mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Volkswagen Golf Sportsvan już w Polsce!

Volkswagen Golf Sportsvan już w Polsce!

Wachlarz wersji siódmej generacji Volkswagena Golfa rozszerza się o kolejny model. Tym razem jest to mieszanka kombi i vana o sportowych aspiracjach. Przynajmniej wskazuje na to jego nazwa. W polskich salonach wylądował właśnie Volkswagen Golf Sportsvan w cenie wynoszącej ponad 67 tys. zł.

Volkswagen Golf Sportsvan już w Polsce!

Sportsvan to następca Golfa Plus, który na polskim rynku nie sprzedawał się fenomenalnie. Wystarczyło jednak tylko przekroczyć naszą zachodnią granicę by odnotować tam wynik wynoszący ponad pół miliona sprzedanych egzemplarzy. Na całym świecie ten model znalazł prawie 900 tys. nabywców. 

Przedstawiciel segmentu MPV będzie walczył o prymat z Fordem C-MAX oraz Kią Carens. Samochód nie przeszedł rewolucji w stosunku do poprzedniej generacji. Zachowawcza stylistyka upodabnia go tylko do aktualnej gamy modelowej Volkswagena. 

Z długością 4.338 mm Golf Sportsvan jest o 134 mm dłuższy niż Golf Plus, o 83 mm dłuższy od klasycznego Golfa i o 224 mm krótszy, niż Variant. Szerokość Sportsvana to 1.807 mm, jest zatem mniej więcej tak samo szeroki, jak Golf i Golf Variant (poprzednik był o 48 mm węższy). Pod względem wysokości, bez relingów dachowych, Golf Sportsvan i Golf Plus są prawie identyczne (1.578/1.580 mm). Golf Hatchback jest niższy o 126 mm, a Golf Variant bez relingów o 117 mm. Dynamiczną sylwetkę Golfa Sportsvana podkreśla skrócony o 20 mm przedni zwis. Natomiast tylny zwis został przedłużony o 47 mm, między innymi w celu powiększenia bagażnika. 

Wpłynęło to znacząco na funkcjonalność i komfort przestrzeni pasażerskiej. Gdyby umiejscowić go w gamie modelowej Volkswagena to idealnie wpasowałby się pomiędzy Golfa, a Tourana. Sportsvan został zbudowany na platformie modułowej MQB, dzięki czemu w porównaniu z poprzednikiem udało się go odchudzić aż o 90 kg. 

 

Nowy model został optycznie wydłużony oraz nabrał sportowych rysów. W jego stylistyce w oczy rzuca się bardzo długi pas szyb z dwoma dodatkowym oknami (w obszarze słupka A i D), mocno zaznaczona linia na wysokości specjalnie zaprojektowanych dla Golfa Sportsvana klamek, lusterka boczne osadzone na drzwiach oraz typowe dla Golfa słupki D. Za jego wygląd odpowiedzialny był Klaus Bischoff. 

Nowością w Golfie Sportsvanie jest opcjonalny fotel ergoActive z 14-pozycyjną regulacją, wyróżniony znakiem jakości AGR. Ten wyjątkowo ergonomiczny fotel kierowcy posiada między innymi 4-pozycyjną regulację podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa i funkcję masażu. Długość wnętrza wzrosła w porównaniu z poprzednikiem o 35 mm. 

Dzięki przedłużonemu rozstawowi osi i większemu zwisowi tylnemu, Golf Sportsvan oferuje z tyłu znacznie więcej miejsca, niż poprzednik. Maksymalna odległość między punktem bioder przednich i tylnych siedzeń wzrosła w drugim rzędzie z 865 do 898 mm (przy tylnej kanapie przesuniętej maksymalnie do tyłu). Te prawie 30 mm jest zauważalne w praktyce, bowiem nawet osoby o wzroście 1,90 metra mogą wygodnie usiąść jedna za drugą. Dodatkową cechą tego modelu jest przesuwana wzdłużnie i dzielona w stosunku 60:40 tylna kanapa. Trzyosobową kanapę można przesunąć nawet o 180 mm (poprzednik: 160 mm). Pasażerowie mają także możliwość regulacji pochylenia oparcia tylnej kanapy. 

Pojemność bagażnika wzrosła w porównaniu z poprzednikiem o 76 litrów do 500 litrów. Jednak po przesunięciu tylnej kanapy w skrajną pozycję przestrzeń rośnie do 590 litrów. W przypadku wykorzystania przestrzeni bagażowej aż do oparć przednich foteli i załadunku po dach, maksymalna pojemność wynosi 1.520 litrów, co oznacza wzrost o 70 litrów. Włożymy wtedy do środka przedmioty i długości 2.5242 mm. 

Wszystkie jednostki Golfa Sportsvana wyposażone są seryjnie w system Start-Stop oraz zostały poprawione tak, by zużywać 20 procent mniej paliwa, niż u poprzednika. 

Cztery silniki benzynowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TSI) rozwijają moc: 1.2 TSI - 85 KM, 110 KM lub 1.4 TSI - 125 KM oraz 150 KM. Silniki wysokoprężne, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa (TDI) dysponują mocą 110 KM (1.6 TDI) i 150 KM (2.0 TDI). Wszystkie jednostki napędowe z wyjątkiem najsłabszego TSI mogą być połączone opcjonalnie z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową DSG. 

Podobnie jak klasyczny Golf i Golf Variant, także Sportsvan jest oferowany w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. Wersja podstawowa zostałą wyposażona w takie elementy jak: XDS+, nowy hamulec multikolizyjny, diodowe podświetlenie tablicy rejestracyjnej, szyby termoizolacyjne, fotel kierowcy z regulacją wysokości, klimatyzację, wskaźnik ciśnienia w oponach, nowy elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, radio z 5-calowym ekranem dotykowym, dwupoziomową podłogę bagażnika, stabilną osłonę przestrzeni bagażowej oraz funkcję zwalniania blokady oparcia tylnych siedzeń bezpośrednio z bagażnika. Do tego dochodzą takie rozwiązania jak: siedem poduszek powietrznych, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESC, zagłówki zoptymalizowane pod kątem bezpieczeństwa oraz funkcja automatycznej aktywacji świateł awaryjnych podczas hamowania z pełną siłą.

Na liście wyposażenia opcjonalnego pojawiły się nowe systemy wspierające kierowcę. Po raz pierwszy oferowany będzie Blind Spot Sensor z asystentem ułatwiającym wyjechanie z miejsca parkingowego. Dostępne będą także takie systemy, jak adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, automatyczny tempomat ACC, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, proaktywny system ochrony pasażerów, funkcje regulacji świateł drogowych Light Assist i Dynamic Light Assist, funkcja wyboru profilu jazdy, asystent utrzymania pasa ruchu Lane Assist i asystent parkowania Park Assist.

 

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport