mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Vel Satis odmieniony

Vel Satis odmieniony

Na genewskim salonie Renault zaprezentowało odświeżonego Vel Satisa. Zmieniony nieco wygląd zewnętrzny plus jeszcze większa elegancja i komfort to główne zmiany w zmodyfikowanym, luksusowym modelu Renault.

Vel Satis odmieniony

Nowy przód posiada osłonę chłodnicy z chromowanymi listwami oraz zmienione światła i dolny wlot powietrza. Tył pojazdu jest obecnie lżejszy i bardziej dynamiczny dzięki widocznym dwóm rurom wydechowym i przezroczystym światłom. We wszystkich wersjach klamki drzwi są obecnie chromowane. Pojawiają się dwa nowe rodzaje aluminiowych obręczy kół – 17 i 18-calowe – oraz dwa nowe kolory nadwozia, Brązkasztanowy i Szaryplatynowy.

Wewnątrz deska rozdzielcza ma bardziej wyrazistą, czystą linię i jest wykonana ze szlachetnych materiałów. Tła zegarów i wskazówki kojarzą się z luksusowymi zegarkami. Pojawiły się nowe tapicerki materiałowe (ciemno-grafitowa lub beżowo-szara) oraz skórzane (bardzo ciemny grafit lub beż tabac).

Siedzenia zapewniają wyjątkowy komfort. Podgrzewane i elektrycznie regulowane przednie fotele składają się z trzech części o niezależnej regulacji. Fotel kierowcy posiada duży zakres regulacji (6 cm  w przypadku regulacji wysokości) i pamięć ustawienia. W połączeniu z kierownicą o regulowanej wysokości i głębokości, pozwalają kierowcy na precyzyjne ustawienie pozycji ciała.

Oferta silników i skrzyń biegów Vel Satisa została zmieniona. W Nowym Vel Satisie została po raz pierwszy wprowadzona nowa wersja silnika 2.0 T. Rozwija ona obecnie moc 170 KM przy 5.000 obr/min i maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 3.250 obr/min. Silnik jest wyposażony w turbo sprężarkę typu Twin Scroll, której wysoka sprawność zapewnia lepsze osiągi i większą przyjemność prowadzenia samochodu oraz zmniejszenie emisji substancji szkodliwych. Silnik ten, oferowany w połączeniu z automatyczną i mechaniczną skrzynią biegów spełnia normę spalin Euro 4.

Silnik 2.2 dCi rozwija obecnie moc 140 KM (320 Nm) i wyposażony jest w FAP  (filtr cząstek stałych). Filtr cząstek stałych umieszczony w układzie wydechowym znacznie ogranicza emisję niespalonych cząstek stałych.

Silnik benzynowy 3.5 V6 24V opracowany wspólnie przez Renault i Nissana rozwija moc 245 KM przy i osiąga maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 3 600 obr/min. 85% momentu obrotowego dostępne jest już od 1.200 obr/min, co zapewnia niezwykle elastyczną pracę jednostki i doskonałe przyspieszenie. Silnik ten jest oferowany wyłącznie w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów o 5 przełożeniach. Zespół ten charakteryzuje się cichą i płynną pracą, gwarantuje wysoką przyjemność jazdy.

Silnik turbodiesel 3.0 V6 z bezpośrednim wtryskiem Common Rail i turbo sprężarce o zmiennej geometrii łopatek rozwija moc 180 KM (130 KW) przy 4 400 obr/min i osiąga maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1 800 obr/min. Oferuje doskonałe osiągi przy niskim zużyciu paliwa, a dzięki konstrukcji 6-cylindrowej zapewnia niezwykłą przyjemność prowadzenia pojazdu. W 2005 i 2006 oferta silników zostanie wzbogacona o nowe jednostki.

Nowy Vel Satis dostępny jest w połączeniu z dwoma skrzyniami biegów – 6-biegową mechaniczną i 5-przełożeniową automatyczną Proactive ze sterowaniem impulsowym.

Nowy Vel Satis został wyposażony w zaawansowane rozwiązania technologiczne podnoszące komfort obsługi, takie jak karta Renault "hands free". System wspomagania parkowania posiada obecnie czujniki z przodu i z tyłu pojazdu. Ostrzega kierowcę o znajdujących się w pobliżu przeszkodach za pomocą sygnału dźwiękowego o coraz większej częstotliwości w miarę zbliżania się do przeszkody.

W kabinie zastosowano liczne elementy bezpieczeństwa: czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, samoczynnie dostosowujące się do siły zderzenia, kurtyny powietrzne i poduszki zabezpieczające klatkę piersiową pasażerów siedzących z przodu i z tyłu. Przednie fotele przyczyniają się czynnie do zapewnienia użytkownikom bezpieczeństwa i komfortu. Są wyposażone w 3-punktowe pasy dynamiczne z ogranicznikiem napięcia i zagłówki o regulowanym kącie pochylenia i wysokości. Wszyscy użytkownicy tylnych miejsc dysponują 3-punktowymi dynamicznymi pasami z ogranicznikiem napięcia. System Isofix pozwala na zamocowanie fotelika dla dziecka na dwóch bocznych miejscach z tyłu.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowy Mercedes CLS już dostępny. Znamy polskie ceny
Nowy Mercedes CLS już dostępny. Znamy polskie ceny
Polscy klienci mogą już składać zamówienia na nowego Mercedesa CLS. Model, który zadebiutował pod koniec listopada na salonie motoryzacyjnym w Los Angeles kosztuje od 350 500 zł.