mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > VW Golf VII: Bestseller Europy w nowym wydaniu, czym zaskoczy?

VW Golf VII: Bestseller Europy w nowym wydaniu, czym zaskoczy?

Pod koniec 2012 roku dojdzie do jednej z najważniejszych, a patrząc na popularność modeli, do najważniejszej premiery w Europie. Już za kilka miesięcy zadebiutuje siódma generacja Volkswagena Golfa. Czego można się po niej spodziewać? Pierwsze informacje zdradza między innymi główny projektant koncernu z Wolfsburga, Walter de Silva.

VW Golf VII: Bestseller Europy w nowym wydaniu, czym zaskoczy?
Obfite w szczegóły wiadomości o nowym Golfie VII udało się uzyskać dziennikarzowi niemieckiego magazynu branżowego Auto Motor und Sport (AMS). Autor artykułu Holger Wittich na podstawie rozmowy z Walterem de Silvą, głównym projektantem Volkswagena zdradza między innymi fakt, że siódma edycja najbardziej dochodowego auta koncernu będzie dostępne w sprzedaży z fabryczną instalacją gazową, a także w wersji hybrydowej i z permanentnym napędem hybrydowym.


Z artykułu dowiedzieć się można również, że sylwetka Golfa ulegnie kolejnej przemianie. Oczywiście znając wstrzemięźliwość stylistyczną koncernu z Wolfsburga - zwłaszcza w kontekście Golfa - nie należy spodziewać się drastycznej zmiany formy, jednak modyfikacje nadwozia będą ewidentnie wyróżniać siódmy epizod tego samochodu.

"Golf VII będzie miał przede wszystkim ostrzejsze rysy" - mówi z rozmowie AMS Walter de Silva. "Większość naszych konkurentów z generacji na generację w kwestii stylistycznej mutuje w kierunku vanów. Nasz nowy Golf jest inny, ma dość płaską przednią cześć nadwozia. To sprawi, że jego sylwetka będzie jeszcze bardziej dynamiczna. Linia dachu została obniżona, auto jest też szersze" - dodaje.

Zgodnie z powszechnie panującymi tendencjami, kolejna generacja hitu Volkswagena będzie oferować także więcej miejsca. De Silva ujawnił, że rozstaw osi zwiększył się o dodatkowe kilka centymetrów, co w zamyśle ma przełożyć się na większą ilość miejsca w kabinie. Ponadto jak podkreśla sam szef koncernu Volkswagena, Golf VII ma jeszcze mocniej akcentować różnice w stosunku do mniejszego Polo. Możemy liczyć, że nowe wnętrze "siódemki" będą wyróżniać bardziej wyszukane materiały, zaś na karoserii pojawi się więcej elementów z chromu - między innymi w okolicach przednich i tylnych reflektorów, grilla i wlotów powietrza. Sama koncepcja wnętrza nie zmieni się mocno, nadal dominująca ma być jego funkcjonalność. Eksperymentów będzie niewiele. Pojawi się 8-calowy, dotykowy ekran, który podobnie jak w popularnych smartfonach umożliwia przeciąganie palcami ikonek po ekranie.

VW Golf VII jako drugi w kolejności po nowym Audi A3, będzie budowany na zupełnie nowej konstrukcji podwozia, określanej w koncernie jako modułowa platforma podłogowa - MQB. Jest to baza dedykowana dla modeli z poprzecznie montowanym silnikiem. Wyróżnia ją przede wszystkim uniwersalność i łatwość adaptacji do wielu różnych samochodów - docelowo ma być na niej budowane aż 60 różnych modeli z całej grupy Volkswagena. "Oznacza to, że na tej samej płycie mogą powstawać limuzyny, kabriolety i na przykład SUV-y" - wyjaśnia autor artykułu. Nowa płyta daje również możliwość zaimplementowania zbiornika na gaz lub baterii napędu elektrycznego bądź hybrydowego. "Martin Winterkorn zapewnia, że Volkswagen zamierza wyciągnąć z niszy napęd hybrydowy, zaś w przyszłości serce Golfa będzie bić również na prąd" - czytamy dalej. Według wstępnych informacji zasięg przy wykorzystaniu napędu elektrycznego ma wynieść około 50 km. W połączeniu z silnikiem spalinowym, który ma być de facto prądnicą dla układu elektrycznego, Golf Twin-Drive będzie w stanie pokonać 600 km.

Jeśli chodzi o silniki spalinowe, to pod maską nowego Golfa VII znajdzie się sprawdzona paleta jednostek. Front benzynowy stanowić będą motory czterocylindrowe serii TSI o przedziale pojemnościowym od 1,2 do 2,0 l. i mocy dochodzącej maksymalnie do 300 KM (to w przypadku sportowej serii R). Jeśli chodzi o Diesle pojawią się znane motory o czterech i dość młode o trzech cylindrach. Wysokoprężne jednostki będą jednak spełniać już normy emisji spalin Euro 6.

Zobacz zdjęcia szpiegowskie i rendery komputerowe nowego Golfa VII >>>

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~dyplomata 2012-08-23

to bedzie ciekawy pojedynek Mercedes A i Golf VII niemoge sie doczekac.

hjokiel 2012-08-23

Jak Walter de Silva - to klapa. Zepsuł seat'a, teraz robi to z vw. Czarno to widzę.

~lemur 2012-08-20

@AA: chodzi o to, że już nauczyli się je serwisować, więc nie opłaca się ich zmieniać.

~sir Tomi 2012-08-16

znów Golf IV z zmienioną blachą i lekko zmodyfikowanymi silnikami z 1998r, Golf to fajne auto dla emerytów lub ludzi nie szukających emocji w pojazdach!

~AA 2012-08-14

"sprawdzona paleta jednostek" ????

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport