mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Uterenowiony Saab 9-3

Uterenowiony Saab 9-3

Po dość długim oczekiwaniu w końcu jest. Podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie będzie można zobaczyć Saaba 9-3X - nową wersję nadwoziową 9-3. Sprzedaż na europejskim rynku ruszy w drugiej połowie bieżącego roku.

Uterenowiony Saab 9-3

Saab 9-3X zbudowany został w oparciu o wersję 9-3 SportKombi i jest jej uterenowioną odmianą. Analogiczne wersje mają już w swojej ofercie m.in. Audi (Allroad), Volvo (XC70) czy Subaru (Outback) i stanowią alternatywę dla większych i cięższych modeli typu SUV czy crossover.

W porównaniu ze standardowym 9-3 SportKombi, 9-3X ma zwiększony o 35 mm prześwit. Ma oczywiście system napędu na wszystkie koła XWD, stale rozdzielający moment obrotowy pomiędzy oś przednią i tylną, oraz szereg osłon, które mają chronić przed uszkodzeniami zderzaki, progi, błotniki oraz podwozie. A wszystko po to, by można było bezpiecznie przejechać przez różnego rodzaju wyboiste, szutrowe i nieutwardzone drogi.

Wnętrze modelu 9-3X wykończone jest z największą starannością. Ciemne, metaliczne elementy ozdabiają wykładzinę drzwi, schowek i dźwignię zmiany biegów. 9-3X wyposażony jest w sportowe fotele z czarną, skórzaną tapicerką i szarymi wstawkami z materiału.

>>Zobacz Saaba 9-3X na filmie<<

9-3X będzie pierwszym modelem szwedzkiej marki, w którym połączono turbodoładowany, dwulitrowy silnik BioPower (210KM/300 Nm) z napędem na cztery koła XWD oraz sześciobiegową skrzynią manualną. Ponadto do wyboru będzie też dwulitrowy silnik benzynowy o podobnych parametrach dostępny z sześciobiegową skrzynią manualną bądź automatyczną oraz 1,9-litrowy diesel TTiD z napędem na przednie koła o mocy 180 KM i maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm. Również wersja wysokoprężna dostępna jest ze skrzynią manualną lub automatyczną. W przeciwieństwie do innych modeli, ta wersja 9-3X ma podniesione zawieszenie o 20 mm w porównaniu z normalną wersją 9-3 z napędem na przednie koła. Dzięki temu samochód ma bardziej terenowy wygląd.

Saab 9-3X ma być też autem niezwykle praktycznym. Do dyspozycji kierowcy jest bagażnik o pojemności 477 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1.331 l. Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w stosunku 60/40 i posiada otwór do przewożenia długich przedmiotów, np. nart.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Saab 9-3 Wszystko o Saab
Tematy w artykule: Saab Saab 9-3 Saab 9-3 9-3X

Podobne wiadomości:

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Aktualności 2016-12-02

Właściciele Saab'a nie mogą korzystać z nazwy

Właściciele Saab'a nie mogą korzystać z nazwy

Aktualności 2016-02-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport