mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > VW Amarok - nowy silnik V6 TDI

VW Amarok - nowy silnik V6 TDI

Volkswagen określa Amaroka jako pickupa segmentu premium, a więc i pod maską musi pracować coś z wyższej półki. Do użytkowego VW trafia nowa jednostka napędowa 3.0 TDI V6.

VW Amarok - nowy silnik V6 TDI

Volkswagen wprowadza do oferty nową jednostkę napędową, która ma zaspokoić potrzeby tych najbardziej wymagających klientów. Obecnie najmocniejszy silnik ma 180 KM i cztery cylindry, lecz nowy motor oferuje więcej. 3-litrowa jednostka V6 TDI występuje w trzech wariantach mocy: 163 KM, 204 KM lub 224 KM. Wszystkie jednostki spełniają nową normę emisji spalin Euro 6. Początkowo w sprzedaży znajdzie się najmocniejszy silnik, a stanie się to pod koniec września 2016 roku.

Nowy silnik ma być bardzo elastyczny, maksymalny moment obrotowy 550 Nm osiąga już od 1500 obr/min. Do przekazywania mocy posłuży 8-biegowa skrzynia automatyczna. Producent twierdzi, że najwyższe przełożenia są długie, co przekłada się na niższe zużycie paliwa, emisję spalin oraz poziom hałasu w kabinie. Auto ma zużywać średnio 7,6 l/100 km.

W zależności od mocy motoru 3.0 TDI, Amarok będzie dostępny z napędem na tylną oś, 4MOTION – z napędem na tył i dołączanym napędem przedniej osi (z mechaniczną skrzynią biegów), albo ze stałym napędem na cztery koła i z mechanizmem różnicowym typu torsen (z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów). Po raz pierwszy w Amaroku jest dostępny seryjnie w Europie układ kierowniczy ze wspomaganiem Servotronic.

Do oferty VW Amaroka dołączy wersja Aventura. Wyróżnia się sportowymi akcentami w przedziale ładunkowym. Co to dokładnie oznacza nie wiadomo, VW twierdzi, że pickup w tej wersji będzie optycznie większy. A w rzeczywistości mierzy 5,25 m długości i 2,23 m szerokości. Amaroka Aventura wyróżniają 20-calowe koła, biksenonowe reflektory i LED-owe oświetlenie tablicy rejestracyjnej oraz progów.

Zależnie od wersji wyposażenia samochód może przewieźć ładunek o masie jednej tony. W niektórych wersjach Amarok będzie mógł pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Cena podstawowa już od: 173 123 PLN brutto
Dostępne nadwozia: pick-up-4dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~aaa 2016-05-18

a kiedy wolnossący benzynowy np 3.6 ?

~EU 2016-05-14

Krok w dobrym kierunku. Wreszcie g---ny i przez lata jedyny słuszny wg. VW silnik 2.0 TDI wkładany do wszystkiego tej marki, od taczki do szafy na kółkach , dostanie alternatywę. 2.0 w pic-kupie, nie ważne jak wyżyłowany, to była kpina. Torsen zamiast Haldexa to kolejna dobra wiadomość. Ale jeżeli nie będzie blokady choćby tylnego mostu , to nadal nie będzie warto. No chyba że dla szpanu.

~pd 2016-05-07

VW z torsenem. Koniec świata! Jakbyście zastąpili haldexa torsenem w nadchodzącym VW CC to byłbym pierwszym klientem.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport