mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Trzykołowy Peugeot

Trzykołowy Peugeot

Choć większość oczu na stoisku Peugeota podczas wystawy samochodowej we Frankfurcie będzie zwrócona na premierowy model 407 Coupe, to sporą atrakcją może okazać się również koncepcyjny 20Cup.

Trzykołowy Peugeot

Ten trzykołowy prototyp (jedno koło z tyłu) ma pokazywać bliskość francuskiej marki ze światem sportu. Auto to, które można próbować na siłę porównać do klasycznych roadsterów, zostało stworzone tylko w dwóch egzemplarzach, różniących się kolorem nadwozia.

Dwumiejscowy kokpit jest ulokowany nisko nad ziemią - to z pewnością jedno z rozwiązań zaczerpniętych ze świata sportu. Jednak nie brak także rozwiązań, nowoczesnych technologii, które pojawią się w innych produkcyjnych modelach koncernu.


Zobacz galerię zdjęć Peugeota - IAA Frankfurt 2005

Zobacz galerię zdjęć Peugeota 20Cup


Aby auto było stabilne, obniżono i przesunięto do przodu ile się da środek ciężkości. W tym celu na przodzie umieszczono silnik. Tylne koło służy jedynie do kierowania tym ważącym niecałe 500 kg pojazdem. 20Cup mierzy 3,63 m długości, 1,77 m szerokości i 1,16 m wysokości. Odległość przedniej osi od tylnego koła wynosi 2,31 m.

Do napędu prototypowego modelu użyto najnowszą jednostkę, będącą wynikiem współpracy Peugeot z BMW. Ten czterocylindrowy silnik benzynowy dysponuje mocą 170 KM i maksymalnym momentem obrotowym 240 Nm. Moc przenoszona jest za pomocą sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów, z możliwością zmiany tych biegów za pomocą manetek umieszczonych z boku kierownicy. Auto porusza się na 18-calowych kołach.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport