mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Volkswagen CrossGolf w Genewie

Volkswagen CrossGolf w Genewie

Niesamowity ścisk nowości szykuje się na stoisku Volkswagena podczas zbliżających się targów motoryzacyjnych w Genewie. Kolejną premierą, jaką będzie można zobaczyć już w przyszłym tygodniu, będzie Golf w uterenowionej wersji Cross.

Volkswagen CrossGolf w Genewie
Model ten, który na rynku pojawi się już w kwietniu tego roku, będzie szóstą wersją zbudowaną na bazie najpopularniejszego w Europie samochodu. Golf Cross dołączy tym samym do klasycznego Golfa, Golfa Plus, Golfa Varianta, Golfa GTI oraz Golfa R. Zbudowany na bazie Golfa Plus, Cross uzupełnie lukę w gamie Volkswagena pomiędzy autami z segmentu MPV a większymi SUV-ami.

Stylistycznie druga generacja CrossGolfa będzie oczywiście nawiązywać do pozostałych wersji, jednak podobnie jak CrossPolo, który również po raz pierwszy zostanie zaprezentowany w Genewie, będzie nieco bardziej masywna. Poza większymi zderzakami, nadkolami, osłonami podwozia, zwiększono także o 20 mm prześwit (w stosunku do Plusa), który w tej wersji wynosić będzie 111 mm.

Sonda Która z prezentowanych na wystawie w Genewie nowości będzie największym hitem targów?
Alfa Romeo Giulietta
22.63 %
Audi A1
16.05 %
Dacia Duster
7.82 %
Lexus CT 200h
4.53 %
MINI Countryman
2.06 %
Mitsubishi ASX
2.06 %
Nissan Juke
3.29 %
Opel Meriva
4.12 %
Porsche Cayenne
7 %
Renault Wind
2.47 %
Volkswagen Polo GTI
4.12 %
Volkswagen Touareg
2.88 %
Volvo S60
15.23 %
inny model
5.76 %
Wnętrze Crossa również będzie bazować na Plusie. Pasażerowie docenią przede wszystkim ilość miejsca na nogi, fakt, że siedzi się dość wysoko, oraz możliwość sporej aranżacji wnętrza. Tylna kanapa jest bowiem dzielona, przesuwana i z możliwością składania. Dzięki temu pojemność bagażnika można regulować w zależności od położenia kanapy od 395 do 540 litrów, a po jej całkowitym złożeniu uzyskujemy nawet 1.450 litrów.

Napędzany na przednią oś CrossGolf dostępny będzie w pięciu wersjach silnikowych, wyłącznie z turbodoładowaniem. Silniki wysokoprężne to znane już z innych modeli jednostki 1,6 TDI o mocy 105 KM oraz 2,0 TDI o mocy 140 KM. Obie gwarantować mają przyzwoite osiągi przy niewielkim apetycie na paliwo. Przykładowo mocniejszy z diesli, z maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm osiąganym już przy 1.750 obr/min, z 6-biegową skrzynią spala średnio 5,3 l/100 km.

Gama silników benzynowych składać się będzie z jednostek TSI, na czele których stoi podwójnie doładowany 160-konny motor, którego maksymalny moment obrotowy 240 Nm osiągany jest już od 1.500 obr/min. CrossGolf z tym silnikiem i 6-biegową skrzynią manualną będzie w stanie rozpędzić się do 207 km/h, a średnio spali 6,8 l/100 km. Alternatywą wobec manualnej skrzyni jest 7-stopniowa przekładnia DSG, z którą jednak Cross uzyskuje identyczne średnie wyniki spalania. Pozostałe dwa silniki benzynowe dysponują mocą 105 i 122 koni mechanicznych.

Dwusprzęgłowa automatyczna przekładnia DSG dostępna będzie jako opcjonalne wyposażenie do wszystkich wersji poza najsłabszym silnikiem benzynowym. W przypadku jednostek benzynowych i 105-konnego diesla skrzynia będzie mieć 7 przełożeń, zaś w 140-konnej wersji wysokoprężnej skrzynia dysponuje tylko 6 biegami, jednak zoptymalizowanymi do wysokich wartości momentu obrotowego.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport