mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Volkswagen CC: Między Passatem, a Phaetonem

Volkswagen CC: Między Passatem, a Phaetonem

Cztery lata temu rynek wszedł najładniejszy Passat w historii. Volkswagen wszedł wtedy w niszę, która do tej pory nie została wyeksploatowana. Teraz przyszedł czas na odświeżenie Passata CC, który tak na dobrą sprawę Passatem już nie jest.

Volkswagen CC: Między Passatem, a Phaetonem

Od momentu kiedy Passat CC zadebiutował na rynku, aż do chwili obecnej, na ten model skusiło się już 320 tysięcy osób na całym świecie. Stwierdzenie, że jest to najładniejszy Passat w historii również nie jest przypadkowe bowiem samochód otrzymał kilka poważnych nagród i wyróżnień takich jak „iF Product Design Award”, „red dot Design Award” oraz „Design Award”.

Druga odsłona tego modelu zaczyna życie pod nową nazwą. Porzucono nazwę Passat i oto mamy do czynienia z Volkswagenem CC. Według wizji producenta samochód ten ma być pomostem pomiędzy Passatem, a luksusowym Phaetonem. Przy okazji ten model ma być kolejnym akcesem Volkswagena do segmentu premium.

Auto, którego ceny startują od 103.490 złotych będzie wyposażone bogatszo niż poprzednik. Wyposażenie seryjne obejmuje teraz między innymi reflektory bi-ksenonowe, funkcję statycznego doświetlania zakrętów oraz nowe, diodowe światła tylne (z innowacyjnym systemem wykorzystującym rozpraszanie światła w elementach światłowodowych).

Seryjne są także: dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, radio RCD 310, listwy na progach ze stali nierdzewnej oraz komfortowe przednie zagłówki z dodatkową regulacją odległości.

 


Ponadto do Volkswagena CC wprowadzonych zostało, oferowanych jako opcja, kilka nowych systemów wspierających kierowcę. Na przykład jak zastosowane po raz pierwszy w Volkswagenie Side Assist Plus z Lane Assist (system ostrzega kierowcę przed pojazdami w martwym polu widzenia i inicjuje odpowiednią ingerencję w układ kierowniczy), a także współpracujący z kamerą system rozpoznawania znaków drogowych. Komfort optymalizuje wentylowany fotel z funkcją masażu.

Wsiadanie do Volkswagena CC dla osób wysokich nie będzie łatwym doświadczeniem z powodu nisko przebiegającej linii dachu, ale kiedy już dostaniemy się do wnętrza będziemy otoczeni materiałami o bardzo wysokiej jakości. Na desce rozdzielczej pojawiło się kilka zmian. Tam gdzie poprzednim modelu nad konsolą środkową znajdowały się dwa schowki, teraz umieszczono zegar w stylu Phaetona. Nowy jest także panel obsługowy Climatronic. Deska rozdzielcza może mieć kolor czarny lub brązowy Natur z dostosowaną do niego dwukolorową, skórzaną tapicerką w elegancko dobranych kolorach St. Tropez (jasne płaszczyzny środkowe siedzeń) / brązowy Natur (ciemne boki siedzeń).

Nowością w ofercie wyposażenia wnętrza są metalowe aplikacje dekoracyjne Titansilber (o wyglądzie aluminium) oraz aplikacja z drewna Ebony, a także z ciemnego szczotkowanego aluminium.

Co warto podkreślić to bardzo dobra izolacja akustyczna wnętrza. Silnik jest ledwo słyszalny, jak i odgłosy dochodzące z zewnątrz. A jeśli mowa o silnikach to pod maską Volkswagena CC dostępnych będzie kilka opcji. Cennik otwierają benzyniaki 1,8 TSI 160KM oraz 2,0 TSI 210KM. Warty uwagi jest silnik V6 3,0 TFSI o mocy 300KM. Pod maską CC można umieścić także diesla o pojemności 2,0 w dwóch odmianach: 140 lub 170KM. Mocniejsze wersje są wyposażone w standardzie w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS. W opcji można domawiać skrzynię DSG lub napęd 4x4.

Najtańszy Volkswagen CC kosztuje 103.490 złotych. Jest to wersja 1,8 TSI z sześciobiegową skrzynią. Najdroższy w cenniku jest model z silnikiem 2,0 TDI o mocy 170KM i 6-biegowym DSG. Kosztuje co najmniej 133.290 złotych.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Cena podstawowa już od: 94 190 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-4dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~cc 2012-03-04

"Przy okazji ten model ma być kolejnym akcesem Volkswagena do segmentu premium." Co to ma być? Przecieź Audi i Porsche to marki premium, VW jest marką popularną. Skąd taki błąd?

~fullcontact 2012-02-09

Szanowny autorze, czy to jest aby po polsku. "będzie wyposażone bogatszo niż poprzednik" Może tak do szkoły by się poszło?

~nygus 2012-02-09

Taaaa, tylko że na oficjalnej stronie www.vw.pl silnik powyżej 2.0 nie występuje :))))

~janusz311@onet.eu 2012-02-09

z pośród samochodów czterodrzwiowe coupe vw jest według mnie najładniejszy.moim skromnym i dyletanckim zdaniem,jedynym konkurentem jest BMW6,mercedes,i Audi nie dorównują tym dwum autom.

~zachary79 2012-02-05

3.6 FSI a nie 3.0 TFSI!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport