mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Vectra OPC

Vectra OPC

Podczas zbliżających się wrześniowych targów IAA we Frankfurcie pokazana zostanie gama familijnych Opli po gruntownym faceliftingu. Do rodziny dołączą również dwaj atletyczni bracia.

Vectra OPC

Aktualne możliwości Opla Vectry kończą się na 3.2-litrowej, 211-konnej jednostce V6. Samochód jest dostępny z każdym rodzajem nadwozia i pozwala na rozpędzenie się do blisko 250 km/h i osiągnięcie magicznej granicy 100 km/h w granicach 7,7 - 8,4 sekundy - w zależności od wersji nadwozia i wyboru automatycznej lub manualnej przekładni. Dla spragnionych silniejszych emocji rodziny do salonów zawita samochód w szatach i z sercem z OPC.

Opel Performance Center jest działem niemieckiej firmy, który podobnie jak ma się to w przypadku AMG u Mercedesa, czy STI w Subaru, dba o przygotowywanie mocniejszych odmian tradycyjnych aut. Nowa Vectra będzie najszybszym i najmocniejszym premierowym modelem na stoisku Opla we Frankfurcie.


TU czytaj: Facelift Vectry!

Silnik najmocniejszej Vectry to aluminiowa jednostka benzynowa 2.8 V6 turbo. Dzięki zmiennym fazom rozrządu i podwójnej turbosprężarce oferuje ona moc 255 KM i doskonałe możliwości: pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 260 km/h, a od zera do 100 km/h rozpędza się w czasie poniżej siedmiu sekund. Ponadto maksymalny moment obrotowy, wynoszący 355 Nm, zapewnia doskonałą elastyczność i dynamikę nawet przy niskich prędkościach. Vectra OPC wyposażona jest standardowo w sześciobiegową, ręczną skrzynię biegów.

Przy tej okazji nastąpi debiut drugiej generacji zawieszenia IDSPlus. Wyczynowa Vectra OPC jest pierwszym na świecie seryjnie produkowanym samochodem, w którym zastosowanie znajdzie udoskonalona wersja elektronicznie kontrolowanego zawieszenia IDSPlus, wyposażonego w najnowszej generacji system stałej kontroli amortyzacji CDC (Continuous Damping Control).

Podobne, zaawansowane technologicznie rozwiązania dostępne są obecnie tylko w kilku najlepszych samochodach sportowych, produkowanych w niewielu egzemplarzach. W rodzinno-sportowych Oplach, dzięki oddzielnym modułom system CDC nowej generacji jeszcze lepiej i szybciej ograniczane są ruchy nadwozia. Efektem jest odczuwalne polepszenie zabezpieczenia przeciw ruchom skrętnym karoserii i lepsza kontrola nadwozia oraz wyższy komfort jazdy.

Wygląd? Cóż, nadwozie obu Vectr OPC podkreśla jej sportowy charakter i "wnętrzności". Z przodu: duże wloty powietrza i osłona chłodnicy o strukturze plastra miodu, zestaw spoilerów, 18-calowe, 5-ramienne felgi w ekskluzywnym wzorze OPC odsłaniające charakterystyczne dla wersji niebieskie zaciski dużych tarcz hamulcowych, a do tego trapezowe w przekroju rury wydechowe. Wewnątrz: sportowe fotele Recaro, instrumenty w stylu OPC czy skórzana, sportowa kierownica - czyli wszystko na miejscu. Do zobaczenia już we Frankfurcie.


TU zobacz wyposażenie i ceny dostępnych obecnie Opli Vectra

Więcej informacji o autach Opel:

Koniec Speedstera

Zainteresowanie młodszymi: Opel Vectra w rankingu aut używanych

Opel Astra TwinTop

72 tys. zł za nową Zafirę

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport