mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Volkswagen Bluesport zbliża się

Volkswagen Bluesport zbliża się

Choć decyzja nie została jeszcze podjęta, to wydaje się, iż wszystko zmierza ku temu, że Volkswagen wprowadzi jednak do seryjnej produkcji pokazanego na początku tego roku w Detroit prototypowego roadstera o nazwie Bluesport. Niemiecki producent zdradził właśnie nieco więcej informacji o tym aucie.

Volkswagen Bluesport zbliża się
Volkswagen Bluesport, o ile taka nazwa zostanie utrzymana w przypadku wprowadzenia go do sprzedaży, ma być małym autem (zaledwie 3,99 m długości), który z jednej strony ma oferować olbrzymią przyjemność z jazdy, a z drugiej ma zapewniać najniższe wśród tego typu modeli zużycie paliwa.

Dwuosobowy Bluesport ma centralnie zamontowany silnik, dzięki czemu rozkład jego masy wynosi 45:55, zaś napęd trafia na tylną oś. W prototypie zastosowany został dwulitrowy, wysokoprężny silnik TDI o mocy 180 KM i o dość wysokim momencie obrotowym 350 Nm osiąganym już od 1.750 obr/min. Jednostka współpracuje z sześciobiegową skrzynią typu DSG. Osiągi na papierze wyglądają więcej niż przyzwoicie. 6,6 sekundy trwa sprint do setki, zaś maksymalna prędkość wynosi 226 km/h. Wiadomo już także, że w przypadku rozpoczęcia seryjnej produkcji pod maskę tego roadstera trafiać też będą benzynowe jednostki TSI.

Wysokoprężna wersja prototypu zużywa średnio zaledwie 4,3 l/100 km, a przy tym emisja CO2 wynosi tylko 113 g/km. Jeśli te parametry nie zmienią się w momencie pojawienia się na rynku, to Bluesport będzie pod tym względem jednym z najbardziej ekologicznych roadsterów na rynku, który będzie już spełniać normy emisji Euro 6 obowiązujące od 2014 roku. Przy takim spalaniu, 50-litrowy bak na paliwo pozwoli na przejechanie bez dodatkowego tankowania dystans ponad 1.100 kilometrów.

Niezłe osiągi i bardzo dobre wyniki spalania to zasługa nie tylko oszczędnej jednostki, ale także, a może przede wszystkim, niskiej masy auta. Zastosowanie różnych lekkich, ale wytrzymałych materiałów pozwoliło zredukować masę auta do zaledwie 1.200 kg. Przykładowo miękki, ręcznie składany dach Bluesporta waży jedyne 27 kg.

Na wyniki spalania spory wpływ mają także nowoczesne technologie, jakie Volkswagen wprowadza już w wersjach BlueMotion swoich modeli. A więc przede wszystkim system Start&Stop oraz system do odzyskiwania energii.

Auto zapewnia ponadto także minimum praktyczności. Bagażnik z przodu ma pojemność 112 litrów, zaś drugi z tyłu 70. Razem jest to wystarczająca ilość w codziennym użytkowaniu auta, a także przy weekendowym wyjeździe we dwójkę.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Volkswagen
Tematy w artykule: Volkswagen Volkswagen Concept koncepty

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport