mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > W końcu jest! Porsche Macan

W końcu jest! Porsche Macan

Segment kompaktowych SUV-ów, jako jeden z nielicznych, miał się dobrze, mimo kryzysu, jaki dopadł większość producentów aut. Teraz do gry w tym segmencie wchodzi nowy gracz i to bardzo mocny gracz. Jesteśmy ciekawi, czy Porsche Macan powtórzy sukces swojego większego brata, modelu Cayenne.

W końcu jest! Porsche Macan
Patrząc z zewnątrz na stylistykę Porsche Macana nie sposób nie zauważyć podobieństw nie tylko do większego Cayenne, ale również do pozostałych modeli w gamie Porsche. Sportowe DNA marki można dostrzec już na pierwszy rzut. Przy projektowaniu wykorzystano wiele elementów ze sportowych modeli, oczywiście odpowiednio je dostosowując do większego przecież Macana.

Porsche Macan oferowany będzie w trzech wersjach silnikowych. Bazowy wariant - Macan S - jest wyposażony w trzylitrową jednostkę V6 biturbo, która generuje moc 340 KM. Porsche Macan S rozpędza się do pierwszej setki w 5,4 sekundy (5,2 z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), a jego maksymalna prędkość to 254 km/h. Jak deklaruje Porsche, średnie spalanie tej wersji waha się w przedziale 8,7-9,0 l/100 km.

Macan S Diesel napędzany jest 6-cylindrową jednostką wysokoprężną, również o pojemności trzech litrów. 258-konny silnik pozwala osiągnąć prędkość 100 km/h w 6,3 sekundy (6,1 z pakietem Sport Chrono) i rozpędzić się maksymalnie do  230 km/h. Mocnym atutem tej wersji silnikowej ma być jej spalania, które w trybie mieszanym powinno wynosić między 6,1-6,3 l/100 km.

Pod maską najmocniejszej odmiany - Porsche Macan Turbo - pracuje 3,6-litrowy silnik V6 biturbo, który po raz pierwszy trafił do aut tej niemieckiej marki. Rozwija moc 400 KM, dzięki czemu Macan będzie najmocniejszym kompaktowym SUV-em. Rozpędza auto do setki w 4,8 sekundy (4,6 z Sport Chrono), a maksymalnie do 266 km/h. Średnie zużycie benzyny, choć z pewnością będzie to niewykonalne, ma się wahać od 9,2 do 8,9 l/100 km.


Wszystkie odmiany silnikowe Porsche Macan będą współpracować z siedmiostopniową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną oraz będą dysponować napędem na cztery koła.

W najnowszym Porsche nie brak jednak i innych rozwiązań, które mają sprawić, że będzie to wyjątkowy SUV. Za pomocą jednego przycisku kierowca będzie mógł załączyć tryb offroadowy (standard dla wszystkich wersji), który będzie aktywny do prędkości 80 km/h. W zależności od wybranego rodzaju zawieszenia, prześwit może zostać powiększony nawet do 230 mm. Opcjonalnym rozwiązaniem jest za to system Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), który poprawia precyzję prowadzenia oraz stabilność auto przy nieco gorszych warunkach drogowych. Również jeden przycisk służy do aktywowania trybu sportowego (także standard), w którym wyostrzają się reakcje silnika na ruchy pedału przyspieszenia.


Nabywając Porsche Macana będziemy mieć do wyboru jeden z trzech rodzajów układu zawieszenia. Już w podstawowym inżynierowie postarali się, by zapewnić podczas jazdy jak najlepsze połączenie komfortu z dynamiką jazdy. Drugi, w którym pojawia się system PASM (Porsche Active Suspension Management), pozwala wybrać jeden z trzech trybów - Comfort, Sport oraz Sport Plus i jest standardowo oferowany w najmocniejszej wersji modelu (opcja dla Macana S i S Diesel). Najbardziej zaawansowane jest jednak trzecie rozwiązanie, w którym poza funkcjonalnościami układu PASM kierowca może regulować wysokość zawieszenia. W stosunku do podstawowego zawieszenia, Macan w tej wersji jest obniżony o 15 mm, jednak istnieje możliwość wybrania trybu "High Level" i zwiększenia prześwitu o 40 mm, bądź trybu "Low Level".

Porsche Macan będzie wytwarzany wyłącznie w fabryce w Lipsku. Pierwsze egzemplarze do klientów zostaną dostarczone w kwietniu przyszłego roku. Łącznie w 2014 roku zostanie wytworzonych 50 tys. egzemplarzy tego modelu. Na rynku niemieckim ceny kompaktowego Porsche będą się zaczynać od 57.930 euro, zaś topową wersję Macan Turbo przyjdzie zapłacić klientom 79.826 euro.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Macan
Porsche Macan
Cena podstawowa już od: 279 423 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Porsche 911 GT2 - nowa generacja tylko z automatem

Porsche 911 GT2 - nowa generacja tylko z...

Samochody luksusowe 2017-03-14

O nowym 911 GT2 mówi się od dawna. Samochód, być może zostanie pokazany jeszcze w tym roku. Znamy kilka szczegółów. 

Porsche 917 na aukcji

Porsche 917 na aukcji

Samochody luksusowe 2017-01-24

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volkswagen Arteon zastąpi Phaetona i CC
Volkswagen Arteon zastąpi Phaetona i CC
Na kilkanaście dni przed Genewą Volkswagen zaprezentował swój najnowszy model – Arteon. Przed tym autem stoi bardzo ambitne zadanie - będzie musiał zastąpić dwa modele. Mamy pierwsze zdjęcia tego modelu.