mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Volkswagen Jetta po face-liftingu w Polsce

Volkswagen Jetta po face-liftingu w Polsce

Diabeł tkwi w szczegółach. Takie wnioski wyciągamy po pierwszym kontakcie z nowym Volkswagenem Jetta, który tak naprawdę nowy jest tylko z nazwy. Wersja po face-liftingu wjeżdża właśnie na polskie drogi. Zobacz, co zmieniło się w modelu przeznaczonym na rocznik 2015.

Volkswagen Jetta po face-liftingu w Polsce

Volkswagen Jetta funkcjonuje na rynku motoryzacyjnym od 1979 roku. Przez ten czas samochód znalazł prawie 14 milionów nabywców. W samym ubiegłym roku niemiecki koncern przekazał w ręce klientów przeszło 925 tysięcy egzemplarzy tego modelu. Od wielu lat Jetta za oceanem jest niekwestionowanym liderem sprzedaży modeli ze znaczkiem VW na masce.

Na rynku pojawia się właśnie nowa Jetta. Określenie "nowa" jest tutaj stosowane trochę na wyrost, ponieważ zmiany w tym modelu są tak naprawdę kosmetyczne. Volkswagen postanowił delikatnie podrasować swój, zresztą bardzo dobry, model.

Odświeżoną Jettę zdradzą: nowa osłona chłodnicy z trzema poprzecznymi listwami, reflektory bi-ksenonowe z funkcją dynamicznego i statycznego doświetlania zakrętów oraz z diodowymi światłami do jazdy dziennej (oferowane jako opcja) i nowy zderzak.



Jetta mierzy 4659 mm długości, 1778 mm szerokości (bez lusterek zewnętrznych) i 1453 mm wysokości. Inżynierowie ulepszyli w niej współczynnik oporu powietrza o 10 procent.  

We wnętrzu również nie ma rewolucji, ale poprawa jakości jest zauważalna. Pojawiły się nowe wskaźniki osadzone w osobnych tubach i wyświetlacz wielofunkcyjny (na życzenie kolorowy). Nowe są również kierownice, elementy dekoracyjne na konsoli środkowej (błyszczący, czarny panel wokół dźwigni zmiany biegów), chromowane detale przy elementach obsługi systemu Climatronic, otwory układu wentylacji, oświetlenie Ambiente (podświetlone klamki w drzwiach i oświetlona przestrzeń wokół nóg) oraz kolory i desenie tapicerki siedzeń, a także poszycia drzwi.

Nowe wyposażenie
Po raz pierwszy Volkswagen oferuje Jettę z systemami Blind Spot Monitor, Rear Traffic Alert, Front Assist z funkcją ostrzegania przed zagrożeniem kolizją. Ponadto Jettę można wyposażyć w reflektory bi-ksenonowe z funkcją dynamicznego i statycznego doświetlania zakrętów z diodowymi światłami do jazdy dziennej. Z tyłu nową generację Jetty można rozpoznać po zmienionej pokrywie bagażnika, charakterystycznych tylnych światłach (które w opcji są diodowe) i po zderzaku.

Silniki
Wszystkie jednostki dostępne w nowym Volkswagenie Jetta są wyposażone seryjnie w system Start-Stop, który pozwala oszczędzać paliwo podczas chwilowego postoju.

Podstawową jednostką jest silnik benzynowy 1.2 TSI o mocy 105 KM (175 Nm). Jest on wyposażony w turbodoładowanie oraz bezpośredni wtrysk. Zużycie paliwa przez ten silnik to 5,1 l/100 km. Kolejna jednostka w gamie to 1.4 TSI dostępne w dwóch wariantach mocy. Słabsza wersja oferuje 125 KM (200 Nm) i zużywa 5,4 l/100 km. Mocniejszy wariant to 150 KM (250 Nm). Oba silniki są dostępne ze skrzynią manualną oraz opcjonalnym DSG, które pozwala obniżyć spalanie.

Na liście jednostek wysokoprężnych znajduje się jedynie wariant 2.0 TDI. Silnik ten jest oferowany w dwóch wersjach: 110 i 150 KM. Pierwsza wersja oferuje maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm, natomiast drugi zapewnia 340 Nm. Spalanie w obu silnikach zamyka się w granicach 4,2-4,4 l/100km.



Wersje i wyposażenie podstawowe
Odświeżona Jetta będzie dostępna na polskim rynku w trzech wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Na liście podstawowego wyposażenia znajdą się m.in.: system ESC, czołowe oraz boczne poduszki powietrzne z przodu, kurtyny powietrzne, radio RCD 210, system Start-Stop, klimatyzację Climatic, komputer pokładowy oraz dojazdowe koło zapasowe. Najbogatsza wersja highline posiada dodatkowo przyciemniane szyby, reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, kierownicę multifunkcyjną, sportowe fotele, system rozpoznający zmęczenie kierowcy, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, tempomat oraz czujnik deszczu.

Ceny Volkswagena Jetta 2015
Podstawowa wersja Jetty z silnikiem 1.2 TSI (105 KM) kosztuje od 69 290 zł. Za model z silnikiem 1.4 TSI (125 KM) zapłacimy od 72 590 zł. Do mocniejszego wariantu trzeba trochę dopłacić, wersja 150 KM kosztuje od 78 190 zł. Najtańszy diesel w gamie (2.0 TDI 110 KM) kosztuje od 80 590 zł. Najmocniejsza Jetta z dieslem pod maską zaczyna się od kwoty 92 590 zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Jetta
Volkswagen Jetta
Cena podstawowa już od: 71 390 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport