mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Volkswagen Jetta: Między Golfem a Passatem

Volkswagen Jetta: Między Golfem a Passatem

Volkswagen Jetta jest na świecie znana i lubiana. Do tej pory razem z poprzednimi generacjami sprzedano ponad 9,6 miliona egzemplarzy tego modelu. Nowa Jetta odcina się od Golfa i upodabnia do Passata oraz wjeżdża z impetem na polski rynek.

Volkswagen Jetta: Między Golfem a Passatem

Pierwsze generacje Jetty były zasadniczo pochodną Golfa o nadwoziu limuzyny, ale teraz jest to już podobno przeszłość. Zamiarem Volkswagena było uzupełnienie linii modelowej w przestrzeni pomiędzy kompaktowym Golfem, a przedstawicielem klasy średniej - Passatem.

Samochody typu Jetty nie cieszyły się do tej pory wielką popularnością na Starym Kontynencie. Dlatego koncern postanowił zmienić trochę założenia przy konstruowaniu nowej wersji. Nowy model ma długość 4,64 metra, wysokość 1,45 metra i szerokość 1,78 metra. Jest zatem o dziewięć centymetrów dłuższy od poprzednika. To czyni go także największym modelem spośród konkurencji w segmencie kompaktowych sedanów. Jetta jest większa niż Renault Fluence, Skoda Octavia czy Ford Focus.

Już w wersji podstawowej oparcie tylnej kanapy jest dzielone w stosunku 40/60. Bagażnik o pojemności 510 litrów może być otwierany zdalnie (przyciskiem na drzwiach kierowcy
lub pilotem centralnego zamka). Otwór na środku oparcia tylnej kanapy (seryjny od wersji Comfortline) pozwala na przewożenie długich przedmiotów.

 

W Europie Volkswagen oferuje Jettę w trzech liniach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Takie rozwiązania, jak klimatyzacja (Climatic), elektrycznie otwierane i zamykane wszystkie szyby, sześć poduszek powietrznych i ESP z funkcją podpowiedzi ruchem kierownicy i stabilizacją przyczepy należą już do wyposażenia seryjnego wersji Trendline.

Wnętrze Jetty zostało zaprojektowane od nowa na płycie podłogowej w której zwiększony został rozstaw osi. Już na pierwszy rzut oka Jetta zaskakuje ilością miejsca na tylnej kanapie. W porównaniu do innych przedstawicieli tego segmentu, w Volkswagenie wygodnie poczują się nawet pasażerowie, których wzrost przekracza 185 centymetrów. Nogi nie będą ściśnięte pomiędzy kanapą, a oparciem fotela. Oczwyiście na tylnej kanapie zmieszczą się tylko dwie dorosłe osoby.


Stylistyka wnętrza została utrzymana w tym samym klimacie co w innych modelach Volkswagena. Praktycznie mało tutaj różnić pomiędzy Jettą, a Golfem. Jedynie konsola środkowa została skierowana lekko w kierunku kierowcy. Poza tym wszystko jest na swoim miejscu, dzięki czemu nawet świeży użytkownik Jetty w kilka sekund odnajdzie się na pokładzie samochodu.

Volkswagen Jetta zadebiutuje na naszym rynku wraz z dwoma jednostkami napędowymi o mocy 105 koni mechanicznych. Do wyboru jest silnik TDI o pojemności 1,6 litra oraz benzynowe TSI o pojemności 1,2 litra. Obie jednostki można zamówić w oszczędnej odmianie BlueMotion Technology. Wersja Diesel bardzo dobrze sprawdza się w połączeniu z siedmiostopniową skrzynią DSG.

W ciągu roku ofertę uzupełnią trzy inne silniki dla Jetty. Będą to trzy TSI o mocy 122 KM, 160 KM i 200 KM. Poza 1.2 TSI opcjonalnie wszystkie silniki Jetty mogą być połączone z przekładnią DSG. Dodatkowo zadebiutuje jeszcze silnik diesla o pojemności dwóch litrów i mocy 140 koni.

Cennik nowego Volkswagena Jetty otwiera wersja z silnikiem 1,2 TSI i sześciobiegową skrzynią w wyposażeniu Trendline, która kosztuje 69.390 złotych. Najtańszy diesel w wersji Trendline zaczyna się od kwoty 78.590 złotych. Topowe wersje Highline z najmocniejszym dieslem kosztować będą od 99.790 złotych. Tak więc Jetta w porównaniu z Golfem jest droższa średnio o 3-4 tysiące złotych. W tym przedziale cenowym klienci dostają samochód, który wizualnie przypomina bardzo mocno Passata, a we wnętrzu oferuje więcej miejsca niż Golf.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Jetta
Volkswagen Jetta
Cena podstawowa już od: 71 390 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

icek_star 2011-02-09

podstawowa Skoda O. jest o 10 tysiaków tańsza od najtańszej Jetty. proste :P

~solaris urbino 2011-02-08

Ja się dziwie że w Polsce sprzedaje się tak dobrze octavia (samochód bardzo średni), a tak słabo vw jetta ! To niezrozumiałe. Jetta jest dużo lepsza, ładniejsza, lepszy wizerunek firmy, itd.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport