jeszcze nigdy nie była tak wszechstronna.

2-milionowa hybryda Toyoty sprzedana w Polsce

2-milionowa hybryda Toyoty sprzedana w Polsce

Aktualności 2018-09-21

Komentuj:

~marysia 2012-09-14

wow i BMW też schodzi na psy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
WCOTY 2019 - lista kandydatów
WCOTY 2019 - lista kandydatów
Plebiscyt World Car of the Year (WCOTY) edycja 2019 nabiera rozpędu. Poznaliśmy właśnie tak zwaną prowizoryczną listę kandydatów, z której wyłonieni zostaną pierwsi finaliści. Rozpiętość jest ogromna - od Dacii Duster aż po BMW Serii 8.