mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Volkswagen: CrossBlue nowym SUVem z Wolfsburga

Volkswagen: CrossBlue nowym SUVem z Wolfsburga

Volkswagen chce uderzyć w amerykański rynek dostarczając na niego nowego, siedmioosobowego SUVa. Zanim jednak na rynku pojawi się ten model to Niemcy przestawiają jego koncepcyjną zapowiedź w postaci koncepcyjnego CrossBlue.

Volkswagen: CrossBlue nowym SUVem z Wolfsburga
Auto charakteryzuje się długością nadwozia, która wynosi 5 metrów. Tym samym CrossBlue, będzie największym SUVem w gamie koncernu z Wolfsburga. Jedną z głównych cech tego auta jest kabina przystosowana do podróży siedmiu pasażerów. Stylistyka tego auta została nakreślona w Niemczech, a głównodowodzącym projektu był Walter da Silva oraz Klaus Bischoff. Jeśli chodzi o design są to dwie najważniejsze osoby w koncernie i marce Volkswagen. Nie zabrakło jednak konsultacji amerykańskiego oddziału Volkswagena.

Koncern z Wolfsburga projekt swojego nowego koncepcyjnego auta opisuje jako DNA stylistyki Volkswagena zmieszane z charakterem amerykańskich SUvów. Samochód dokładnie mierzy 4987 mm długości, 2015 mm szerokości oraz 1733 mm wysokości. Auto zostało obute w 21-calowe felgi oraz opony o rozmiarze 285/45.

W CrossBlue nie znajdziemy stylistycznych wodotrysków, w końcu to Volkswagen. Masywny przód został podkreślony nową stylistyką aut z koncernu VW. Środek to również prostota, ale w bardziej eleganckim wydaniu, co podyktowane jest potrzebą rynku amerykańskiego.

Produkcyjna wersja Volkswagena CrossBlue ma powstać na nowej płycie podłogowej, podobnej do MQB, ale przeznaczonej dla nowego Porsche Cayenne czy Audi Q7. Jeśli ktoś spodziewa się, że pod maską znajdziemy potężną jednostkę benzynową to po sprawdzeniu szczegółów technicznych mocno się rozczaruje. Volkswagen w nowym koncepcyjnym modelu zastosował  połączenie jednostki TDI wraz z elektrycznymi silnikami. Pod maską pracuje 190-konny silnik TDI zestawiony z 6-biegową skrzynią DSG. W centralnym tunelu ukryto akumulatory litowo-jonowe. W przedniej osi pracuje elektryczny motor o mocy 40 kW, w tylnej większy o mocy 85 KW. Cały zestaw charakteryzuje się łączną mocą 225 kW.  Maksymalna prędkość tego auta wynosić ma 204 km/h. CrossBlue ma zadowalać się jedynie ilością 2.1 l paliwa na 100 przejechanych kilometrów.

CrossBlue posiada napęd na oś przednią, który przekazywany jest z motoru TDI oraz przedniego silnika E-motor. Opcjonalnie jest realizowany napęd na obie osie, poprzez zaprzęgniecie do pracy elektrycznego silnika znajdującego się na osi tylnej. Samochód zapowiada produkcyjna wersję przeznaczoną na rynek amerykański i jak na razie nie wiadomo czy auto trafi również do Europy.



Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport