mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > VW Golf VII: Bestseller Europy w nowym wydaniu, czym zaskoczy?

VW Golf VII: Bestseller Europy w nowym wydaniu, czym zaskoczy?

Pod koniec 2012 roku dojdzie do jednej z najważniejszych, a patrząc na popularność modeli, do najważniejszej premiery w Europie. Już za kilka miesięcy zadebiutuje siódma generacja Volkswagena Golfa. Czego można się po niej spodziewać? Pierwsze informacje zdradza między innymi główny projektant koncernu z Wolfsburga, Walter de Silva.

VW Golf VII: Bestseller Europy w nowym wydaniu, czym zaskoczy?
Obfite w szczegóły wiadomości o nowym Golfie VII udało się uzyskać dziennikarzowi niemieckiego magazynu branżowego Auto Motor und Sport (AMS). Autor artykułu Holger Wittich na podstawie rozmowy z Walterem de Silvą, głównym projektantem Volkswagena zdradza między innymi fakt, że siódma edycja najbardziej dochodowego auta koncernu będzie dostępne w sprzedaży z fabryczną instalacją gazową, a także w wersji hybrydowej i z permanentnym napędem hybrydowym.


Z artykułu dowiedzieć się można również, że sylwetka Golfa ulegnie kolejnej przemianie. Oczywiście znając wstrzemięźliwość stylistyczną koncernu z Wolfsburga - zwłaszcza w kontekście Golfa - nie należy spodziewać się drastycznej zmiany formy, jednak modyfikacje nadwozia będą ewidentnie wyróżniać siódmy epizod tego samochodu.

"Golf VII będzie miał przede wszystkim ostrzejsze rysy" - mówi z rozmowie AMS Walter de Silva. "Większość naszych konkurentów z generacji na generację w kwestii stylistycznej mutuje w kierunku vanów. Nasz nowy Golf jest inny, ma dość płaską przednią cześć nadwozia. To sprawi, że jego sylwetka będzie jeszcze bardziej dynamiczna. Linia dachu została obniżona, auto jest też szersze" - dodaje.

Zgodnie z powszechnie panującymi tendencjami, kolejna generacja hitu Volkswagena będzie oferować także więcej miejsca. De Silva ujawnił, że rozstaw osi zwiększył się o dodatkowe kilka centymetrów, co w zamyśle ma przełożyć się na większą ilość miejsca w kabinie. Ponadto jak podkreśla sam szef koncernu Volkswagena, Golf VII ma jeszcze mocniej akcentować różnice w stosunku do mniejszego Polo. Możemy liczyć, że nowe wnętrze "siódemki" będą wyróżniać bardziej wyszukane materiały, zaś na karoserii pojawi się więcej elementów z chromu - między innymi w okolicach przednich i tylnych reflektorów, grilla i wlotów powietrza. Sama koncepcja wnętrza nie zmieni się mocno, nadal dominująca ma być jego funkcjonalność. Eksperymentów będzie niewiele. Pojawi się 8-calowy, dotykowy ekran, który podobnie jak w popularnych smartfonach umożliwia przeciąganie palcami ikonek po ekranie.

VW Golf VII jako drugi w kolejności po nowym Audi A3, będzie budowany na zupełnie nowej konstrukcji podwozia, określanej w koncernie jako modułowa platforma podłogowa - MQB. Jest to baza dedykowana dla modeli z poprzecznie montowanym silnikiem. Wyróżnia ją przede wszystkim uniwersalność i łatwość adaptacji do wielu różnych samochodów - docelowo ma być na niej budowane aż 60 różnych modeli z całej grupy Volkswagena. "Oznacza to, że na tej samej płycie mogą powstawać limuzyny, kabriolety i na przykład SUV-y" - wyjaśnia autor artykułu. Nowa płyta daje również możliwość zaimplementowania zbiornika na gaz lub baterii napędu elektrycznego bądź hybrydowego. "Martin Winterkorn zapewnia, że Volkswagen zamierza wyciągnąć z niszy napęd hybrydowy, zaś w przyszłości serce Golfa będzie bić również na prąd" - czytamy dalej. Według wstępnych informacji zasięg przy wykorzystaniu napędu elektrycznego ma wynieść około 50 km. W połączeniu z silnikiem spalinowym, który ma być de facto prądnicą dla układu elektrycznego, Golf Twin-Drive będzie w stanie pokonać 600 km.

Jeśli chodzi o silniki spalinowe, to pod maską nowego Golfa VII znajdzie się sprawdzona paleta jednostek. Front benzynowy stanowić będą motory czterocylindrowe serii TSI o przedziale pojemnościowym od 1,2 do 2,0 l. i mocy dochodzącej maksymalnie do 300 KM (to w przypadku sportowej serii R). Jeśli chodzi o Diesle pojawią się znane motory o czterech i dość młode o trzech cylindrach. Wysokoprężne jednostki będą jednak spełniać już normy emisji spalin Euro 6.

Zobacz zdjęcia szpiegowskie i rendery komputerowe nowego Golfa VII >>>

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Arteon - znamy ceny

Volkswagen Arteon - znamy ceny

Aktualności 2017-03-16

Volkswagen Arteon zastąpi Phaetona i CC

Volkswagen Arteon zastąpi Phaetona i CC

Aktualności 2017-02-24

Komentuj:

~dyplomata 2012-08-23

to bedzie ciekawy pojedynek Mercedes A i Golf VII niemoge sie doczekac.

hjokiel 2012-08-23

Jak Walter de Silva - to klapa. Zepsuł seat'a, teraz robi to z vw. Czarno to widzę.

~lemur 2012-08-20

@AA: chodzi o to, że już nauczyli się je serwisować, więc nie opłaca się ich zmieniać.

~sir Tomi 2012-08-16

znów Golf IV z zmienioną blachą i lekko zmodyfikowanymi silnikami z 1998r, Golf to fajne auto dla emerytów lub ludzi nie szukających emocji w pojazdach!

~AA 2012-08-14

"sprawdzona paleta jednostek" ????

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen
Toyota sprzedała więcej aut niż Volkswagen
Wygląda na to, że afera Dieselgate nie zaszkodziła Volkswagenowi. Niemiecki koncern zajął pierwsze miejsce pod względem globalnej sprzedaży samochodów w 2016 roku, wyprzedzając największego konkurenta - Toyotę.
Odgadnij model Odgadnij model