mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Volkswagen Passat Alltrack od września w sprzedaży

Volkswagen Passat Alltrack od września w sprzedaży

Producent z Wolfsburga opublikował właśnie zdjęcia i informacje na temat najbardziej uniwersalnej wersji Passata. Zobaczcie nowego Alltracka.

Volkswagen Passat Alltrack od września w sprzedaży
Volkswagen Passat Alltrack to auto dla osób, które wszystkie cechy niemieckiego auta klasy średniej chcą wzbogacić o możliwość bezstresowego wjazdu do lasu, pokonywania błotnistych lub zaśnieżonych dróg oraz ciągnięcia dużych przyczep.

Czym Alltrack różni się od zwykłego Passata Varianta? Po pierwsze - napędem 4Motion, czyli wszystkie cztery koła są napędzane za pomocą sprzęgła Haldex 5. generacji. Domyślnie Passata ciągnie przednia oś, ale gdy pokładowa elektronika zauważy problemy z trakcją szybko przekazuje trochę koni mechanicznych na tył. W mocniejszych wersjach Alltracka jest także system XDS+, który w zakrętach potrafi przyhamowywać poszczególne koła dla poprawy stabilności auta.
W trudniejszych warunkach pomocny będzie z pewnością tryb Offroad, który dołączył do tradycyjnego zestawu ustawień układu napędowego i zawieszenia (Eco, Normal, Sport i Individual). Ingeruje on w pracę ABS-u, uruchamia asystenta wjazdu i zjazdu z wzniesienia i pozwala silnikowi wkręcić się na wyższe obroty w wersjach z automatyczną skrzynią biegów.

Terenowy Passat ma również o 2,75cm wyższy prześwit niż tradycyjne odmiany, co wraz z osłonami podwozia pozwala bez większego stresu forsować nie tylko miejskie krawężniki, ale także kamieniste i wyboiste drogi. Szerokie progi boczne, masywne zderzaki i nakładki nadkoli to już głównie elementy wpływające na styl Alltracka, podobnie jak srebrne relingi dachowe i 17-calowe alufelgi. W środku wyróżniają się listwy ozdobne na progach oraz zmodyfikowane fotele z nową tapicerką.

Volkswagen Passat Alltrack może mieć pod maską jeden z 5 silników. Benzynowe TSI o pojemności 1,4 litra ma 150KM i manualną skrzynię 6-biegową, a 2-litrowy motor oznacza 220KM i standardowy "automat" DSG (również 6 biegów). Wolicie diesla? Oferta silników wysokoprężnych jest szersza, choć teoretycznie obejmuje tylko jedną jednostkę napędową: 2,0 TDI. Volkswagen przewidział jednak aż 3 wersje mocy: 150, 190 i 240KM i tutaj również podstawowy silnik oznacza manualną zmianę biegów, a z mocniejszymi współpracuje automatyczne DSG.

Silnik 1,4 TSI pozwala Alltrackowi ciągnąć przyczepę do 1800kg masy, ale już wszystkie pozostałe napędy są wystarczające, by podpiąć 2,2 tony do haka. Atrakcyjnym dodatkiem dla wielbicieli karawaningu jest Trailer Assist, czyli system ułatwiający cofanie z przyczepą.

Volkswagena Passata Alltrack po raz pierwszy będzie można oglądać na salonie samochodowym w Genewie, którego 85. edycja rusza 3 marca. Sprzedaż w Europie ruszy pod koniec września.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
Cena podstawowa już od: 94 190 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-4dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport