mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > VW Golf GTD: 170 KM, 5,3 l./100 km za 106 tys. zł

VW Golf GTD: 170 KM, 5,3 l./100 km za 106 tys. zł

Spektrum modeli Golfa poszerza się konsekwentnie. Volkswagen wprowadza do polskich salonów najmocniejszą odmianę tego modelu z silnikiem wysokoprężnym, sygnowaną znakiem GTD.

VW Golf GTD: 170 KM, 5,3 l./100 km za 106 tys. zł

Skrót GTD ma długą tradycję. Przed 27 laty zadebiutował pierwszy GTD, który silnikiem z turbodoładowaniem zrewolucjonizował rynek samochodów z jednostkami wysokoprężnymi. Po raz pierwszy Diesel był nie tylko oszczędny, lecz również sportowy. GTD przygotował zatem drogę do światowej kariery jednostki TDI – nowoczesnego silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem z koncernu Volkswagen.

 


Nowa generacja Golfa GTD napędzana jest nowoczesnym silnikiem TDI z systemem Common Rail i jest mocniejsza ( 170 KM i 350 Nm), oszczędniejsza (5,3 litra), czystsza (139 g/km CO2) i bardziej cicha, niż kiedykolwiek. Jest również bardziej sportowa: 8,1 sekundy na klasyczny sprint do 100 km/h i prędkość maksymalna 222 km/h są tego najlepszym dowodem. Można zauważyć wyraźne pokrewieństwo GTD z nowym Golfem GTI. Podczas gdy GTI w swojej klasie, jako wydajny benzynowiec z turbo, oferuje możliwości porównywalne ze znacznie droższymi samochodami sportowymi, Golf GTD stawia na wyjątkowo niskie zużycie paliwa i zasięg ponad 1000 km na jednym, 55-litrowym zbiorniku.

Najważniejszym z nich jest naturalnie silnik TDI. Jego jednostkowy moment obrotowy wynosi 177,8 Nm na litr pojemności. Dzięki temu, praktycznie w każdej sytuacji czterocylindrowy silnik z czterema zaworami na cylinder zapewnia moc silnika samochodu sportowego z sześcioma cylindrami! Równie nowoczesna jest sześciobiegowa DSG Volkswagena: podobnie jak w przypadku GTI, także Golf GTD będzie dostępny opcjonalnie z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną zamiast 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Żadna inna skrzynia automatyczna na pracuje szybciej i efektywniej, niż DSG. Golf GTD z tą przekładnią osiąga prędkość 220 km/h, przyspiesza do 100 km/h w 8,1 sekundy i zużywa średnio tylko 5,6 litra oleju napędowego na 100 km (147 g/km CO2).

Wyposażenie wnętrza Golfa GTD, w porównaniu z Golfem w wersji Trendline, obejmuje dodatkowe elementy takie jak: dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja Climatronic, wielofunkcyjna kierownica,  czarna podsufitka i czarne poszycie słupków dachowych, lampki do czytania z przodu i z tyłu, wskaźnik wielofunkcyjny „Plus” z komputerem pokładowym, środkowy podłokietnik z przodu i z tyłu, dwa dodatkowe wyloty dmuchawy i uchwyt na kubki z tyłu, otwór w tylnej kanapie pozwalający na przewożenie długich przedmiotów i dodatkowy schowek w bagażniku.

Wśród seryjnych elementów zwiększających bezpieczeństwo oferowane są między innymi: system ESP (wraz ze wspomaganiem kontrowania kierownicą, asystentem hamowania i układem stabilizującym zestaw samochód-przyczepa), siedem poduszek powietrznych, w tym poduszka chroniąca kolana kierowcy, czujniki zmierzchu i deszczu oraz reflektory biksenonowe z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów.

Ceny najmocniejszego Golfa w wersji Diesel rozpoczynają się od 106 040 zł. W ofercie klienci znajdą nieco droższy wariant, wyposażony w skrzynię DSG. Jego ceny rozpoczynają się od 113 840 zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen up! GTI - ostry maluch

Volkswagen up! GTI - ostry maluch

Aktualności 2016-12-21

Wielkie stolice zakażą Diesli

Wielkie stolice zakażą Diesli

Aktualności 2016-12-06

Komentuj:

~koko 2009-06-25

za 105 tys mozna miec civica type r w wersji special edition co prawda to benzyna i srednio pali 10 l/100 km ale riznica miedzy GTD golfa to ok 30 tys zlotych za ta kase mozna kubic benzyny na 10 lat :) a frajda z jazdy jest 100 lepsza

~haha 2009-06-25

Cena 106 000 + klima, ABS, poduszki, dywaniki i "przygotowanie do sprzedaży".Suma 140 000 zł :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką
Japoński koncern rozpoczyna prace nad ciężarówką napędzaną ogniwami paliwowymi. Jest to kolejny pojazd Toyoty po autobusie FC Bus wykorzystujący innowacyjną technologię.