mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Ulepszone luksusowe coupe Mercedesa

Ulepszone luksusowe coupe Mercedesa

Mercedes wprowadza zmiany w swoim luksusowym coupe - modelu CL. Na pierwszy plan wysuwa się nowa ośmiocylindrowa jednostka biturbo o mocy 435 koni mechanicznych, która ma sprawić, iż wersja CL 500 BlueEfficiency będzie sporo oszczędniejsza.

Ulepszone luksusowe coupe Mercedesa
Nowa, podwójnie doładowana jednostka V8 o pojemności 4.663 cm3 rozwija moc 435 koni mechanicznych i w porównaniu do swego poprzednika, większego o 0,8 litra, jest mocniejsza o 12 procent. Z 530 do 700 Nm wzrósł też maksymalny moment obrotowy jednostki. Większe o 47 stado koni mechanicznych pracujących pod maską pozwala o pół sekundy szybciej osiągnąć ze startu prędkość 100 km/h (4,9 sekundy), a przy tym, jak podają przedstawiciele koncernu, udało się zredukować o 23 proc. średnie spalanie i emisję CO2 z 288 do 224 g/km.

Lepsza efektywność ekologiczna nie jest jednak tylko zasługą ulepszonej jednostki napędowej. Duży wkład ma tu także układ Start&Stop, opony o niskich oporach toczenia, zoptymalizowane układy klimatyzacji i kierowniczy.

Standardowo Mercedes CL 500 BlueEfficiency współpracuje z siedmiobiegową przekładnią automatyczną, która przekazuje całą moc na koła tylnej osi. Opcjonalnie można jednak zamówić wersję 4Matic, czyli z napędem na obie osie.

Topowa wersja CL 600 będzie napędzana znanym już z poprzednika 12-cylindrowym silnikiem z podwójnym doładowaniem o pojemności 5,5 litra i mocy 517 KM. Olbrzymi maksymalny moment obrotowy wynoszący 830 Nm zapewnia tej 2,2-tonowej limuzynie świetne osiągi - sprint do setki w zaledwie 4,6 sekundy. Tak jak w słabszej wersji będzie można wybrać również i tu wariant z napędem na wszystkie koła.

Choć na początku sprzedaży nie będzie tych wersji, to nieoficjalnie wiadomo już, że paletę dostępnych wariantów uzupełnią jeszcze wersja AMG oraz hybrydowa. Ta pierwsza będzie bazować na silniku oferowanym obecnie w Mercedesie S63 AMG, który rozwija moc 571 KM. Również i wersja hybrydowa powstanie najprawdopodobniej w oparciu o klasę S i jej wersję S 400 Hybrid.

Jeśli chodzi o zmiany stylistyczne, to zarówno nadwozie, jak i wnętrze, zostały tylko nieznacznie zmienione. Jednak od razu powinny nam się rzucić w oczy nowe reflektory (Z inteligentnym systemem ILS), zmieniona maska silnika, zderzak z zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej w technologii LED oraz nieco zmodyfikowane tylne światła oraz końcówki układu wydechowego.

Opcjonalnie oferowany będzie pakiet stylistyczny AMG, dzięki któremu CL będzie mógł zyskać bardziej sportowy wygląd. W pakiecie tym znajdują się 19-calowe felgi (a na życzenie nawet 20-calowe), nieco zmodyfikowany przedni oraz tylny pas, a także elementy wykończenia wnętrza w stylu modeli ze stajni AMG.

Wewnątrz kabiny zmiany są chyba jeszcze mniej widoczne. Przede wszystkim nowa kierownica wielofunkcyjna oraz oświetlenie wewnętrzne. Jak podaje producent, nabywca nowego CL-a będzie miał do wyboru większą liczbę materiałów wykończeniowych.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport