mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Uterenowiona Altea

Uterenowiona Altea

Seat Altea Freetrack ekspresowo pokonał drogę od pojazdu koncepcyjnego do wersji produkcyjnej. Jeszcze jako prototyp debiutował w marcu w Genewie, a już w dniach 7-17 czerwca zostanie pokazana jego seryjna wersja na targach w Barcelonie.

Uterenowiona Altea

Dynamicznie rozwijający się europejski rynek SUV-ów zdopingował także i hiszpańską markę, by spróbować swoich sił w tym segmencie. Aby nie bawić się w projektowanie zupełnie od podstaw tego typu auta, Seat wykorzystał do tego celu Alteę XL. Wizualnie auto zyskało szereg elementów, które mają je chronić przed zbytnimi uszkodzeniami po wjechaniu w teren. Dodatkowo nadają one Altei masywności. Jazdę terenową, oczywiście jednak dość umiarkowanym, mają ułatwić także 17-calowe koła oraz zwiększony o 40 mm w stosunku do Altei XL prześwit.
 
Dostępna gama silników sprawia, iż Altea Freetrack będzie jednym z bardziej dynamicznych rodzinnych SUV-ów. Dwulitrowe jednostki - benzynowa TFSI o mocy 200 KM oraz wysokoprężna TDI o mocy 170 KM - zapewnią niezłe osiągi. Silnik benzynowa rozpędzi auto do 100 km/h w 7,5 sekundy i pozwoli pojechać maksymalnie z prędkością 214 km/h. A przy tym średnia konsumpcja benzyny wynosić będzie 9,4 l/100 km. W przypadku diesla setkę osiągniemy po upływie 8,7 sekundy, maksymalnie pojedziemy 204 km/h, a auto zadowoli się 6,8 litrami paliwa na 100 przejechanych kilometrów.

Zobacz galerię zdjęć Seata Altei Freetrack
 
Za sprawne manewrowanie w terenie odpowiadać ma napęd na 4 koła z wykorzystaniem sprzęgła Haldex. W normalnych warunkach drogowych napęd przenoszony będzie w całości na przednią oś, a w razie potrzeby do 50% trafi także i na tył.
 
Rodzinne cechy zapewnić ma m.in. niezła przestronność wnętrza. Bagażnik ma standardowo 593 litry pojemności, a tylną kanapę można przesunąć w tył o 16 cm, co pozwoli uzyskać dodatkowe miejsca na nogi. Wśród standardowego wyposażenia znaleźć się mają m.in. dwustrefowa klimatyzacja, czujniki deszczu i świateł oraz parkowania, tempomat, radio CD z MP3, ESP oraz 6 poduszek powietrznych.
 
Zobacz więcej o modelu Seat Altea XL

Zobacz galerię zdjęć Seata Altea Freetrack z Genewy

 
Czytaj także:

Cztery nowości Seata w dwa lata (2007-05-10)
 
Pierwszy Seat 4x4! (2007-03-07)

Seat Altea XL: Rozmiar ma znaczenie (2007-02-22)

 
 


Podobne wiadomości:

Seat Leon Cupra - 300 KM po liftingu

Seat Leon Cupra - 300 KM po liftingu

Aktualności 2016-11-21

Seat Leon po liftingu – polskie ceny

Seat Leon po liftingu – polskie ceny

Aktualności 2016-11-08

Komentuj:

~Tek 2007-05-24

To żaden SUV, tylko kompaktowy Van, zawieszony troche wyżej. Jak dla mnie - to nedzny

~Zyga 2007-05-23

Lef - jesteś niezawodny. Każdy artykuł o seacie komentujesz od kilku lat w ten sam sposób - bardzo merytorycznie. Świat się zmienia - a w Ameryce niezmiennie Murzynów biją...

~Lef 2007-05-23

Na Zachodzie mówią SEAT is a S,H.I,T

~grzybek 2007-05-22

a co do tego, że wygląda paskudnie, to kwestia koloru :] w aś był bodajże biały i prezentował się o niebo lepiej.

~grzybek 2007-05-22

kilka tygodni temu pisali o nim w AŚ, silnik miał być 240 KM od leona cupry. Wtedy to już na pewno auto należałoby do 'bardziej dynamicznych rodzinnych SUV-ów' ;)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport