mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Vel Satis odmieniony

Vel Satis odmieniony

Na genewskim salonie Renault zaprezentowało odświeżonego Vel Satisa. Zmieniony nieco wygląd zewnętrzny plus jeszcze większa elegancja i komfort to główne zmiany w zmodyfikowanym, luksusowym modelu Renault.

Vel Satis odmieniony

Nowy przód posiada osłonę chłodnicy z chromowanymi listwami oraz zmienione światła i dolny wlot powietrza. Tył pojazdu jest obecnie lżejszy i bardziej dynamiczny dzięki widocznym dwóm rurom wydechowym i przezroczystym światłom. We wszystkich wersjach klamki drzwi są obecnie chromowane. Pojawiają się dwa nowe rodzaje aluminiowych obręczy kół – 17 i 18-calowe – oraz dwa nowe kolory nadwozia, Brązkasztanowy i Szaryplatynowy.

Wewnątrz deska rozdzielcza ma bardziej wyrazistą, czystą linię i jest wykonana ze szlachetnych materiałów. Tła zegarów i wskazówki kojarzą się z luksusowymi zegarkami. Pojawiły się nowe tapicerki materiałowe (ciemno-grafitowa lub beżowo-szara) oraz skórzane (bardzo ciemny grafit lub beż tabac).

Siedzenia zapewniają wyjątkowy komfort. Podgrzewane i elektrycznie regulowane przednie fotele składają się z trzech części o niezależnej regulacji. Fotel kierowcy posiada duży zakres regulacji (6 cm  w przypadku regulacji wysokości) i pamięć ustawienia. W połączeniu z kierownicą o regulowanej wysokości i głębokości, pozwalają kierowcy na precyzyjne ustawienie pozycji ciała.

Oferta silników i skrzyń biegów Vel Satisa została zmieniona. W Nowym Vel Satisie została po raz pierwszy wprowadzona nowa wersja silnika 2.0 T. Rozwija ona obecnie moc 170 KM przy 5.000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 3.250 obr/min. Silnik jest wyposażony w turbo sprężarkę typu Twin Scroll, której wysoka sprawność zapewnia lepsze osiągi i większą przyjemność prowadzenia samochodu oraz zmniejszenie emisji substancji szkodliwych. Silnik ten, oferowany w połączeniu z automatyczną i mechaniczną skrzynią biegów spełnia normę spalin Euro 4.

Silnik 2.2 dCi rozwija obecnie moc 140 KM (320 Nm) i wyposażony jest w FAP  (filtr cząstek stałych). Filtr cząstek stałych umieszczony w układzie wydechowym znacznie ogranicza emisję niespalonych cząstek stałych.

Silnik benzynowy 3.5 V6 24V opracowany wspólnie przez Renault i Nissana rozwija moc 245 KM przy i osiąga maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 3 600 obr/min. 85% momentu obrotowego dostępne jest już od 1.200 obr/min, co zapewnia niezwykle elastyczną pracę jednostki i doskonałe przyspieszenie. Silnik ten jest oferowany wyłącznie w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów o 5 przełożeniach. Zespół ten charakteryzuje się cichą i płynną pracą, gwarantuje wysoką przyjemność jazdy.

Silnik turbodiesel 3.0 V6 z bezpośrednim wtryskiem Common Rail i turbo sprężarce o zmiennej geometrii łopatek rozwija moc 180 KM (130 KW) przy 4 400 obr/min i osiąga maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1 800 obr/min. Oferuje doskonałe osiągi przy niskim zużyciu paliwa, a dzięki konstrukcji 6-cylindrowej zapewnia niezwykłą przyjemność prowadzenia pojazdu. W 2005 i 2006 oferta silników zostanie wzbogacona o nowe jednostki.

Nowy Vel Satis dostępny jest w połączeniu z dwoma skrzyniami biegów – 6-biegową mechaniczną i 5-przełożeniową automatyczną Proactive ze sterowaniem impulsowym.

Nowy Vel Satis został wyposażony w zaawansowane rozwiązania technologiczne podnoszące komfort obsługi, takie jak karta Renault "hands free". System wspomagania parkowania posiada obecnie czujniki z przodu i z tyłu pojazdu. Ostrzega kierowcę o znajdujących się w pobliżu przeszkodach za pomocą sygnału dźwiękowego o coraz większej częstotliwości w miarę zbliżania się do przeszkody.

W kabinie zastosowano liczne elementy bezpieczeństwa: czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, samoczynnie dostosowujące się do siły zderzenia, kurtyny powietrzne i poduszki zabezpieczające klatkę piersiową pasażerów siedzących z przodu i z tyłu. Przednie fotele przyczyniają się czynnie do zapewnienia użytkownikom bezpieczeństwa i komfortu. Są wyposażone w 3-punktowe pasy dynamiczne z ogranicznikiem napięcia i zagłówki o regulowanym kącie pochylenia i wysokości. Wszyscy użytkownicy tylnych miejsc dysponują 3-punktowymi dynamicznymi pasami z ogranicznikiem napięcia. System Isofix pozwala na zamocowanie fotelika dla dziecka na dwóch bocznych miejscach z tyłu.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport