mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Volkswagen Sharan bez tajemnic

Volkswagen Sharan bez tajemnic

Wśród sporej liczby premier na stoisku Volkswagena w Genewie jedną udało się Niemcom utrzymać niemal w całkowitej tajemnicy do samego końca. To nowy Volkswagen Sharan.

Volkswagen Sharan bez tajemnic

Jak zapewniają niemieccy inżynierowie nowa generacja Sharana została udoskonalona w każdym elemencie - od najmniejszej śrubki, aż po najnowsze technologie. Zaprojektowany przez Waltera de Silvę model posiada cechy charakterystyczne dla wszystkich nowych Volkswagenów, w tym przede wszystkim przedni pas nadwozia. W stosunku do poprzednika jest o 22 cm dłuższy (4,58 m), o 9,2 cm szerszy (1,9 m) i o 1,2 cm niższy (1,72 m).

Jednak nie wymiary, ani design mają stanowić o sile nowego Sharana. To przede wszystkim funkcjonalne rozwiązania oraz najnowsza technologia. Z pewnością klienci docenią zmienny układ siedzeń EasyFold (do 7 miejsc siedzących), siedem poduszek powietrznych, automatyczne sterowanie światłami drogowymi Light Assist czy też reflektory bi-ksenonowe z diodowymi światłami do jazdy w dzień i pozycyjnymi. Nowością w tej serii jest także adaptacyjna regulacja zawieszenia (DCC) i automatyczne poziomowanie podwozia w zależności od obciążenia samochodu.

>>Zobacz więcej o wystawie Genewa 2010<<

Właściwości jezdne nowego vana Volkswagena pod względem poziomu dynamiki i komfortu mają dorównywać Passatowi. Elektroniczny hamulec parkingowy i udoskonalony system ułatwiający manewrowanie przy parkowaniu Park Assist (umożliwia parkowanie w lukach dłuższych od samochodu o zaledwie 0,8 m, także na krawężniku, między drzewami oraz po raz pierwszy na świecie w vanie – na miejscach prostopadłych do kierunku jazdy) zapewniają dodatkowy komfort i bezpieczeństwo. Jako jedyny van w swojej klasie model ten będzie dostępny z napędem na wszystkie koła (Sharan 2.0 TDI 4Motion o mocy 140 KM).

Nowy Sharan dostępny będzie w czterech wersjach silnikowych, które zostały zoptymalizowane w stosunku do poprzednich jednostek pod kątem spalania. Dwa TSI mają moc 150 KM i 200 KM, natomiast TDI - 140 KM i 170 KM. W połączeniu z silnikami o mocy do 170 KM włącznie montowany jest seryjnie system Start-Stop i system odzyskiwania energii. Ze średnim zużyciem paliwa 5,5 l/100km osiągający prędkość maksymalną 194 km/h Sharan 2.0 TDI w wersji 140 KM ustanawia nowy rekord spalania w swoim segmencie. Imponujący jest również zasięg między tankowaniami, który przy 70-litrowym zbiorniku wynosi 1.273 kilometry.

>>Zobacz więcej o wystawie Genewa 2010<<

Po raz pierwszy wszystkie te silniki będą dostępne z przekładnią dwusprzęgłową DSG. W przypadku TSI o mocy 200 KM DSG będzie montowana seryjnie.

 

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Sharan
Volkswagen Sharan
Cena podstawowa już od: 116 690 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

~Kanio 2010-03-03

Śmierdzi mi to gruntownym faceliftingiiem... Czy to napewno zupełnie nowy model ?

~zen 2010-03-03

ja mam w żuku park asist, ma 2 lata i na imię Zenuś. a jak ze mną nie jedzie to wszystko na wyczucie i na grubość włosa. chyba jak ktoś ma samochód od jakiegoś czasu to wie gdzie się kończy a gdzie zaczyna i bez świateł też, że o lusterkach nie wspomnę. drzażni mnie takie odmóżdżanie! mam nadzięję, że nigdy wam nowoczesnym nie "wysiądzie" elektronika. jeśli tak to piszcie do mnie, żebym z domu nie wyszedł

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport