mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > W kapturze do Genewy

W kapturze do Genewy

Trochę nietypowo, bo na kilka tygodni przed rozpoczęciem wystawy w Genewie, Renault zaprezentował koncepcyjną wersję małego crossovera o nazwie Captur.

W kapturze do Genewy

Auto jest drugim, po DeZir, konceptem Renault, które ma ukazywać drogę, jaką podąży stylistyka aut koncernu. Zdaniem szefa designu Renault, Laurensa Van den Ackera, nadwozie Captura jest proste, ciepłe i w stylu, w którym będą utrzymane przyszłe samochody firmy. Głównym źródłem inspiracji dla projektanta karoserii (Julio Lozano) byli atleci i sporty ekstremalne: - Zacząłem od zdjęcia biegacza na starcie. Później inspirowały mnie różnego rodzaju kaski, rękawiczki i inne ochraniające gadżety, używane przy sportach ekstremalnych - tłumaczy Lozano.

Nadwozie wykończone jest kilkoma odcieniami pomarańczowego, zależnie od materiału pokrytego tym lakierem. Auto stoi na wielkich 22 calowych biało-czarnych felgach, ale największym bajerem jest dach typu hard-top, wykonany z karbonu, dzięki któremu możemy w mgnieniu oka zmienić crossovera w kabrio.

Wnętrze także jest utrzymane w pomarańczowej tonacji z fluorescencyjnymi akcentami podkreślonymi rozproszonym światłem. - Zainspirowało mnie przede wszystkim ciało człowieka, sporty outdoorowe, ale również styl miejski - wyjaśnia Kana Watanabe, stylista odpowiedzialny za kolory i materiały. - Chciałem, żeby samochód tchnął ciepłem i dynamiką.

Kabina ma być prosta w obsłudze. Siedząć wewnątrz, mamy mieć wrażenie wszechobecnej lekkości - widać to chociażby po przednich siedzeniach, które wydają się być podwieszone w powietrzu do konsoli centralnej. Wnętrze jest pozbawione wszelkich zbędnych elementów wyposażenia. Centralna konsola, płaty drzwi i deska rozdzielcza zostały wykonane z przezroczystego materiału, a z przodu można przez nią dojrzeć linki z włókien technicznych, miejscami luminescencyjnych, z których jest wykonana. - Całe wnętrze jest zaprojektowane wokół sieci naprężonych elastycznych włókien, które kojarzą się z żaglami lub górami. Ich układ, wygląd i gra świateł nadaje rytm wnętrzu i podkreśla dynamikę auta, a jednocześnie zmniejsza masę nadwozia - wyjaśnia Magali Gouraud-Borgers, stylista, który zaprojektował wnętrze auta.

Captur wyposażony jest w koncepcyjny silnik twin-turbo Energy dCi, który został opracowany na bazie nowego Energy dCi 130. Aby zrealizować cel, zakładający zdobycie pozycji lidera pod względem niskiej emisji CO2, Renault wykorzystuje przede wszystkim downsizing. Motor dostarcza 160 koni mechanicznych przy pojemności 1,6 litra, a maksymalny moment obrotowy wynosi 380 niutonometrów. Emisja CO2 wynosi jedynie 99 g/km.

W modelu Captur zaprezentowano również po raz pierwszy "visio-system", czyli innowacyjne rozwiązanie obejmujące kamerę czołową, umieszczoną u góry przedniej szyby, oraz system wspomagania prowadzenia. Nowa technologia nakłada grafikę komputerową na obraz drogi przekazywany z kamery na centralny ekran. Posłużono się tutaj zasadą rzeczywistości rozszerzonej, która do obrazu świata rzeczywistego wprowadza elementy wirtualne.

 


Podobne wiadomości:

Renault Megane RS - wyciekły pierwsze zdjęcia

Renault Megane RS - wyciekły pierwsze zdjęcia

Aktualności 2017-07-17

Renault Captur po faceliftingu - poznaj polskie ceny

Renault Captur po faceliftingu - poznaj...

Aktualności 2017-05-09

Miejski crossover Renault przeszedł lifting i właśnie wkracza do polskich salonów. Przy tej okazji poznaliśmy oficjalny, polski cennik. Auto będzie dostępne z czterema silnikami w pięciu wersjach wyposażenia.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia - 5 milionów egzemplarzy
Skoda Octavia - 5 milionów egzemplarzy
Po 21 latach z linii produkcyjnej zakładów Skody w Mlada Boleslav zjechał sześciomilionowy egzemplarz modelu Octavia. Kompaktowy samochód z Republiki Czeskiej szybko stał się globalnym hitem sprzedaży i najważniejszym modelem dla marki.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech