mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > VW Phaeton ze Szklanej Fabryki

VW Phaeton ze Szklanej Fabryki

Nowa fabryka i limuzyna Volkswagena.

VW Phaeton ze Szklanej Fabryki

Po prawie dwu i półrocznym okresie budowy otwarta została „Szklana Fabryka” w Dreźnie. Koncern Volkswagena planuje produkować w niej samochody luksusowe. Zresztą sama fabryka również jest luksusowa. 27 500m2 szklanych powierzchni i 55 000m2 powierzchni produkcyjnej kosztowało koncern ponad 186mln EURO. Około 800 pracowników będzie na trzech kondygnacjach fabryki wytwarzać dziennie ok. 150 sztuk luksusowych Volswagenów. „Szklana Fabryka” będzie pracować na zasadzie manufaktury, zatem auta składane będą ręcznie, a system kontroli jakości, jak na VW przystało, będzie na najwyższym poziomie.

Przy okazji uroczystego otwarcia „Szklanej Fabryki” w Dreźnie podano nową nazwę luksusowej limuzyny Volkswagena, która dotąd była wytwarzana jedynie jako model studyjny. Od tej pory model koncepcyjny D1 będzie nosił nazwę Phaeton - poinformował o tym szef koncernu Volkswagena Ferdynand Piech. Nazwa ta wywodzi się z mitologii greckiej. Phaeton to syn boga słońca - Heliosa, a jego imię można tłumaczyć jako „Błyszczący” lub „Świecący”.

Volkswagen Phaeton będzie samochodem, który ma konkurować z luksusowymi limuzynami przede wszystkim lokalnych, niemieckich producentów, zwłaszcza BMW i Mercedesa.

Już przy pierwszym spojrzeniu na projekt limuzyny widać wyraźnie, iż stanowi ona kontynuację charakterystycznej linii marki VW. Pokrywa silnika o ostrych konturach z sięgającą głęboko w dół chromowaną osłoną chłodnicy oraz reflektory tworzą odważną w formie partię przednią. Źródłem wielkich możliwości długiego na 5055 mm i szerokiego ma 1903 mm auta, jest całościowa koncepcja techniczna zrealizowana na bazie najnowocześniejszych rozwiązań.

Wszystkie benzynowe i wysokoprężne jednostki napędowe zastosowane w tym modelu posiadają doskonałą charakterystykę momentu obrotowego. Od początku wprowadzenia na rynek dostępne będą dwie wersje silników: 6-cylindrowy (V6) o pojemności 3.2 litra o mocy 241KM (177kW) i maksymalnym momencie obrotowym 315Nm oraz 6-litrowy oraz 12-cylindrowy (W12) o mocy 420KM (309kW) i momencie obrotowym 550Nm. Jako trzeci, z łącznie pięciu planowanych dla tego modelu, montowany będzie najmocniejszy ze stosowanych w samochodach osobowych silników wysokoprężnych - pracująca niezwykle spokojnie jednostka napędowa o pojemności 5.0l V10 TDI o mocy 230kW / 313KM, dysponująca potężnym momentem obrotowym 750Nm. Wraz z tym silnikiem, Volkswagen zastosuje całkiem nową sześciostopniową przekładnię automatyczną.

Wszystkie wersje Phaetona wyposażone będą w supernowoczesne podwozie z czterosystemowym pneumatycznym zawieszeniem współpracujące z bezstopniową elektroniczną regulacją tłumienia amortyzatorów. Napęd na wszystkie koła 4Motion oferowany będzie seryjnie do modeli z silnikami W12 i V10 TDI lub jako opcja do innych silników. Stalowe elementy nadwozia ocynkowano, natomiast drzwi, pokrywę bagażnika i silnika wykonano z aluminium w celu obniżenia wagi auta. Technicznym dziełem sztuki są drzwi, w przypadku których zastosowano spawany laserowo i wykonany w systemie ciśnieniowym odlew aluminiowy.

Swoją sztywnością przewyższają one znacznie wszystkie znane dotychczas konstrukcje.

Stylistyka wnętrza nowej niemieckiej limuzyny charakteryzuje się jedyną w swoim rodzaju estetyką oraz przestronnością i luksusem.

"Dzięki doborowi wysokiej jakości materiałów, dzięki dbałości o wrażenia dotykowe i wzrokowe, osiągnęliśmy nową równowagę między nowoczesną, a luksusową atmosferą wnętrza" - wyjaśnia główny stylista VW Hartmunt Warkuss.

Środkową część tablicy rozdzielczej zajmuje, montowany seryjnie siedmiocalowy kolorowy monitor 16:9. Korzystając z niego będzie można obsługiwać, zależnie od wyposażenia, najwyższej jakości system audio wraz z sześciopłytowym zmieniaczem CD, system nawigacji satelitarnej, TV, komputer pokładowy, telefon i klimatyzację.

O komfort podróżujących dba m.in. zupełnie nowy, inteligentny rodzaj klimatyzacji "4-Corner-Climatronic". Dzięki automatycznie zamykanym i otwieranym dmuchawom, powietrze podawane jest do określonych stref w sposób całkowicie wykluczający uczucie przewiewu.

Generalnie Volkswagen uniknął wrażenia przeładowania wnętrza elementami obsługowymi. Tam gdzie kierowca czy pasażer napotykają na elementy techniczne, są one logiczne, zrozumiałe i czytelne. Najważniejszym bowiem celem przy projektowaniu wnętrza Phaetona było podporządkowanie techniki człowiekowi.

Jeżeli Phaeton ma konkurować z takim markami jak BMW czy Mercedes to musiał wykazać się również nowościami w zakresie bezpieczeństwa. Do wyposażenia seryjnego należą, oprócz kurtyn i poduszek powietrznych z przodu i z tyłu m.in. ksenonowe reflektory z nowym układem spryskiwaczy i wycieraczek, a także funkcja, którą konstruktorzy nazwali: "Coming-Home" (wracając do domu). Po zastosowaniu tej funkcji, obszar wokół samochodu zostaje oświetlony przy użyciu reflektorów, świateł tylnych oraz dwóch dodatkowych świateł w lusterkach zewnętrznych.

Premierę Phaetona zapowiedziano na wiosnę przyszłego roku, podczas Salonu Samochodowego w Genewie.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport