mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Volkswagen Golf VII - Polska premiera

Volkswagen Golf VII - Polska premiera

Najpierw 4 września pojawił się w Berlinie, kilka tygodni później w Paryżu, a przedwczoraj w Serocku. Mieliśmy okazję zobaczyć jak prezentuje się nowy Volkswagen Golf siódmej generacji. Tym razem odmłodniał, schudł aż o 100kg, mniej zużywa i jest tańszy.

Volkswagen Golf VII - Polska premiera

To z pewnością jedna z najważniejszych premier motoryzacyjnych tego roku, choć gdyby spojrzeć na ostatnią dekadę to zauważymy, że kolejne generacje Golfa zaczęły się pojawiać w coraz mniejszych odstępach czasu. Ledwie podziwialiśmy "przełomowego " Golfa IV, a już przyszło się nam witać z siódmą odsłoną niekwestionowanego hitu segmentu kompakt, zwanego przez niektórych "segmentem Golfa".

Nowa generacja Volkswagena Golfa została zbudowana na płycie podłogowej MQB, o której mówi się już od dawna, a która będzie i jest bazą dla wszystkich najważniejszych modeli w grupie Volkswagena. Priorytetem dla inżynierów z Wolfsburga było przede wszystkim odchudzenie samochodu. Operacja się powiodła bowiem siódma odsłona Golfa jest lżejsza od poprzedniej aż o 100 kilogramów (na co składa się maks. 6,0 kg układy elektryczne, maks. 40,0 kg silniki, maks. 26,0 kg podwozie oraz maks. 37,0 kg elementy nadwozia).

Co ważne odbyło się to przy jednoczesnym powiększeniem gabarytów samochodu. Nowa generacja jest dłuższa o 56mm, a rozstaw osi wzrósł o 59mm. Na pierwszy rzut oka mamy wrażenie, że w nowej wersji projektanci zmienili tylko wygląd przednich i tylnych reflektorów. Na szczęście podczas prezentacji mieliśmy podstawione wszystkie siedem generacji Volkswagena Golfa, tak więc mogliśmy na własne oczy przekonać, że nie jest to face-lifting, tylko zupełnie nowy samochód. Sylwetka z profilu zrobiła sie teraz dużo bardziej dynamiczna. Pod pewnym kątem Golf zaczyna przypominać trochę Leona.

Dzięki powiększonemu rozstawowi osi miejsca na tylnej kanapie jest teraz zauważalnie więcej. W bagażniku zmieścimy teraz o 30 litrów więcej, czyli w sumie 380 litrów bagażu. we wszystkich wersjach kanapa jest dzielona w stosunku 60:40.

Stylistyka wnętrza została zmieniona w sposób zauważalny. I w tym momencie pojawia się polski akcent. Głównym stylistą wnętrza w Golfie VII jest Tomasz Bachorski, który powiedział, że "wszystkie elementy wnętrza zostały zaprojektowane od nowa". W bogatych wersjach bardzo ładnie prezentują się plastiki w czarnym, połyskującym kolorze oraz skórzana tapicerka.



Będąc w środku nie można nie zauważyć całkowicie nowego systemu multimedialnego. Po raz pierwszy Volkswagen zastosował ekrany dotykowe z czujnikami zbliżeniowymi i funkcją reagującą na ruchy przesuwania i powiększania, jak w smartfonie.

Gama jednostek napędowych w Volkswagenie Golfie siódmej generacji jest jak zwykle bardzo imponująca. Każdy znajdzie tutaj coś dla siebie. Bazową jednostką jest 1.2 TSI o mocy 85KM. Dla bardziej wymagających oferowany jest silnik o tej samej konstrukcji leczy dysponujący mocą 105KM. Na liście benzyniaków są jeszcze dwie pozycje o pojemności 1.4 TSI: 122 i 140KM.

W przypadku jednostek wysokoprężnych do wyboru mamy 1.6 TDI 105 i 110KM oraz 2.0 TDI o mocy 150KM.

Nowy Golf, w momencie wprowadzania na rynek oferowany w trzech liniach wyposażenia – Trendline, Comfortline i Highline. Cena podstawowej wersji nie wzrosła, a nawet zmalała. W Polsce nowy Golf 1.2 TSI Trendline o mocy 85 KM będzie kosztował 59.990 zł, czyli dokładnie 1.000 zł mniej, niż bazowa wersja poprzedniego modelu o mocy 80 KM (Golf 1.4 MPI).

Każdy Golf siódmej generacji wyposażony jest między innymi w siedem poduszek powietrznych i ESC. Dodatkowe elementy wyposażenia, których nie było w poprzedniej wersji, to między innymi system radiowy z 5-calowym ekranem dotykowym TFT, króciec wlewu paliwa z zabezpieczeniem przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa (dla samochodów z silnikiem wysokoprężnym), podwójna podłoga bagażnika, ECO-HMI (informacje i wskazówki komputera pokładowego dotyczące zużycia paliwa), hamulec multikolizyjny, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, wskaźnik ciśnienia w oponach Plus, tryb rekuperacji i system Start-Stop.

Dodatkowo auto jest wyposażone w światła do jazdy w dzień, opony 195 (15 cali), pełnowymiarowe koło zapasowe, dyfuzor z tyłu, szyby termoizolacyjne o zielonym odcieniu, klimatyzacja Climatic czy elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne.

Nowością na liście wyposażenia nowego Golfa jest wspomniany wyżej hamulec multikolizyjny. Jest to rozwiązanie, które automatycznie przyhamowuje pojazd ulegające zderzeniu, aby w istotnym stopniu zmniejszyć występującą jeszcze energię kinetyczną. Hamulec multikolizyjny jest wyzwalany po zarejestrowaniu pierwszej kolizji przez system analizujący informacje z czujników poduszek powietrznych. Przyhamowanie samochodu przez hamulec multikolizyjny jest ograniczone przez moduł sterowania ESC do maks. 0,6 G.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~tsi 2007 2012-11-18

a moj golf v z 2007 r z przebiegiem 60tkm z silnikiem TSI 122km posypał się jak próchno:( wałek rozrządu, regulator, łancuch ,napinacz i takie tam pierdoły:)koszt naprawy 6 tys pln pomyslcie zanim kupicie vw

~Jon 2012-10-19

Filutku jeżeli tankujesz co 560 km to zakładam że tankujesz po 50 litrów (w zbiorniku Pozostaje 14 l ale po co?), twój samochód spala w takim razie średnio 8,9 litra. Może masz SUVa, a może sportowy samochód. W tych pojazdach takie zużycie paliwa jest normalne. Jeżeli jest to samochód do normalnej jazdy po drogach publicznych, to spalanie jest dramatycznie wysokie i najlepiej zmienić go na normalnie spalający (do ok. 7l)

~Jon 2012-10-19

\kosmetyczne zmiany nadwozia i zastosowanie dokładnie tych samych silników. Czy można to nazwać nowym modelem? oim zdanie to jest nadużycie słowne, ale pewnie i tak go kupię :)

~raiders z ciemnogrodu 2012-10-18

opamiętajcie się ! a my co mamy ? nic poza marketami :(

~kia ceed 2012-10-18

kia ceed jeśli nie lepsza, to na pewno w niczym nie jest gorsza

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport