mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > W pełni elektryczny Chevrolet Volt

W pełni elektryczny Chevrolet Volt

100-lecie koncernu General Motors było okazją do pierwszej prezentacji produkcyjnej już wersji modelu Chevrolet Volt. W Europie auto to pokazane zostanie przy okazji październikowych targów w Paryżu.

Ostateczna wersja produkcyjna Chevroleta Volt, który ewoluował od koncepcyjnego modelu pokazanego w 2007 r. na salonie samochodowym w Detroit, to czteromiejscowy sedan klasy średniej z napędem na przednią oś o wymiarach 4.404 mm długości, 1.798 mm szerokości, 1.430 mm wysokości oraz 2.685 mm rozstawu osi. Dużo pracy projektanci GM poświęcili w opracowanie jak najbardziej aerodynamicznej sylwetki. Zmniejszeniu turbulencji i oporów powietrza służą m.in. otaczające auto przednie zderzaki, zwężające się błotniki i osłona chłodnicy oraz tylne ostre krawędzie i spojler.

Wnętrze Volta jest wystarczająco przestronne oraz komfortowe dla czwórki dorosłych osób. Jednak odróżnia się ono od większości oferowanych dziś aut, m.in. dzięki nowoczesnym przełącznikom, atrakcyjnym materiałom, dwóm wyświetlaczom oraz dotykowemu systemowi klimatyzacji i audio-informacyjnemu.

Najważniejszą jednak nowością w nowym Chevrolecie będzie niewątpliwie zastosowany napęd. Napędzający koła zestaw akumulatorów litowo-jonowych (220 ogniw) pozwala przy pełnym naładowaniu na pokonanie dystansu nawet do 60 km. Elektryczna jednostka napędowa Volta dostarcza moc równą 150 KM i maksymalny moment obrotowy 370 Nm, co wystarcza do rozwinięcia prędkości rzędu 160 km/h.

W przeciwieństwie do innych pojazdów o napędzie elektrycznym, Chevrolet Volt może swój maksymalny dystans 60 km, jaki można pokonać przy pomocy elektryczności, powiększyć nawet do kilkuset kilometrów. A to za sprawą napędzanego benzyną E85 generatora, który wytwarza energię elektryczną. Naładowanie akumulatorów Volta można z powodzeniem dokonać w domu w standardowym gniazdku 230V. Naładowanie do pełna akumulatorów trwa ok. trzech godzin, przy czym, jeśli nie były one do końca rozładowane, czas jest odpowiednio krótszy.

Wg GM pełne naładowanie akumulatorów będzie kosztować ok. 1 euro, co daje koszt przejechania jednego kilometra w wysokości ok. 2 eurocentów. Tymczasem koszt przejechania jednego kilometra przy użyciu benzyny wynosi ok 12 eurocentów (przy cenie 1,5 euro/l). Przejeżdżając dziennie dokładnie owe 60 km, rocznie pozwoli to zaoszczędzić ok. 2.200 euro.


Podobne wiadomości:

Chevrolet Corvette Shooting Brake - w sam raz na zakupy

Chevrolet Corvette Shooting Brake - w sam raz...

Aktualności 2016-04-06

Nowy Chevrolet Camaro ZL1

Nowy Chevrolet Camaro ZL1

Premiery 2016-03-16

Komentuj:

~man 2008-09-20

wygląd świetny i koszty przejazdu-jeszcze tylko żeby poprawili ten zasięg, bo inaczej ciągle będą go holowac jego właściciele

~dżony 2008-09-17

cena hmmm pewno ponad stowke na polskie bedzie kosztować, no niewiem, nie bardzo widze jak sie bedzie ladować nocą, jak ktoś mieszka w bloku np :-))

~dziwak 2008-09-17

no jesli faktycznie pojedzie te 160 km/h i bedzie mial taki przy tym zasieg oraz tak to sie bedzie ksztaltowac co do kosztów uzytkowania to ja będę pierwszym jego nabywcą w Polsce. No chyba ze "zabiją" mnie jego ceną....

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport